World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk

3lb´s? en lock gör inte så mycket skada i arena, i bg kan du bara springa ifrån locken och undvika en 50min fight.
och får du en lock till 25% hp så är det ingen bra resto druid direkt.
inervate har 10min cd me om jag kommer ihåg rätt, och den ger typ 5k mana eller nåt sånt med full s3.
bästa man kan göra är att skippa 2on2 för det är skit, lira 3on3 och låt dina polare spöa skiten ur locken direkt:P

Visa signatur

IQX9650, XFX nForce 780i , BFG 9800GX2 QSLI OCZ Reaper DDR 2 1066MHz 4Gb Raptor 150gb + 4tb Seagate Tagan 2 FII 1,3kw Cooler Master Cosmos S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Druids nemesis? Warlock.

MS Warrior som vet vad han gör - sitter hamstring och mortal strike så kan man varken komma undan eller heala ikapp, kastar man en stor heal så kommer det en pummel.

Hunter spöar droodar vilken dag som helst åxå.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Hehe vet exakt hur det är.. Fury warrior behövs buffas i pvp. Alla springer runt med 2handaren
Men de jag menar med rogues är att dom har så otroligt mycket fördelar. Låt oss säga att jag spelar med min Warlock. Så kommer en Rogue bakom mig, först sap, o precis när jag ska springa iväg från hans slag o stuns så kör han gouge. Då drar jag säkert trinketen (Medallion of The horde) samt försöker lägga Curse of Exhaustion, siphon life + corruption och sammtidigt springa därifrån. Jo då tar han cloak of shadows + shadowstep, sen är han i ryggen på mig och är dessutom nästan immune(90%) mot alla spells i 8 sec (har jag för mig). När väl dom 8 sekunderna är över är jag förmodligen nere på 3-4 k hp (har 12k obuffad) då försöker jag slänga på lite nya curses och börjar springa igen, men helt plötsligt så är man blindad och roguen har dragit vanish. Då sitter man där å apploderar för sig själv o tänker att snart Backstabar/Ambushar han mig och precis är det de som händer, där rök ytterliggare 2000 hälsa och jag är nere för räkning, under den här tiden har jag kanske fått ner han till 90 % meddans jag själv är nere på 10 - 15% . Och då har han bara "lekt" meddans jag har kämpat arslet av mig,

Nu är inte Warlocks gjorda för o döda rogues men så här ser de ut för många andra klasser med :/ De gäller att få in första slaget/spellen för att lägga ut en taktik hur man ska döda dem.

Det blir samt lätt att man sitter o spammar Deathcoil-knappen 24/7 för att man ska ha någon chans att fly

det där känner jag verkligen igen mig på
Rogues e lite för bra öven mot warriors.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Men herregud, alla specs ska inte funka i arena.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Men de jag menar med rogues är att dom har så otroligt mycket fördelar. Låt oss säga att jag spelar med min Warlock. Så kommer en Rogue bakom mig, först sap

Som warlock skall du köra med Felhuntern och paranoia så är det OMÖJLIGT för en rogue att komma nära dig innan du ser honom.

Citat:

o precis när jag ska springa iväg från hans slag o stuns så kör han gouge. Då drar jag säkert trinketen (Medallion of The horde)

Slösar du din pvp trinket på gouge så skyll dig själv!
Du skall spara den när du verkligen behöver den som det kommer visa sig senare.

Citat:

samt försöker lägga Curse of Exhaustion, siphon life + corruption och sammtidigt springa därifrån. Jo då tar han cloak of shadows + shadowstep, sen är han i ryggen på mig och är dessutom nästan immune(90%) mot alla spells i 8 sec (har jag för mig).

5sec så bara att ta skadan du skall överleva utan problem i pvp gear och sl/sl spec.

Citat:

När väl dom 5 sekunderna är över är jag förmodligen nere på 3-4 k hp (har 12k obuffad) då försöker jag slänga på lite nya curses och börjar springa igen, men helt plötsligt så är man blindad och roguen har dragit vanish.

Om du ens är nere under 50% med sl/sl spec och pvp gear skulle jag vara förvånad.
Nu skulle du ha kvar din pvp trinket och brutit blinden.

Citat:

Då sitter man där å apploderar för sig själv o tänker att snart Backstabar/Ambushar han mig och precis är det de som händer, där rök ytterliggare 2000 hälsa och jag är nere för räkning, under den här tiden har jag kanske fått ner han till 90 % meddans jag själv är nere på 10 - 15% . Och då har han bara "lekt" meddans jag har kämpat arslet av mig,

Ovan skulle nu inte ha hänt utan du skulle nu ha fått på nya dots medans han är i stealth och du kan life draina tillbaka massor med hp.
Du har även kvar noobcoil och fear i detta läge och din vinst är så gott som garanterad.

Se så stor skillnad det är när man specar rätt och har sin stealth detection på max.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deodatus
Vilka hunter pets håller aggron bäst egentligen?
Hade en hunter förut som jag lirade med, körde då med en panter eller liknande. Dock sög den verkligen och hålla aggron om den inte fick slå ner gubbarna 20-30% först innan jag började pila dom.
Tänkte skapa en ny hunter nu, och skulle vilja ha ett pet man kan skicka fram på mobben och inte behöva oroa sig så mycket att dom tappar aggron på en gång. Nån som har nåt bra tips? Har googlat, desvärre så är dom flesta sidorna som har med spel att göra spärrade på jobbet....

Ravanger eller vad dom heter Hellfire . ingången till Zangarmarsh. asbra pet.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Som warlock skall du köra med Felhuntern och paranoia så är det OMÖJLIGT för en rogue att komma nära dig innan du ser honom.

Jag använder Alltid Felhuntern. Så visst paranoia hjälper en hel del mot rogues och druids. Ibland hinner man lägga en dot innan de attackerar och har därmed en fördel.

Citat:

Slösar du din pvp trinket på gouge så skyll dig själv!
Du skall spara den när du verkligen behöver den som det kommer visa sig senare.

Okej jag har gjort fel när jag använder medallion där. Allt handlar om vilken situation man befinner sig i, hur mycket hälsa och mana man har samt om man har en medspelare kvar i arena eller inte.

Citat:

5sec så bara att ta skadan du skall överleva utan problem i pvp gear och sl/sl spec.

Ja visst överlever man 5sec. Det är inga problem, bara försöka springa runt lite.

Citat:

Om du ens är nere under 50% med sl/sl spec och pvp gear skulle jag vara förvånad.
Nu skulle du ha kvar din pvp trinket och brutit blinden.

Har 395 resillience atm. Och man hamnar på runt 50% Eftersom både siphon life och Drain life är näst intill obrukbara. Pga Cloak of Shadows.

Citat:

Ovan skulle nu inte ha hänt utan du skulle nu ha fått på nya dots medans han är i stealth och du kan life draina tillbaka massor med hp.
Du har även kvar noobcoil och fear i detta läge och din vinst är så gott som garanterad.

Nu beror det på hur duktig Roguen är, ser han till att hålla mig stunnad och har tur med macestuns så är man så gott som körd.
Men tar till mig tipsen iaf, ska se om det funkar bättre nu.

Citat:

Se så stor skillnad det är när man specar rätt och har sin stealth detection på max.

Specen vet jag inte om det är något större fel på
http://www.wowhead.com/?talent=Iq0rVRdkoZbxczIiz0es

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Jag har ingen Druid själv, Jag har dock en Sl/Sl lock. Mina Dots outdpsar inte hans heals precis, Man väntar till han är nere på 25-30 % å har man tur är Deathcoil redo och Nightfall proccar, annars vettefan hur man ska kunna döda en Restodruid.. Och Nej en Restodruid går inte Oom. Direkt efter kastade heals så är det in i bearform som gäller. Sen regneratar dom mana som in i *** och har dessutom innervate.

Och hur han dödar mit pet är inte jättesvårt å räkna ut, Han kastar cyclone på mig och dödar petet med moonfire, starfire, wrath och insect swarm.
De druider jag har duellerat emot har oftast varianter av (8/11/42) & (13/11/37) specs. I arena vet jag inte och nej jag har knappast hög rating, låg på runt 1700. Visst jag kanske borde lära mig att spela min Warlock bättre.

Om du kör mot druid med nåt annat pet än felhunter, i duel iaf, så gör du fel. Det tar låååååång tid för en Dreamstate druid (34/0/27) att döda en felhunter. De resistar bra mycket. Aldrig att han kan 'bursta' ner ditt pet på de 6 sekunder som du är cyclonad. Annars är det bara att spell locka han när han cyclonar igen. Han ska _inte_ kunna döda ditt pet. Och ja, du ska inte ha auto spell lock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Om du kör mot druid med nåt annat pet än felhunter, i duel iaf, så gör du fel. Det tar låååååång tid för en Dreamstate druid (34/0/27) att döda en felhunter. De resistar bra mycket. Aldrig att han kan 'bursta' ner ditt pet på de 6 sekunder som du är cyclonad. Annars är det bara att spell locka han när han cyclonar igen. Han ska _inte_ kunna döda ditt pet. Och ja, du ska inte ha auto spell lock.

Jag kör alltid med Felhuntern. Nej de kan inte bursta ner en felhunter, det har jag inte påstått, men efter ett antal cyclones, roots så är dom nere. Och nej jag har inte Auto Spell-lock.

Jag har bara haft "turen" ett fåtal ggr att vara själv kvar i arena med en Restospeccad druid. Och de gångerna har de försökt döda mitt pet, kanske var det deras taktik.

Permalänk
Medlem

Frostmane, EU, är de några av er som spelar där?
Jag och min sambo har börjat lira upp varsin karaktär (druid & priest) och letar efter en trevlig guild.. (bara level51 än så länge dock.. )

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Jag kör alltid med Felhuntern. Nej de kan inte bursta ner en felhunter, det har jag inte påstått, men efter ett antal cyclones, roots så är dom nere. Och nej jag har inte Auto Spell-lock.

Jag har bara haft "turen" ett fåtal ggr att vara själv kvar i arena med en Restospeccad druid. Och de gångerna har de försökt döda mitt pet, kanske var det deras taktik.

Klart de försöker döda ditt pet. Men, en restodruid kommer aldrig kunna bursta ner ditt pet om det är en felhunter. Iaf inte under rullande cyclone. (till DR sätter in)

Permalänk

Hur skulle dom kunna ta död på en felhunter på 4sec?
Dom som säger att dom kan det ljuger. inte ens en full teir 6 moonkin kan göra det.

Visa signatur

IQX9650, XFX nForce 780i , BFG 9800GX2 QSLI OCZ Reaper DDR 2 1066MHz 4Gb Raptor 150gb + 4tb Seagate Tagan 2 FII 1,3kw Cooler Master Cosmos S

Permalänk
Medlem

När tror ni att 2.4.3 kommer ?
Längtar redan att få köpa mount på lvl 30

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Hehe vet exakt hur det är.. Fury warrior behövs buffas i pvp. Alla springer runt med 2handaren
Men de jag menar med rogues är att dom har så otroligt mycket fördelar. Låt oss säga att jag spelar med min Warlock. Så kommer en Rogue bakom mig, först sap, o precis när jag ska springa iväg från hans slag o stuns så kör han gouge. Då drar jag säkert trinketen (Medallion of The horde) samt försöker lägga Curse of Exhaustion, siphon life + corruption och sammtidigt springa därifrån. Jo då tar han cloak of shadows + shadowstep, sen är han i ryggen på mig och är dessutom nästan immune(90%) mot alla spells i 8 sec (har jag för mig). När väl dom 8 sekunderna är över är jag förmodligen nere på 3-4 k hp (har 12k obuffad) då försöker jag slänga på lite nya curses och börjar springa igen, men helt plötsligt så är man blindad och roguen har dragit vanish. Då sitter man där å apploderar för sig själv o tänker att snart Backstabar/Ambushar han mig och precis är det de som händer, där rök ytterliggare 2000 hälsa och jag är nere för räkning, under den här tiden har jag kanske fått ner han till 90 % meddans jag själv är nere på 10 - 15% . Och då har han bara "lekt" meddans jag har kämpat arslet av mig,

Nu är inte Warlocks gjorda för o döda rogues men så här ser de ut för många andra klasser med :/ De gäller att få in första slaget/spellen för att lägga ut en taktik hur man ska döda dem.

Det blir samt lätt att man sitter o spammar Deathcoil-knappen 24/7 för att man ska ha någon chans att fly

Haha... trinket på gouge? Cloak är på 5 sekunder och det finns ingen vettig pvprogue som kör ambush backstab nuförtiden, om du möter sådana rogues förstår jag faktiskt inte hur du förlorar.

Om du dessutom har sån tur att du möter en rogue som cloakar tidigt så har du alla möjligheter i världen att coila efter det och börja draina hp.

Jag skulle kunna skriva ett likadant inlägg som du fast ur synvinkeln från min rogue mot warlocks som har 450 resil och 14k hp, det går inte döda dem (förutsatt att de är SL/SL, vilket är den pvpspec du borde ha om du är orolig för rogues). Jag gör dock inte detta eftersom jag vet att min s1/s2 gear + min ringa förståelse för hur jag ska döda en lock är ett problem hos mig och inte hos locks.

Verkar vara samma sak för dig, ta dig tid att förstå den klass du spelar mot och gör framförallt inte dumma misstag i pvp (trinket på gouge?) så ser också att du kommer prestera mkt bättre, drains är din vän.

Kontentan? Gnäll inte på att en klass är "OP" om du inte har lärt dig att spela mot den än. I mina öron låter det inte som att roguen "lekt" utan faktiskt har förståelse för vilka drag den måste göra och när för att lyckas döda dig, du är den som "leker" genom att inte ta pvp seriöst nog för att plugga in andra klassers förmågor och vad du kan använda för att motverka dem.

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk

Jag har tagit åt mig kritiken och ändrat på min spelstil.
Spelar knappt något på locken längre ändå... Var tyvärr inte riktigt rätt för mig.
Sl/Sl - Tråkigare build får man nog leta efter, enligt mig iaf

Permalänk

Tråden går långsammare å långsammare? Börjar wow-intresset svalna måntro?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Tråden går långsammare å långsammare? Börjar wow-intresset svalna måntro?

Frågar du Blizzard så lär de nog inte klaga på lågt intresse. Jag gissar att antalet spelare bara kommer fortsätta att öka ett bra tag till. När det gäller forumet så tror jag det mest beror på att många har spelat WoW i åratal nu (kanske med ett eller flera uppehåll) och vid det laget har man inte så många frågor längre och det mesta har redan diskuterats.

Innehöll din fråga en förhoppning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Tråden går långsammare å långsammare? Börjar wow-intresset svalna måntro?

Många gamla rävar har slutat spela och dessa rävar ersätts med små valpar, dessa valpar använder sig inte utav forum i samma utsräckning som rävarna gjorde.

De Tony Clifton skriver kan nog stämma rätt bra det med.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Tråden går långsammare å långsammare? Börjar wow-intresset svalna måntro?

Du kanske har missat att solen är framme och det är varmt ute? Kallas sommar, många åker på semester och gör annat... Har alltid slutat spela wow i början av juni och tar upp det igen i slutet av augusti... Nu hoppas jag ifs på att jag inte börjar igen, ska bli AoC i augusti istället.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Gammalt spel med typ inget nytt, kommer en del nerfs/buffs då och då mer är det inte.
Inga nya klasser i burning crusades, som blizzard dock hade planerat från början men det blev för mycket jobb för dem.
Samma sak i nästa exp förutom death knight då, måste bli mer nytt tycker jag.

Visa signatur

IQX9650, XFX nForce 780i , BFG 9800GX2 QSLI OCZ Reaper DDR 2 1066MHz 4Gb Raptor 150gb + 4tb Seagate Tagan 2 FII 1,3kw Cooler Master Cosmos S

Permalänk
Medlem

WOTLK Closed Beta börjar 3:e Juli. De som hade tickets till WWI fick invites.

Source: Community Manager Gnorog (http://www.allvatar.com/news/index.php?p=details&nid=2266)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bakkelina
Gammalt spel med typ inget nytt, kommer en del nerfs/buffs då och då mer är det inte.
Inga nya klasser i burning crusades, som blizzard dock hade planerat från början men det blev för mycket jobb för dem.
Samma sak i nästa exp förutom death knight då, måste bli mer nytt tycker jag.

Vet du något om wotlk? Det är hur myket som helst som är nytt. Läs på lite mer och kom sedan tillbaka..

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela wow (igår) och än så länge har jag 10-dagars trail version, vilket jag antagligen kommer att uppgradera.

Jag spelar på silvermoon. Försöker desperat hitta någonstans där man kan köpa "bag", men hittar ingenstans. Möjligen på auktions huset, men det borde väl finnas några npc som säljer sånt. Allting annat hittar jag. Har sprungit som en galning i huvudstaden men inte hitta.

Den 16 slot som man har nu, räcker inte så långt.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Har precis börjat spela wow (igår) och än så länge har jag 10-dagars trail version, vilket jag antagligen kommer att uppgradera.

Jag spelar på silvermoon. Försöker desperat hitta någonstans där man kan köpa "bag", men hittar ingenstans. Möjligen på auktions huset, men det borde väl finnas några npc som säljer sånt. Allting annat hittar jag. Har sprungit som en galning i huvudstaden men inte hitta.

Den 16 slot som man har nu, räcker inte så långt.

http://www.wowhead.com/?search=Bag+vendor

Permalänk
Medlem

Tackar, får testa om jag hittar dit.

Det gick ju bra att hitta dit. Har ju varit där inne innan också, men har antagligen missat henne. Nu hade jag inte så mycket stålar, så det fick bli 4 st 6 slots, eftersom den med 8 hade kostat så mycket mer att jag hade bara fått 1. Hade bara 30 s.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Innan du köper så skriv WTB 16 slot bag i trade channel. Ibland kan man fynda

Netherweave bags får man ofta runt 6G

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Vad hette sidan som skrev asmycket om TBC under den betan? Någon typ wow nyhetssida:s

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Tror inte jag kan trada än, eftersom jag har trailversion, har inte tillgång till alla chatkanaler heller.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Vad hette sidan som skrev asmycket om TBC under den betan? Någon typ wow nyhetssida:s

http://www.worldofraids.com/

Skrev en massa. Designen är helt ändrad nu dock, var mer orange/gul sida innan.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Har precis börjat spela wow (igår) och än så länge har jag 10-dagars trail version, vilket jag antagligen kommer att uppgradera.

Jag spelar på silvermoon. Försöker desperat hitta någonstans där man kan köpa "bag", men hittar ingenstans. Möjligen på auktions huset, men det borde väl finnas några npc som säljer sånt. Allting annat hittar jag. Har sprungit som en galning i huvudstaden men inte hitta.

Den 16 slot som man har nu, räcker inte så långt.

Har mina gubbar på Silvermoon
Inte kört på ett tag nu dock.
Kör du horde eller alliance?