World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk

hmm mm misstänkte väl det.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Du behöver SQ till båda dina konton.

Nej, bara det man flyttar till.
Eller från...?

Kommer inte ihåg.
Inte är det båda iaf.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Behöver endast ha SQ till kontot ni flyttar TILL.

Permalänk
Medlem

Ja, lyssna inte på det jag sa isåfall, jag kan ha fel. Men jag har ändå för mig att jag fick skriva svaret till båda mina två konton.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Ja, lyssna inte på det jag sa isåfall, jag kan ha fel. Men jag har ändå för mig att jag fick skriva svaret till båda mina två konton.

Tidigare kanske

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Försöker pvpa mig till gear på huntern och jag fetsuger på pvp! Har lite funderingar med er hur battlegroundstaktiken är i de olika bg´s.

Lirar alliance (nä, jag hatar inte hordes! Lallar runt med mina kossor också när jag blir trött på night elfen.) och upplever bara förluster i alla bg´s. Igår varvade jag Warsong och Arathi Basin och hade 15 torsk på 15 matcher.

I Warsong samarbetar hordes på ett imponerande sätt. Den som hämtar flaggan har healers med sig medans de andra röjer väg. Flagghämtaren tar "springa-snabbt-grejen" och drar iväg medans alliance tufflar iväg och tar flaggan och det är inte flaggbäraren som tar "kuta-snabbt-grejen" för den tar oftast någon annan.

I går till exempel känns det rätt förnedrande att två hordes lyckas ha ihjäl fem/sex alliance som ska hämta flaggan. Hordes samarbetar som sagt kanon i Warsong medans alliance far runt som nackade hönor med mig inkluderad.

Arathi Basin. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Där blir det oftast att horde äger alla punkter och sen är det masslakt på allies i allieentrén.

Alterac Valley. Räcker med att några hordes ställer sig i försvar så skiter sig allt totalt medans övriga hordegänget röjer väg rätt upp till alliebossen och game over rätt så snabbt.

Eye of the Storm. Har jag inte varit in i alls med tanke på hur dåligt det går i de andra bg´s.

Jag kan ingenting om taktik och jag suger rejält i pvp men kan känna mig rätt frustrerad då det känns som man ser många allies som afkar eller spelar fia med knuff istället för att försöka.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Man kan suga på PVP och ändå få s1 welfare ju. Spelar ingen roll om du vinner eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Försöker pvpa mig till gear på huntern och jag fetsuger på pvp! Har lite funderingar med er hur battlegroundstaktiken är i de olika bg´s.

Lirar alliance (nä, jag hatar inte hordes! Lallar runt med mina kossor också när jag blir trött på night elfen.) och upplever bara förluster i alla bg´s. Igår varvade jag Warsong och Arathi Basin och hade 15 torsk på 15 matcher.

I Warsong samarbetar hordes på ett imponerande sätt. Den som hämtar flaggan har healers med sig medans de andra röjer väg. Flagghämtaren tar "springa-snabbt-grejen" och drar iväg medans alliance tufflar iväg och tar flaggan och det är inte flaggbäraren som tar "kuta-snabbt-grejen" för den tar oftast någon annan.

I går till exempel känns det rätt förnedrande att två hordes lyckas ha ihjäl fem/sex alliance som ska hämta flaggan. Hordes samarbetar som sagt kanon i Warsong medans alliance far runt som nackade hönor med mig inkluderad.

Arathi Basin. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Där blir det oftast att horde äger alla punkter och sen är det masslakt på allies i allieentrén.

Alterac Valley. Räcker med att några hordes ställer sig i försvar så skiter sig allt totalt medans övriga hordegänget röjer väg rätt upp till alliebossen och game over rätt så snabbt.

Eye of the Storm. Har jag inte varit in i alls med tanke på hur dåligt det går i de andra bg´s.

Jag kan ingenting om taktik och jag suger rejält i pvp men kan känna mig rätt frustrerad då det känns som man ser många allies som afkar eller spelar fia med knuff istället för att försöka.

Vilken Battlegroup lirar du i?

På min är det precis tvärt om, jag lirar horde och förlorar kanske 80% av alla BGs jag joinar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura

På min är det precis tvärt om, jag lirar horde och förlorar kanske 80% av alla BGs jag joinar.

Du är i Misery va?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Citat:

Hur funkar det där med Battlegroups egentligen? Jag kan ju se vilken man tillhör i Armory, men vilken betydelse har ens Battlegroup? Och vad betyder de där namnen alla får efter ens egna i BG?

En annan sak; hur länge till tror ni det dröjer innan Areana season 4 kommer?

Permalänk
Medlem

På misery så känns det som horde vinner alla AV och alliance vinner resten :D.

jag körde lite eots igår och i fredags på min alliance paladin och jag vann säkert 15 av 17 eots

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Battlegroup Blackout tydligen.

Jodå, visst kan man få det relativt lätt men det tar ju en djädra tid och det skulle kännas skönt med någon seger emellanåt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8bergsson
Nu när ni ändå är inne på rogues så passar jag på att fråga efter en lvlings specc och lite tips som kan vara bra att veta om man ska lvla så fort som möjligt.sen kanske lite tidigt att fråga nu men sen skulle jag vilja ha en duktigt nice pvp specc till 70 också.

Tyvärr kommer det en fråga till,jag har en 29 rogue twink(sëxanftw) och jag undrar om man ska köra med sword lr dagger och isåfall en specc till det. tack på förhand och hoppas jag får några fina tips från erfarna spelare.Mvh

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en shysst PVE server?, funderar på att flytta min druid.

Då det kan vara kul att köra lite PVP ibland skulle jag även vilja att köerna till att joina battlegrounds inte är alltför långa.

Skulle vara nice om alliance vinner några eots/ab/wsg,där jag kör nu torskar dom 98 % av alla eots/wsg/ab och vinner väl nån AV ibland =).

uscha åter till vedhuggningen .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiztlin
Någon som kan tipsa om en shysst PVE server?, funderar på att flytta min druid.

Då det kan vara kul att köra lite PVP ibland skulle jag även vilja att köerna till att joina battlegrounds inte är alltför långa.

Skulle vara nice om alliance vinner några eots/ab/wsg,där jag kör nu torskar dom 98 % av alla eots/wsg/ab och vinner väl nån AV ibland =).

uscha åter till vedhuggningen .

Har för mig nordrassil ska va en hyffsat nice pve server. Ligger på conviction battlegroup där alliance tydligen ska vinna en del bg's också, vet dock inte hur köerna är men för horde är de rätt långa så skulle tippa att de är korta för aliance då.

Men kolla upp lite på wow-europe på forumet så kanske du kan få fram lite mer info

EDIT: Nordrassil är visst normal och inte pve, sorry för den. Har dock hört att den ska ha nice pve.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Normal är väl PvE? Eller är jag helt vilse nu?

Permalänk
Medlem

Ja är det inte så Handa? ^_^.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Normal är väl PvE? Eller är jag helt vilse nu?

Haha jo det har du rätt i, kollade upp det och det var jag som var lite vilse Hade helt klart för mig att det fanns servrar som kallades pve men tydligen icke, måste vara något dom har tagit bort för jag kan svära på att jag sett det tidigare.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Ok kanske flytta över drudden dit då =). fler tips mottages tacksamt

Permalänk

Är det inga här som möjligtvis sitter och smålirar på The Maelstorm? Isåfall kan ni ju gärna höra av er till min lilla gnom, samma nick som på forumet! Finns väll intresse för allt, quest-vänner och liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Hur funkar det där med Battlegroups egentligen? Jag kan ju se vilken man tillhör i Armory, men vilken betydelse har ens Battlegroup? Och vad betyder de där namnen alla får efter ens egna i BG?

När man kör BG:s är det på en server för sig där folk från olika realms men samma battlegroup spelar tillsammans. Det extra namnet efter de andra spelarna är vilken realm de spelar på. Står det ingenting efter namnet är de från samma realm som dig. Man kan inte trade:a med de från andra realms, kommer ihåg att det var en från en annan realm som ville att jag skulle öppna en lockbox åt honom men det gick inte.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Är det inga här som möjligtvis sitter och smålirar på The Maelstorm? Isåfall kan ni ju gärna höra av er till min lilla gnom, samma nick som på forumet! Finns väll intresse för allt, quest-vänner och liknande.

Jag finns där, men just nu kan jag inte spela för min speltid tar slut idag. Och får lön först den 16: onde, så har inte råd precis att köpa mer nu. Skall se om jag köper sen eller om det får vänta. Har annat att göra nu när det är sommar. Jobba och sen efter det leta tid att träffa tjejen så att..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
När man kör BG:s är det på en server för sig där folk från olika realms men samma battlegroup spelar tillsammans. Det extra namnet efter de andra spelarna är vilken realm de spelar på. Står det ingenting efter namnet är de från samma realm som dig. Man kan inte trade:a med de från andra realms, kommer ihåg att det var en från en annan realm som ville att jag skulle öppna en lockbox åt honom men det gick inte.

Ah ok då förstår jag. Jag trodde att man bara lirade BG med andra på samma realm. Tack för förklaringen.

Permalänk
Medlem

Ett tips till alla som funderar på att byta server eller liknande, är att hitta ett gille på någon vettig server och få trial där innan ni flyttar. Annars komer ni efter en vecka inse att det är samma skit där som på eran förra server.

Om ni har svårt att få tag på ett vettigt gille för att ni har för kass gear: ut och farma lite guld, köp HoDs och nether vortexes, levla rätt profession och crafta upp lite gear. Garanterat bäst gear per tid investerad, om ni inte kan hoppa direkt in i ett gille som har några 25-manna instanser på farm.

Permalänk

PVP-fråga.

Jag bor för närvarande på bgs, Och inväntar S4 ska komma ut så jag då köper hela settet Merciless Gladiator's Pursuit S2 settet för honor och marks.

Vilka saker ska man komplimera för dom, för få ett shysst pvp-sett att börja med i arena?

Trinkets och rings, även feets,wrist och waist?
Vapen, ranged och melee?

Kör NE Hunter.

Permalänk

http://www.wowhead.com/?item=33496 & http://www.wowhead.com/?item=34887 som ringar iaf.

Feets, wrist och waist duger PvP-settet (Guardian's / Vindicator's)

Permalänk
Medlem

Att tänka på är att S2 ringen kanske försvinner i S4, som för övrigt börjar 25e juni. Så vill du ha den borde du skaffa den nu. S3 ringen är unik och S4 ringen kräver personal raiting.

Annars skulle jag skaffa S3 ringen och någon av de Bluetiger nämnde, 3v i kara o du har Angelista's Revenge.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan öppna trade och ge conjured items. Såsom vatten, Hs

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Ah ok då förstår jag. Jag trodde att man bara lirade BG med andra på samma realm. Tack för förklaringen.

Yw, jag var väl själv uppåt lvl60 innan jag kom på att de jag spelade med i BG:s var från andra realms.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Du kan öppna trade och ge conjured items. Såsom vatten, Hs

Ah ok, mage tables och sånt funkar ju också.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Yw, jag var väl själv uppåt lvl60 innan jag kom på att de jag spelade med i BG:s var från andra realms.

Ah ok, mage tables och sånt funkar ju också.

Det är ju conjured item

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"