Permalänk
Medlem

själv ligger man på en beställning gjord 27/6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Låter bra det!

Hur snabbt räknar ni i dagsläget med att ha fått iväg alla förbeställningar? Jag är mest intresserade av ungefärligt leveransdatum på de som beställdes fredagen den 18/7... ;P

Vi räknar med att kunna leverera de första maskinerna mellan den 6-8/8

De som har beställt först kommer också vara de som får sin dator först.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pef-Zepto
Vi räknar med att kunna leverera de första maskinerna mellan den 6-8/8

De som har beställt först kommer också vara de som får sin dator först.

Kan man räkna med att få sin nox före tjugofemte augusti om man beställer nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraelsarn
Kan man räkna med att få sin nox före tjugofemte augusti om man beställer nu?

Det tror jag absolut, vi har fler leveranser på ingång.

Permalänk
Medlem

Hur är det med Mythos. Om jag lägger en beställning den här veckan, kan jag ha den innan den 27 Augusti?

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på varför bilderna på Mythosen är så överexponerade..

Någon som vet?:)

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale

Jag tycker inte bilderna på mythosen eller några utav zepto's modeller är
överexponerade. Självklart är det väl så att alla konkurrenter vill få en snygg och estetisk view över sina datorer, det är ju mycket med ögat man handlar också. Men vad syftar du på när du menar att just mythosen är så överexponerad?

Måste dock hålla med om att dom är väldigt snygga, zepto håller måttet inom design, helt klart. Återstår bara att se om de är så grymma prestandamässigt som de påstår!

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

Från Nox A15 "första" sidan (där man väljer Value eller Power)

Citat:

Zero Bright Dot
Zero Bright Dot försäkrar dig om att din Zepto Nox med Ultra Crisp skärm (tillval)* är utan ljusa pixelfel som orsakas av vit, röd, grön och blåfärgade pixlar vilka är dom mest irriterande.

*Måste väljas till i Zeptos notebook konfigurator.

Betyder det att det endast är 1680x1050 skärmen som har Zero Bright Dot försäkringen? (det står ZBD på det valet men inte på den lågupplösta)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

jag förstod det så iaf, jag körde på den bättre skärmen

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
jag förstod det så iaf, jag körde på den bättre skärmen

Samma här.

De har ju någon standardförsäkring mot pixelfel också dock, som finnas att läsa någonstans.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
JMen vad syftar du på när du menar att just mythosen är så överexponerad?

Den här bilden är överexponerad. Överexponering kan ungefär översättas med att en bild blivit utsatt med för mycket ljus, vilket resulterar med dålig täckning i ljusa partier.

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96verexponering

Permalänk

Funderar på att beställa en Nox men är den verkligen värd de extra tusenlapparna jämfört med Nexusen? Bättre skärm och bluetooth, skulle ni lägga ner de extra slantarna för det? Jag är väldigt osäker sen jag såg nexus.

Visa signatur

Oops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale

En vit dator ska se vit ut på bilder, tyvärr funkar inte digitalkameror som människans ögon så man måste offra något när man ska ha vitt mot vitt (som i det här fallet är fullkomlig galenskap då en vit dator ska presenteras mot en svart/färgad bakgrund).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stankovic
Funderar på att beställa en Nox men är den verkligen värd de extra tusenlapparna jämfört med Nexusen? Bättre skärm och bluetooth, skulle ni lägga ner de extra slantarna för det? Jag är väldigt osäker sen jag såg nexus.

Det kan nog bara du själv avgöra
För mig är det nog precis på gränsen som priserna ser ut nu. Att få bättre skärm, bluetooth och mikrofon är trevligt men för att vara ärlig är nog största motivationen för mig att jag inte behöver vänta särskilt länge till för att få datorn utan (förhoppningsvis ) får min nox nästa vecka. Detta framförallt för att jag inte har någon dator alls att spela på just nu.

Skulle jag ha valet att få Nexus eller Nox nästa vecka skulle jag nog välja Nexus med den rabatten som finns nu... tror jag

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk

kanske är fel tråd men jag undrar om det är nån som skulle kunna tänka sig att köra det här testet på sin titan respektive nexus...

http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

man laddar ner och kör...

snälla?

Permalänk
Medlem

Att få några tester gjorda på Nexus kan vara svårt då den inte levereras förän om ca 1 månad?

Noxen är ju i princip samma dator och den levereras nästa vecka så där kan du ju ha lite bättre tur

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Hur blir det med drivrutiner till Vista? På er hemsida finns idag inga drivrutiner att ladda hem, varken till 32 eller 64 bit Vista.

Följer det med drivrutiner på cd när ni levererar nästa vecka?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk

Vet någon hur det ligger till med leveranserna? såg att de första skulle skickas ut den sjätte men om man beställer en idag vågar man hoppas på att få den under augusti månad? svenska sidan har okänd leverans, danska visar 34 dagar. den brittiska visar 11 dagar.

Visa signatur

Oops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Från Nox A15 "första" sidan (där man väljer Value eller Power)

Betyder det att det endast är 1680x1050 skärmen som har Zero Bright Dot försäkringen? (det står ZBD på det valet men inte på den lågupplösta)

Stämmer. Det är endast skärmen med 1680x1050 i upplösning som har ZBD garantin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Nox_A15/Drivers/Vista/

Hmm inte riktigt bra nog att det inte fungerar att klicka sig fram via hemsidan. Man kommer till samma sida som du länkar till men 32 och 64 bit länken syns inte om man går via hemsidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr
Hmm inte riktigt bra nog att det inte fungerar att klicka sig fram via hemsidan. Man kommer till samma sida som du länkar till men 32 och 64 bit länken syns inte om man går via hemsidan.

Hamra på "uppdatera"-knappen i din webläsare så dyker drivrutinerna upp förr eller senare, även via hemsidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Hamra på "uppdatera"-knappen i din webläsare så dyker drivrutinerna upp förr eller senare, även via hemsidan.

Jepp det verkar fungera. Då är det bara datorn som saknas.
Hur var det med leveranstiderna?
Min beställning från 29/7 (eg 28/7) står det beräknad leverans 6/8. Jag gissar att detta inte är rimligt men vad kan jag förvänta mig?

/Jens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr
Jepp det verkar fungera. Då är det bara datorn som saknas.
Hur var det med leveranstiderna?
Min beställning från 29/7 (eg 28/7) står det beräknad leverans 6/8. Jag gissar att detta inte är rimligt men vad kan jag förvänta mig?

/Jens

Har du riktigt flyt kan det säkert vara så, men skulle tvivla på det. Jag tror inte det tar mera än 1~ vecka för dom att bygga ihop själva datorn + testa allting, sen äre ju upp till ups också som levererar. Jag beställde min 21/7 och beräknat leverans datum var ca 6/8 - men då var inte nox i lager. Hoppas på att få den innan fredag iaf

Dock hållar jag tummarna för dig Jens!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pef-Zepto
Fungerar klockrent. Att installera dualboot i dagens läget är ganska simpelt.
Kort beskrivning är att partitionera upp din hdd till två stycken partitioner. Installera sedan först XP. Sedan väljer du att använda resten till linux instalaltion så partitionerar den upp resten. Sedan tar grup hand om boot menyn.

Kanske inte bästa beskrivningen men en liten inblick. Guiden finns det gott om och 6324 samt ubuntu 8.04 fungerar verkligen out of the box
Använder nämligen min till det, dock med ubuntu och vista

tack för svar, men det var inte angående dualbooten jag var frågande.
Jag tänkte mer på drivisar och sånt. På xubuntu och fedora. Men det låter bra att den stöder ubuntu Men jag tänkte när det står på cpu-valet vid köp under konfigurationen att den endast stödjer Vista, men det kanske fungerar ändå? Det var det min fråga gällde. Jag vill gärna kunna köra XP elr Vista och linux.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Hur går det med 6 cells-batterierna? Antar att det är de som ligger efter nu, eftersom ni fått datorerna. Har ni någon aning om när ni får in batterierna? Lite oroväckande att leveransen står på "okänd" ännu..

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Hur går det med 6 cells-batterierna? Antar att det är de som ligger efter nu, eftersom ni fått datorerna. Har ni någon aning om när ni får in batterierna? Lite oroväckande att leveransen står på "okänd" ännu..

Jag har beställt en "budget-Nox" dvs. Nexus A15 Power config eftersom jag klarar mig utmärkt med 1280x800 och utan de andra sakerna som Nox har men inte Nexus, specielt när det skiljer ca 3000:- vid lika config.

beräknade datum för mina delar

Citat:

03/09-08 Nexus A15 - WXGA + Geforce 9600M
11/08-08 Keyboard Orion/Nox SE BLACK
06/08-08 Intel C2 DUO P8400 2,26 GHz 1066M
06/08-08 4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
11/08-08 250GB SATA 2,5" 7200 RPM - HDD
06/08-08 SATA DVD-RW DL
11/08-08 Intel Pro /Wireless 4965AGN
03/09-08 6 Cell Nox/Orion black

Datum är beräknat till 3/9 för batteriet och byggandet av min dator jag vill ju ha den nu

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Ingen som fått leveransbesked på sin Nox alt. Mythos än?

Permalänk
Medlem

Inte än..

Citat:

Regarding the Nox A15, the machines are flying through testing and the first machines are on their way to the people who pre-ordred first, and for testing at different magazines/Online test-sites i believe.

Från http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/8667...

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

har man tur så får man den nästa vecka då