Skapa en bootbar skiva

Permalänk

Skapa en bootbar skiva

Hej har grejat men inte fått det att fungera att skapa en bootbar recovery skiva, har precis ominstallerat och skulle nu vilja ha ner den på skiva. Inte en image el nått på en annnan hd el så utan på en bootbar skiva...Någon som kan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du nämner inte operativsystem och gör klart att det inte handlar om en image på ditt nuvarande system. Jag föreslår att du kollar på hur man gör skivor bootbara och ser om det stämmer med vad du vill göra:

http://www.google.se/search?hl=en&q=make+bootable&meta=

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Det är xp....men ska det inte finnas ett program som gör att din nuvarande konfiguration ska gå att bränna ut på exvis ett par dvd och vid ett elakt virus bara köra in skivan och vips så är den exakt som innan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det enklaste är ju att använda Norton Ghost, Acronis True Image eller liknande.
Efter att man har installerat allt som man vill ha det så skapar man en image på en extern disk.
Sedan har man en sk. Boot CD om Windows "pajar" som man startar datorn med.
Sedan väljer man den image man gjorde tidigare.
Det går betydligt fortare att återställa en dator om man har image-filen på en extern disk istället.

Med Norton Ghost 2003 vet jag att man kan bränna ut hela image-filem på olika DVD-skivor.
Det har dock inte fungerat så bra för mig dock.
Därför skapar jag en image-fil på en extern disk istället och "bootar" med bifogad CD.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)