Permalänk

Har lirat i typ två timmar. Grymt hittills men kontrollen känns rätt seg, speciellt för precisionssikte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Håller med men det kanske är just för att man ska smyga!
har du testat gå med vanliga kläder? smälter man in hos motstånd rörelsen?

Jodå, stressnivån främjar ju verkligen stealth - men den segar ner spelet i onödan känns det som.
Vad jag vet finns det ingen möjlighet att springa runt med militiakläder (eller kappan från början av spelet för den delen heller). Om militian ser dig åker ett alert igång som standard, men om du skjuter några PMCs stunden innan du visar dig för militian agerar de som man sett i filmerna, dvs de låter dig vara eller rent av ger beröm för att Snake är så bra

Citat:

Har lirat i typ två timmar. Grymt hittills men kontrollen känns rätt seg, speciellt för precisionssikte.

Du kan ju alltid höja eller sänka sensitiviteten i varje läge under Options, jag tycker det fungerar riktigt bra efter man vänt sig (första shootern jag spelat på 2 år på konsol).

Permalänk
Medlem

Fixade hagelgevär (custom-del) till min M4 men vet inte hur man använder den. Någon som orkar förklara?

Enda jag inte gillar hittils är att det kommer nya fiender hela tiden, ibland från helt sjuka ställen som t.ex. återvändsgränder, precis som i Call of Duty 4. Vakterna slår larm direkt när de blir dödade från stealth också, så kan inte rensa hela kartor längre, fast kan ju kanske förklaras av

SOP-systemet som alla soldater är anslutna till.

Dold text
Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
Enda negativa kommentaren jag har hitills är att stress-nivån sjunker så enormt segt, jag tycker att de lägen då den sakta tickar uppåt (med runt 0.1 per sekund) borde den istället stått stilla samt att den skulle sjunka fortare. Som det ser ut nu får jag ibland lägga ifrån mig kontrollen medan snake ligger på ett bra ställe för att vänta på att stressnivån ska sjunka till 0 =/

Har kört igenom act I och större del av II hitills på solid normal, experimenterar mycket så det blir inte så mycket sneaking denna runda

Det går att kolla i en playboy tidning för att minska stressen i spelet, bara så du vet...

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

någon som kan hjälpa mig jag har fastnat i act 1 när man har kommit in i ett hus där man ska träffa "rat patrol(?)".
Tydligen ska man hoppa ner i hålet som är i golvet men jag kommer inte förbi dom där laser sensorerna och Otacon säger att jag ska försöka ta mig runt dom på annat sätt men jag hittar ingen annanstans och ta vägen

Någon som har en lösning?

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaXiMuZ
någon som kan hjälpa mig jag har fastnat i act 1 när man har kommit in i ett hus där man ska träffa "rat patrol(?)".
Tydligen ska man hoppa ner i hålet som är i golvet men jag kommer inte förbi dom där laser sensorerna och Otacon säger att jag ska försöka ta mig runt dom på annat sätt men jag hittar ingen annanstans och ta vägen

Någon som har en lösning?

Det är inte meningen att du ska ta dig förbi lasrarna just än I samma byggnad, på grundvåningen så finns det två trappor på vars en sida. Du ska upp en av dom så högt som möjligt så kommer du vidare.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Lite kul, Gametrailers gav MGS 9,3 i betyg vilket ändå är jävligt bra men sen gav dem storyn 8,7:p Medans IGN gav storyn 10/10 med anledningen "A story worthy of a feature length film, with action that keeps you engaged from the second you hit the start button 'til the final credits roll."

Efter att ha spelat igenom Act 1 o större delen av 2 kan ja bara hålla med IGN:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniz
Det går att kolla i en playboy tidning för att minska stressen i spelet, bara så du vet...

Jojo, det kändes rätt självklart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Lite kul, Gametrailers gav MGS 9,3 i betyg vilket ändå är jävligt bra men sen gav dem storyn 8,7:p Medans IGN gav storyn 10/10 med anledningen "A story worthy of a feature length film, with action that keeps you engaged from the second you hit the start button 'til the final credits roll."

Efter att ha spelat igenom Act 1 o större delen av 2 kan ja bara hålla med IGN:)

Har ju ingen aning om hur de tänkte där. Halo 3 fick högre i story och jag antar att MGS 4 har en något dupare story.

Men av vad jag förstod av deras recension så var det inte själva storyn dom klagade på utan mer hur den berättades. Att en del filmer var för långa och att om man klickade förbi dom så förstod man inte resten av spelet.

Ett konstigt beslut hur som helst...

Permalänk
Medlem

IGN gav de 10/10
Förmodligen de bästa spelet någonsin. Ville ge de 11

http://ps3.ign.com/articles/881/881472p1.html

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Måste bara säg att MGS4 är nog det bästa och snyggaste spelet jag någonsin spelat och allt känns så perfekt och äntligen har dom fixat kontrollerna till det perfekta.

Mina favoritvapen är helt klart M4 och kniv än så länge. (:

Skarm: Klart att det går, ta ut dom snabbt och tyst så funkar det, ganska kul när man rensar en bas och ens polare börjar skrika och ha sig av lycka.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Gametrailers ägs av MTV som i sin tur ägs av Microsoft. Så det är väl inte så konstigt. I stort sett alla PS3 spel på gametrailers får skitbetyg och alla 360 spel hyllas till skyarna. Jävla apsida tycker jag personligen men går bara in där för att kolla trailers och inget annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Detta var ett mycket bra spel, bästa grafiken man sett på länge, och känslan var inte fel den heller.

Känner mig dock lite halvt vilsen när jag inte spelat Metal Gear Solid sedan Playstation 1
Men jag fattar tillräckligt för att det ska bli en bra story iaf...

Någon som vet om det finns ett alternativ för att ladda senaste checkpoint ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Detta var ett mycket bra spel, bästa grafiken man sett på länge, och känslan var inte fel den heller.

Känner mig dock lite halvt vilsen när jag inte spelat Metal Gear Solid sedan Playstation 1
Men jag fattar tillräckligt för att det ska bli en bra story iaf...

Någon som vet om det finns ett alternativ för att ladda senaste checkpoint ??

Det enda jag känner till är att använda ps3-knappen och starta om spelet, alternativt gå och dö, tyvärr =/

Klarade just act III, satan vilket spel det här är - över förväntningarna och då hade jag lagt dem väldigt högt

Permalänk
Medlem

Utan tvekan ett av de bästa spel jag spelat, någonsin. Visst det är mycket mellansekvenser men det är hur välgjort som helst, kan nog inte säga något spel i samma klass. Det märks att Kojima ville göra detta spelet helt felfritt och väldigt noggrant, käken ligger oftast på golvet under mellansekvenserna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
Det enda jag känner till är att använda ps3-knappen och starta om spelet, alternativt gå och dö, tyvärr =/

Klarade just act III, satan vilket spel det här är - över förväntningarna och då hade jag lagt dem väldigt högt

Du kan ju ta quit to main menu eller vad det nu står också, så kommer man tillbaka till huvudmenyn.

Permalänk
Avstängd

Nån mer än jag som blivit av med ljud dämparen till pistolen just innan man ska till "rats" gick upp i ett hus och tog par gubbs sen när jag plockat upp snipern så är ljudämparen borta!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nån mer än jag som blivit av med ljud dämparen till pistolen just innan man ska till "rats" gick upp i ett hus och tog par gubbs sen när jag plockat upp snipern så är ljudämparen borta!

De används upp, bara att köpa nya

Permalänk
Medlem

Jag har då inte fått mitt, beställde från webhallen. Är det nåon som känt av "Falling down " syndromet nån gång, jag syftar på filmen, JAG ÄR HELT VANSINNIG! Jag beställde för att jag ville ha mitt ps3+mgs4 på release datumet för jag jobbar borta och skulle inte hinna kuta och köpa det på Fredagen, så att jag inte fick det på Torsdagen spelar ingen roll men fredagen ska jag ta mig faan ha det. Sjävklart får jag det inte, ringer posten och dom idioterna har schabblat bort det så nu skickas det runt över halva Sverige och "kanske" kommer till mig på Måndag...

Cad skall jag göra, vem skall jag hänga, det måste finnas någon ansvarig för det här. Gör jag ett liknande idiot fel i mitt yrke så får jag i bästa fall ett fett löneavdrag, i värsta fall får jag sparken!

Någons Huvud måste rulla!

Funderar på att springa och köpa ett nu i butik så få posten skicka tillbaka det till Webhallen. Då kommer jag bli ersättningsskyldig o.s.v....den lila människans kamp, åter igen , Falling down!

Så jäva ledsen och förbannad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greven78
Jag har då inte fått mitt, beställde från webhallen. Är det nåon som känt av "Falling down " syndromet nån gång, jag syftar på filmen, JAG ÄR HELT VANSINNIG! Jag beställde för att jag ville ha mitt ps3+mgs4 på release datumet för jag jobbar borta och skulle inte hinna kuta och köpa det på Fredagen, så att jag inte fick det på Torsdagen spelar ingen roll men fredagen ska jag ta mig faan ha det. Sjävklart får jag det inte, ringer posten och dom idioterna har schabblat bort det så nu skickas det runt över halva Sverige och "kanske" kommer till mig på Måndag...

Cad skall jag göra, vem skall jag hänga, det måste finnas någon ansvarig för det här. Gör jag ett liknande idiot fel i mitt yrke så får jag i bästa fall ett fett löneavdrag, i värsta fall får jag sparken!

Någons Huvud måste rulla!

Funderar på att springa och köpa ett nu i butik så få posten skicka tillbaka det till Webhallen. Då kommer jag bli ersättningsskyldig o.s.v....den lila människans kamp, åter igen , Falling down!

Så jäva ledsen och förbannad!

Du, jag har inget tips vad du kan göra åt detta. Men du är fan inte ensam... detta händer nästan varje jävla gång jag försöker beställa nånting och ja, det är förjävligt. Jag brukar bara gå och sova eller tänka på nånting annat medans jag väntar.

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem

Då har en annan klarat av spelet. Mäktigt värre.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Inaktiv

Hur är onlinedelen då?

Permalänk
Medlem

hmm,inge fel på brudarna i spelet iaf.
kan inte klaga på att varje kvinlig karaktär har en uringning som heter duga:P.
grafiken kan man inte heller klaga på.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag klarade spelet precis... och jag finner inga ord som beskriver hur bra det var. Det är i samma liga som första gången man spelade Final Fantasy 7 och Mario 64.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Yaay! Jag vann spelet på tävlingen på fz
Så fort jag får det ska det spelas!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

Slutet var riktigt mäktigt, men jag blev något besviken över hur det gick för Snake, kan inte säga mer för extrem risk för spoilers :/

Permalänk
Inaktiv

Mycket. Bra. Spel.

Fick gåshud när The Best Is Yet To Come Började Spelas när man återvände till Shadow Moses

Dold text
Permalänk
Medlem

snälla pazu, Använd [ spoiler ] ... [/ spoiler ]

istället för de du gjorde

Permalänk
Medlem

då var spelet avklarat. nu kan man dö lycklig.

jag gillade det här spelet hela vägen från början till slut.

metal gear solid är enligt mig det bästa som har gjorts.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Klarade av spelet igår. MGS4 är det bästa jag spelat denna generation, hands down.

Undrar vad Kojima gör härnäst? Själv hoppas jag på nån cyberpunk-deckar-spel, typ som Snatcher eller Blade Runner. Älskade

Act 3, speciellt när man skuggade rebellen

Dold text

, atmosfären i staden var makalöst bra.

Visa signatur

.