Apple presenterar nya Iphone 3G

Permalänk
Medlem

man är dum om man köper med abb, telia kommer säkert bara pränta den full o ful med telia reklam, så att köpa den utanför telia monopolet är det absoluta.!

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Ett givet köp.

Permalänk
Medlem

Undra va priset blir i sverige?, Telia kommer väll trissa upp de enormt.

Jävligt sugigt att inte Tre fick tag i iPhonen, Vill gärna ha den... Får la stå ut med en K810i ett tag till

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
man är dum om man köper med abb, telia kommer säkert bara pränta den full o ful med telia reklam, så att köpa den utanför telia monopolet är det absoluta.!

Haha, inte en chans att Telia ens får fundera på något sånt.

Permalänk
Medlem

man får väll köpa en frus Staterna och inportera

Permalänk

Priserna som har angetts är väl UTAN abonnemang vad jag har förstått? Att telia lär trissa upp priset lite är väl en sak, men att man ska betala 3-400 kr extra i månaden för mobilen låter som rent skitprat. Man får väl ta dollarpriset ggr 10 som vanligt och lägga till lite eftersom Telia kanske saltar priset lite till, men runt 2000 för 8gb är fortfarande billigt för en sån telefon

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 24GB DDR4 2666mhz | Asus 1080 Ti 11GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
du behöver säkerligen binda dig vid abonnemang. men 199 dollar är alltså själva telefonkostnaden, tror du man skulle säga att maxkostnaden kommer vara 199 dollar . om det skulle vara 100 kr till i förhöjd månadsavgift, så skulel det ju inte kunna kallas maxkostnad. dessutom så ska den ju vara hälften så dyr som förra, alltså 199 dollar + eventuella abonnemangskostnader
men ska man då nå upp till 399 kr som du säger, i 24 månader. så blire ju nästan 300 kr i månaden bara för abonnemanget, vilket ja inte är så säker på att det hamnar på. men kan ju ha fel, absolut, men känns lite som att dra lite förhastade slutsatser redan nu, är ju bara en månad kvar innan vi vet säkert.

känns lite märkligt ändå att telia hade så brotom att hasta ut en press release med så lite information, om de nu hade ensamrätt på den. då kunde de ju lika gärna väntat tills nu

angående snacket om medelmåttig mp3 spelare, så äre ju en väldigt subjektiv fråga o när man säger att det är skit, så baseras det ju på att man utgår från att alla tycker likadant o de som inte tycker likadant är hjärntvättade av apple. vilket är patetiskt att att tro att det är så.
men detta har väll inget me denna tråd att göra.

Så du tror på fullt allvar att telefonen exklusive abonnemang kommer att kosta totalt max 199 dollar? Och att Telia inte kommer att tvinga på dig ett speciellt iPhone-abonnemang för 400-500kr/mån som egentligen motsvarar deras vanliga 199kr/mån abonnemang? Precis som AT&T inte tvingar folk att teckna abonnemang för minst $60/mån när dom köper iPhone?

Jisses, varför tror du alla operatörer är slåss som djur för att få exklusiva avtal?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Om du kunde läsa adekvat så skulle du förstått att jag menade att det fanns andra nackdelar med deras mp3er annat än att de var "mainstream". Det var därför jag skrev och...

Men frågan är ju då varför du inte skriver dom?

Och varför skulle denna telefon vara sämre än en utav dom 5 som SE släpper ut varje kvartal?

tack och hej.

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem

fyfan va ruttet att kameran inte förbättrades, kasta åtminstone in autofokus och blixt, dom kunde lika gärna skippat skiten...

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trött
Dags att köpa ännu en iPhone nu då

Ser ut som de

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

hade en vanlig Iphone 8gb innan - UNDERBAR Telefon, går inte med ord att beskriva hur mycket jag rekommenderar den

anledningen till att jag sålde min var för att den inte hade 3g, vilket är ett måste där jag bor... - Men saknar den så extremt mycket Buuuuhuuu

blir klart en för mig den 11 Juli
frågan är ifall man måste teckna abonnemang.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Skulle de inte vara 5 mpix?

Permalänk

min 5 år gammla nokia 6600 får kanske ta pension snart, snyft. eller nej, men denna nalle va faktiskt väldigt intressant, struntade helt i förra versionen men det börjar ju bli mer intressant nu.

Prismässigt tycker jag det är väldigt bra, 200 dollar för en telefon me wlan,gps,3g och ngn form av os, me like. får ge mångdubbelt mer ( i usa) för tex en nokia med samma funktioner.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk

Gött med GPS, när man har ett lokalsinne som en skogaholmslimpa.

Bra pris så blir det ett köp.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Skulle nog heller äga/köpa en produkt från sony innan jag övervägde att äga något som kommer från apple, båda företagen har ju iof. extrem hybris och bör undvikas så gott det går.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Som så många andra sagt, om ni tror ni får den här telefonen för mellan 1300-2000 kronor i näven, ej operatörslåst får ni nog vara goda att tänka till.

Telefonen såldes först enbart med abbonnemang, sen såldes de i tyskland för hutlösa summor icke operatörsbundna.

Så varför i helskotta skulle man kunna köpa denna mobilen för såna skitsummor när det knappt är vad du får betala för Nokias billigaste budgettelefon.

Så var god och räkna in det fläskiga abbonnemanget med extra saltade priser.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

iPhone 2.0 är bara en del i ett mycket större koncept: MobileMe.

Självklart kan man köpa bara telefonen och undra varför man inte kan skicka MMS:

Kankse en suddig bild där någon blundar med en ölflaska i handen? Eller kanske "a moment frozen in time": så här mycket pommes har jag kvar på min McDonald's-bricka nu. *klick* *MMS--> send to all* *job well done- check*

Jag är ägare till en hackad iPhone och har varit mycket nöjd med den. Men jag vet samtidigt att en hackad iPhone utan abo kommer ju inte upp till ens hälfen av sin potential.
Den nya telefonen, 2.0:an, men abonnemang (ja, det kostar pengar) och med MobileMe (ja, det kostar ännu mer pengar) tillsammans med min MBA....

så otroligt sweet. Push.... EVERYTHING!

Jag har ägt ett antal prylar i mina dagar, men alltså...

Sen AppStore på det, som kommer att drunkna i välskrivna program.... Framtiden ser ljus ut!

Visa signatur

Q6600@3.6 | Asus P5K-E | 8GB DDR2 800 | 8800 GTX | X-Fi | TaiChi | Dell 2405 | Vista x64
MacBook Air 1.6 | 80 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiN-ART
iphone är en dyr telefon som inte funkar till 100% köper heldre en telefon om jag ska ha det för ser inte riktigt vad man har för användning av den mot en vanlig mycket billigare telefon..

kolla serier/porr på bussen till jobbet?

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Medlem

Steve Jobs sa att den inte kommer kosta över $199 i något land. Men med moms och skit skulle jag nog räkna med 10kr på dollarn. Så 2000kr respektive 3000kr gissar jag på.
Får hoppas att man köpa den utan långe bindningstid för det. Tror att apple verkligen vill ta marknad nu vid 2a versionen och lansering i många många länder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fangorn
varför detta eviga hat emot apple? gör ju bra telefoner och löjligt bra mp3 spelare

De låser in en till blätunes, har inga knappar på sin nicePhone, svindyra telefoner och lättrepade produkter.

Permalänk
Medlem

Är den redan släppt i USA eller 11 juli där också?

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
De låser in en till blätunes, har inga knappar på sin nicePhone, svindyra telefoner och lättrepade produkter.

iTunes inlåsning suger faktiskt lite.

Men den telefonen de gjort var inte så dyr. Ok 3G versionen är ju halva priset nu så.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Men snälla, läs fakta innan du babblar ur dig skit, för det första, Itunes behövs inte, men det är en väldigt smidig programvara i mitt tycke, att den saknar knappar har dom ju sett till, man vill ju inte ha knappar som det samlas skit i och glappar, lättrepade - har du sett hur mycket den gamla IPhonen klarade av? kolla jewtube...

Edit: stavfel

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
den moste man ha

synd bara att det inte är bättre kamera =/

Sluta stirra dig blind på megapixel antalet. Det betyder inte mycket sålänge inte optiken är bra. Jag vet dock inte vem som gör optiken till iPhone men det är bara onödigt att titta på Mpix antalet och sedan försöka dra en slutsats ifall kameran är bra eller ej.

Hade någon tillverkare försökt göra en grym optik till en mobilkamera (vilket är svårt då utrymmet är begränsat) så hade sådan motsvarighet i 2 mpix / 3.2 mpix slått ut en vanlig 5 mpix mobilkamera hur lätt som helst vad gäller bildkvalité.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Telias priser?

Fick detta i mailen

8 GB 1999:-
16 GB 2999:-

499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

???

/Kan detta stämma?

Mobil.se

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Sluta stirra dig blind på megapixel antalet. Det betyder inte mycket sålänge inte optiken är bra. Jag vet dock inte vem som gör optiken till iPhone men det är bara onödigt att titta på Mpix antalet och sedan försöka dra en slutsats ifall kameran är bra eller ej.

Hade någon tillverkare försökt göra en grym optik till en mobilkamera (vilket är svårt då utrymmet är begränsat) så hade sådan motsvarighet i 2 mpix / 3.2 mpix slått ut en vanliga 5 mpix mobilkamera hur lätt som helst vad gäller bildkvalité.

Håller med helt där i slutet! Min Nokia 6500-slide med AF piskar otroligt många mobiler som saknar den funktionen, ändå har den "bara" 3,2 MPix.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Wheey nu har den allt jag vill ha

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
[Telias priser?

Fick detta i mailen

8 GB 1999:-
16 GB 2999:-

499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

???

/Kan detta stämma?

Spontant låter det där som fria spekulationer baserade på AT&Ts abbonemang för den gamla iPhonen. Blir säkert inte fullt så dyrt i månaden här. Tänk också på att Jobs sade i sin Keynote att ett av Apples mål är att alla ska kunna ha råd med den nya iPhone.

Visa signatur

RetroPAL, bloggen om Retro Duo, SNES och NES i ett - http://rdpal.blogspot.com

Permalänk
Medlem

Tror på total svensk flopp...
Ifall Telia ska kunna fixa det här måste halva Apple och AT&T styrelsen vara inblandad.

Svenska priserna suger brutalt, det har vi sett på en heldel grejer genom åren. Ps3 t ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Synkar min musik till iphonen från winamp, har fyra fysiska knappar o nästan oändligt med knappar på skärmen, gav 3500 för den och har endast tre knappt synliga repor på skärmen (den är ca tre månader gammal).
Kolla upp dina fakta innan du börjar whinea. Och folk borde sluta vara så trångsynta.

Btw, skrev detta på min iphone tillomed. Testa surfa med en iphone nån gång. Ni kommer faktiskt bli ruskigt imponerade.