Permalänk
Medlem

Zepto Nox A15!

http://zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1079

http://zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1081

Detta får bli samlingstråden för både Nox och Mythos, eftersom det redan blivit det

Fortsätt att snacka på om allt möjligt on eller off topic bara (helst något relaterat med nox/mythos eller zepto)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
http://zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1079

titta en ny zepto!

är jag efter eller är den helt ny?

såg den precis när jag var hemma på lunchen.

ser sjukt nice ut tycker jag!

vad tror ni om den?

håller med, ser fint ut! kika här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=839...

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

okej haha jag var lite efter hehe...

Permalänk
Medlem

Kollar man på trailern står det att bluray spelare äre optimalt, varför kan man inte välja till det då? antar att det är brist på hårdvara men skulle jag beställa en Nox 15a idag så är leveranstiden ändå 15-18 dagar...

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk
Medlem

Undrar jag oxå. Varför gå ut med annons och skryta om Blu-ray som alternativ när det inte ens finns som alternativ att välja!
Det va inte så jävla smart! Faktiskt det som även får mig att låta bli en order!
Det verkar väl mest vara cpu-erna som det är total brist på! Skamligt att inte ens "bas" alternativet finns i lager.
Det mesta övriga finns ju dock.

Permalänk
Medlem

Det är underleverantörernas fel, det är svårt det där med att lova allt från scratch. Oftast i leveransdagar så brukar det ju vara så här.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint tillskott :). Om nu bara Intel kunde fixa fram sina nya nätverkskort så hade det beställts idag, smidigare drivrutiner. Skulle vara intressant att se skillnaden på T och P serien om nån lyckas hitta ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Undrar jag oxå. Varför gå ut med annons och skryta om Blu-ray som alternativ när det inte ens finns som alternativ att välja!
Det va inte så jävla smart! Faktiskt det som även får mig att låta bli en order!
Det verkar väl mest vara cpu-erna som det är total brist på! Skamligt att inte ens "bas" alternativet finns i lager.
Det mesta övriga finns ju dock.

Vi får då ursäkta "delayen", men nu finns blu-ray med om alternativ.
Processorerna är lite svåra att få tag på just nu då Intels plattform som de kör på lanseras på marknaden först den 16 Juli

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem

en zepto-man!

Få höra nu! Blir det en schysst dator? (typ chassi/värme o.s.v.)

Permalänk

Denna ser intressant ut men är de hdmi på den hittade inget om de?

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att det är det på bilderna i alla fall.

Permalänk
Medlem

hur stor skillnad gör casheminnet på en processor? jag funderar på om jag ska nöja mig med T8100 2,26 GHz 800MHz 3MB eller om det är värt att välja T9300 2,53 GHz 800MHz 6MB för 1700 kr mer, till Nox A15.

Visa signatur

Bärbar: Zepto Mythos A15 :: Intel C2D P9500 2,53Ghz 1066Mhz 6MB :: WSXGA+ 1680x1050 :: NVIDIA 9600M GT 512MB GDDR3 :: 4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ :: Vista U 64 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
Vi får då ursäkta "delayen", men nu finns blu-ray med om alternativ.
Processorerna är lite svåra att få tag på just nu då Intels plattform som de kör på lanseras på marknaden först den 16 Juli

Ok lät ju bra med blu-ray som alternativ nu.
Men intels nya platform lanseras först den 16:e? Med andra ord så får man då vid beställning i torsdags denna nya platform innan den ens officiellt lanserats?
Tänker på att det då vid beställning stod 18 dagars leveranstid, och det va väl då 20 dagar till den 16:e juli!
Eller är det ännu längre leveranstid nu?
Vill bara veta så jag kan beställa någon gång.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/7186-montevina-processorer_i...

Om jag tolkar den artikeln rätt så borde ju processorn heta P8400, inte T8100 samt ha 1066 MHz FSB. Har jag missuppfattat något eller står det bara fel i konfiguratorn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W4rgen
http://www.sweclockers.com/nyhet/7186-montevina-processorer_i...

Om jag tolkar den artikeln rätt så borde ju processorn heta P8400, inte T8100 samt ha 1066 MHz FSB. Har jag missuppfattat något eller står det bara fel i konfiguratorn?

Välj Power istället för Value.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
Välj Power istället för Value.

Jag finner ändå inga annorlunda CPU'er att välja på?

Permalänk
Medlem

enligt bilden på Nox A15 (http://www.zepto.se/Media/Components/Scaled/1000/100348_1.jpg) så är ctrl knappen äntligen längst ut till vänster (istället för fn) och en stor enter knapp. Däremot så är det inga åäö på tangentbordet på bilden så är det någon som vet om layouten är lika på svenskt tangentbord? Alltså att ctrl är längst ut till vänster och stor enter.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnSilver
Jag finner ändå inga annorlunda CPU'er att välja på?

Samma här.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnSilver
Gällande CPU'erna så finns info här: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=261750&page=...

Argh, mitt huvud... Aja, ska inte beställa nåt innan den nya intel'n släpps så det är lugnt för mig. Dvs, även om man får rätt prolle så vill jag ta det säkra före det osäkra.

Permalänk
Medlem

synd att dom inte stoppar i ett bättre graffekort..
annars hade den varit intressant..

Visa signatur

BRiCKE

Permalänk
Medlem

datorn ser ju jävligt biffig ut så den bör ju kunna ha ett mycket bättre grafikkort, nåja .. ;

Permalänk
Medlem

På Zepto brukar de av någon anledning skriva "Endast Windows Vista", men det borde inte vara några problem att installera XP på den här eller?

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt en Nox 15a, datorn skall användas till spel (wow, wc3, diablo, sc2) programmering (vbs, php, mysql) framtida skolarbete(civilingenjör datasäkerhet, 5 årig utbildning som jag påbörjar om 1 år), ljud/video station
speccen lyder:
(SEK) 13.894,38 kr
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ (130135)
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG) (260030)
DVD-RW / CD-RW SATA (150127)
Keyboard Orion/Nox SE BLACK (170202)
WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3 (100351)
6 Cell Nox/Orion (250327)
Miljöavgift (300108)
Intel Turbo Memory2 (2GB HMC) (148003)
200GB 7200rpm SATA Harddisk (140036)
Intel C2 DUO T8300 2,40 GHz 800MHz 4MB (120642)
MS Windows Vista Home Premium 64bit - SE + Office testversion (200367)

Det jag undrar över är skärmen samt hårdisken och även zeptos försäkringar.

Skärmen tycker ni det är värt att spendera ytterligare 800kr på att få högre upplösning? har svårt att se fördelar då jag troligtvis kopplar datorn till TV vid filmtittande. Spelandet blir bara mer krävande med större upplösning har jag hört, stämmer?
Hårddisken. har någon erfarenheter av 200gb ljudvolym? läst lite på forum men inte fått något konkretsvar
Tycker ni det är värt att lägga på service och försäkringar? menar hemförsäkringen täcker väll det mesta och service klarar man väll av själv om inget allt för galet händer.

Snälla kommentera och kom med förslag på ändringar om sådana behövs, vill inte spendera 14000 och sen inte bli HEL nöjd efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan få en mycket bättre dator för 14000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jingeL
Nu har jag beställt en Nox 15a, datorn skall användas till spel (wow, wc3, diablo, sc2) programmering (vbs, php, mysql) framtida skolarbete(civilingenjör datasäkerhet, 5 årig utbildning som jag påbörjar om 1 år), ljud/video station
.

avboka, nya intel processorerna kommer om 2 veckor....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Du kan få en mycket bättre dator för 14000

Vilken då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
avboka, nya intel processorerna kommer om 2 veckor....

Det är väll den nya processorn som är med där. dock får inte Zepto skriva ut det och därmed blev det T framför 8300, leveransdatumet på procersson jag beställt klaffar med intels leveransdatum iallafal..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Vilken då?

tex alienware

Permalänk

nämen vadå? alienware så får du väl betala närmare 20 papp med frakt osv. 14 är väl ganska rimligt för nox?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080