Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Hej!

Jag funderar på att köpa en X360 Elite HDMI i slutet av månaden och har lite funderingar:

1.) Är RROD fixat nu och har man krympt tillverkningstekniken till 65nm för både CPU och GPU med?

2.) Hur låter åbäket nu? Tidigare har de låtit mycket har jag hört men hur är de numer?

3.) Något speltips? Lutar mot GTA4, Eternal Sonata, Dead Rising samt Beautiful Katamari men tips på fler spel skadar ju inte.

//Anders

Bra spel? Är du rollspelsfanatiker som en annan så har Xboxen en hel del!
Delar upp rollspel i 2 delar jag. Gamer RPGs och Bebis RPGs!

Gamer RPGs!

Lost Odyssey! - Mistwalker
http://xbox360.ign.com/dor/objects/731773/mistwalker-rpg-2/vi...
Imo ruskigt läckert. En känsla av Final Fantasy 7 fast på 2008 talet med 5 karaktärer istället för 3. Gogo traditional RPGs!

Mass Effect! - BioWare
http://xbox360.ign.com/dor/objects/718963/mass-effect/videos/...
Action/Rollspel. En kobination av FPS och Rollspel. Ska tydligen vara första delen av en triologi. Storyn är drivande.

Sen har du bebis RPG. Söta små barn som springer runt och bekämpar ondskan med moralpredikningar, rengbågar, hudvalpar och solsken.
Typiskt Japanskt Anime.

Eternal Sonata - Tri-Crescendo
Blue Dragon - Mistwalker

Inga kommentarer om dessa, gillar inte känslan av att jag spelar som 7 åringar som ser ut att komma ut från ett super mario spel.

4st kommande rykare från Square Enix man bara inte får missa!

Star Ocean 4
Woo hoo! Alla fans av Star Ocean 2 och 3 kommer nog älska denna.

Final Fantasy 13
Spela huvudkaraktären som en kvinna? No offense ladies, men FFX2 var inte så jävla fränt Dock ett FF spel, bara måste spelas ut.

The Last Remnant
Ser inte heller så dåligt ut måste jag säga hehe.

Infinite Undiscovery
Ser läckert ut det med

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styxian
Bra spel? Är du rollspelsfanatiker som en annan så har Xboxen en hel del!
Delar upp rollspel i 2 delar jag. Gamer RPGs och Bebis RPGs!

Gamer RPGs!

Lost Odyssey! - Mistwalker
http://xbox360.ign.com/dor/objects/731773/mistwalker-rpg-2/vi...
Imo ruskigt läckert. En känsla av Final Fantasy 7 fast på 2008 talet med 5 karaktärer istället för 3. Gogo traditional RPGs!

Mass Effect! - BioWare
http://xbox360.ign.com/dor/objects/718963/mass-effect/videos/...
Action/Rollspel. En kobination av FPS och Rollspel. Ska tydligen vara första delen av en triologi. Storyn är drivande.

Sen har du bebis RPG. Söta små barn som springer runt och bekämpar ondskan med moralpredikningar, rengbågar, hudvalpar och solsken.
Typiskt Japanskt Anime.

Eternal Sonata - Tri-Crescendo
Blue Dragon - Mistwalker

Inga kommentarer om dessa, gillar inte känslan av att jag spelar som 7 åringar som ser ut att komma ut från ett super mario spel.

4st kommande rykare från Square Enix man bara inte får missa!

Star Ocean 4
Woo hoo! Alla fans av Star Ocean 2 och 3 kommer nog älska denna.

Final Fantasy 13
Spela huvudkaraktären som en kvinna? No offense ladies, men FFX2 var inte så jävla fränt Dock ett FF spel, bara måste spelas ut.

The Last Remnant
Ser inte heller så dåligt ut måste jag säga hehe.

Infinite Undiscovery
Ser läckert ut det med

Tackar för speltipsen!

Mass Effect köpte jag till PC förra månaden och njöt från början till slut. Brutalt bra och hoppas på en fortsättning snart. Bioware vet definitivt vad de sysslar med.

Lost Oddysey blir ett köp, ser mycket intressant ut.

Eternal Sonata fick jag i postlådan idag, Blue Dragon hoppar jag.. såg definitivt inte moget ut samt att det fick halvrisiga betyg. =/

Att Square-Enix satsar hårt på X360 gjorde att jag beslutade mig för X360 istället för PS3, så samtliga dessa blir det köp på. Går och hoppas på en fortsättning av Xenogears (gärna remake) till X360 men är väl Xenosaga om något antar jag.. vilket inte är alltför dumt heller.

Star Ocean 4 ser jag fram emot, enda delen jag inte spelat är SO1. De två nya spelen ser intressanta ut men FF13 är jag egentligen inte övertygad om ännu. Men FF är ju FF så blir väl bra som brukligt.

Imorrn på lunchen hämtar jag ut min konsol, sen lär jag se ut som fan när/om jag är tillbaks på jobbet på måndag.

MGS4 blir det nog om den kommer vilket det säkert gör, Metal Gear Solid serien har alltid varit flerplattforms förutom MGS3. Har bara spelat igenom MGS2 - Substance som jag älskade så ska nog bli trevligt. Annars blir det en PS3 när Gran Turismo 5 kommer 2010 ca. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Ingen som känner till nåt annat bra erbjudande på xbox för tillfället? Gärna ett som inte kräver att man bor i den kungliga hufvudstaden.

Vet inte om det gäller i hela landet men såg att El-giganten annonserade Elite för 2990 i sin senaste kampanj.

Permalänk
Medlem

Köpte en Halo-edition för drygt ett år sen för 1699 (fick byta in min ps2:a + 5 ps2-spel för att få det priset) på EBgames.

Låter som en motorsåg och det gör alla xboxar när man drar igång ett spel (Har BenQ-läsaren i också). Funkar så länge man har ljudet på tvn. Har även en wii (knäpptyst) och en till ps2:a (tystare än xboxen).

I Dashboarden så låter den iaf inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woolai
Vet inte om det gäller i hela landet men såg att El-giganten annonserade Elite för 2990 i sin senaste kampanj.

Helt ok pris, frågan är var och när det gäller? Hittar det inte på nätet, och står inte i annonsen jag har fått hem.

Permalänk
Inaktiv

Äh köp den bara, någon hundring hit och dit är väl rätt skitsamma?

Suttit och spelat GTA4 nästan hela helgen och nog har Rockstars lyckats allt Lite sur på kontrollerna med vapnen då de känns rätt skit. Är på ett uppdrag en bra bit in i spelet och kommer inte vidare pga krångel med kontrollerna samt swat's som gärna smyger sig på bakifrån. Nåja.

X360 är definitivt inte tyst, men verkar vara dvdläsaren som låter mest iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Äh köp den bara, någon hundring hit och dit är väl rätt skitsamma?

Suttit och spelat GTA4 nästan hela helgen och nog har Rockstars lyckats allt Lite sur på kontrollerna med vapnen då de känns rätt skit. Är på ett uppdrag en bra bit in i spelet och kommer inte vidare pga krångel med kontrollerna samt swat's som gärna smyger sig på bakifrån. Nåja.

X360 är definitivt inte tyst, men verkar vara dvdläsaren som låter mest iallafall.

Priset är inte så viktigt faktiskt. Hade inte grämt mig nämnvärt om priset sänktes någon hundring snart efter att jag köpt. Kommer det däremot en ny bättre hårdvara direkt efter så är der trist.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Priset är inte så viktigt faktiskt. Hade inte grämt mig nämnvärt om priset sänktes någon hundring snart efter att jag köpt. Kommer det däremot en ny bättre hårdvara direkt efter så är der trist.

Ska ju vara på väg nya Premiums enligt några tidigare i tråden iallafall. Ett datum från MS när de faktiskt är i butik vore fint iofs.

Min har inte RROD'at trots att den stått på typ hela helgen med en rumstemperatur på 30 grader. Mer än jag väntat mig. =D

Permalänk
Medlem

Re: Köpfunderingar Xbox360

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Hej!

Jag funderar på att köpa en X360 Elite HDMI i slutet av månaden och har lite funderingar:

1.) Är RROD fixat nu och har man krympt tillverkningstekniken till 65nm för både CPU och GPU med?

2.) Hur låter åbäket nu? Tidigare har de låtit mycket har jag hört men hur är de numer?

3.) Något speltips? Lutar mot GTA4, Eternal Sonata, Dead Rising samt Beautiful Katamari men tips på fler spel skadar ju inte.

//Anders

Funderade också på ett 360. Men då jag inte har någon fin plattv valde jag o inte köpa den

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Köpfunderingar Xbox360

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Funderade också på ett 360. Men då jag inte har någon fin plattv valde jag o inte köpa den

Synd. =/

Kan rekommendera Wii varmt om spelutbudet lockar till den. Spelen går att få rätt billigt om man missbrukar prisjakt. Spelutbudet är rätt klent men finns ju godbitar till den och en hel del är ju på väg faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Ska ju vara på väg nya Premiums enligt några tidigare i tråden iallafall. Ett datum från MS när de faktiskt är i butik vore fint iofs.

Den jag väntar på