Agg till överklockad speldator med CF

Permalänk

Agg till överklockad speldator med CF

Tjena, hade tänkt kolla så man inte köper ett alldeles för fett och dyrt agg till en dator med:

Q9450
Minst 2 hd (i RAID)
4-8 gb minne
X38 DS4
Typ 5 fläktar + cpu-fläkt
2 st 4870 i CF

Systemet kommer överklockas
Ska helst vara någorlunda safe för framtida uppgraderingar av processor, gfx och ev hårddiskar. Jag vill ha modulära kablar.

Skulle Corsair HX 620 vara ett bra val? Finns det tillräkligt med kablar och sånt på det agget så man kan ha den extra strömförsörjningen till de två grafikkorten?

Mvh Jens

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoonbrand
Skulle Corsair HX 620 vara ett bra val? Finns det tillräkligt med kablar och sånt på det agget så man kan ha den extra strömförsörjningen till de två grafikkorten?

Mvh Jens

Ja Corsair HX 620 ska vara ett bra val, men det tråkiga är att det bara är 2 st 6 pin PCI-E, du behöver ju fyra. Men jag är väldigt säker på att det följer med adaptrar med grafikkorten. Om inte går det att köpa löst.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Jag skulle tittat på Corsair TX750 istället, det har ju tillräckligt med kontakter. I annat fall behöver man ju ta upp 4st molexkontakter för molex till PCI-e omvandlarna.
http://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/750w-corsair...

Visa signatur

~Pelle~