Permalänk

gammal Compaq server med dual slot 1

har fått en gammal compaq server.
det sitter nu en slot 1 cpu på 733mhz och i det andra slot 1 porten sitter det nån "Processor terminator" vad är det?

och kan jag sätta in en P3 500mhz tillsammans men denna p3 733?

Visa signatur

Micke - 27Mhz - Kanal 6FM / 24USB
Locator: JP93US

Permalänk
Medlem

Processor terminator kan väl bara vara någon sorts dummy som man sätter dit om man bara kör med en processor? Gissar bara!

Tveksamt om du kan köra en 500MHz:are med 700:an.

Permalänk
Medlem

Terminator är en terminator och gör vad den låter som. Den terminerar signaler så dom inte studdsar över systembussen när man endast kör en CPU. Och ne du msåt ha matcahde processorer. Inte hröt att nåt annat ska fugnera och dom mobos jag har ahft så gäller alltid matcande cpu:er. Dock ahde jag en P3 733 och en slot 1 addapter men den processorn tapapde jag i golvet så ett ben gick av annars hade du ju kunnat få den

har dock inga matchande socket 370 eller slot 1 liggandes. lägg en annons. Har nån en eller två lika dana så är dom inte dyra längre. bästa vore ju ett par likvärdiga Xeon.

Kolla bara att du får rätt buss men 722 är 133mhz fsb så. 100 fungerar säkert med men se till å fåt rätt i så fall.

Permalänk
Avstängd

Kontrollera också att den inte kräver en separat spänningsregulator till den andra processorn.
Sitter det ett litet kort med kondensatorer och transistorer i närheten av den första processorn som ser ut att vara avtagbart?

Permalänk
Medlem

är du säker på att det inte är slot2?
hur som helst behöver det vara matchande processorer

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------