Permalänk
Medlem

Val av kort

Har en C2D E6300 med 2gb ram och idag ett 7600GS grafikkort.
Grafikkortet har funkat kanon när jag kört min 17" skärm men nu när en 24" är på väg så behöver jag nog något större kort för att kunna använda den större upplösningen.

Jag spelar i stort sett bara ett mmorpg spel, entropia universe. Den använder gamebryo motorn vilket 7600gs funkar bra på. Men till hösten kommer de gå över till Cryengine2. Jag är ganska säker på mitt 7600gs inte kommer palla CE2.

Så jag är ute efter ett kort som kan hantera iallafall CE2 med ganska ok inställningar. Som jag förstått det så har Nvidia en edge när det gäller CE2 så det lutar åt det hållet.
Har varit inne på att köra både 4850 och 4870 i CF men eftersom de suger i CF på CE2 så vet jag inte om det är värt det.
Just nu har jag dessutom inget stöd för sli eller cf på moderkortet. Utan funderar på att uppgradera till vintern.
Så kortet jag vill ha ska helst klara sig tills dess. Kommer nog satsa på ett system med flera grafikkort så att tex köpa ett 8800gt nu och sen ett till i vinter är ingen fara - så länge det funkar med CE2.

Har kollat lite på 9800gtx och gtx260. De kostar ungefär lika mycket. Eller det är bättre att ta ett 8800gt nu och sen ett till i vinter?
Budgeten är max runt 2500kr.

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Avstängd

Du det finns ett EX antal trådar du kan läsa om alla kort.. sök mannen!