Kräver mitt 9800Gx2 för mkt ström?

Permalänk
Medlem

Kräver mitt 9800Gx2 för mkt ström?

Nu är det så att jag har köpt ett 9800GX2 och direkt verkade jag få problem. Kortet fick först inte plats (men med lite våld så gick det i ) och nu verkar det som jag har ännu ett problem. Jag var osäker ifall mitt nexus 500W inte var för klent för GX2:et men fick till svar att det skulle vara lugnt. Jag blev först positiv överraskad när datorn gick igång utan några problem. Men efter ett par omstarte så hängde sig datorn. Datorn hänger sig innan man ska in till sin sida på windows. Har detta något att göra med att nätagg.et är för klent eller är det något annat som kan vara fel?

Mitt sytem:
CPU= AMD 6000+
RAM= 2x1GB
PSU=Nexus 500W
Moderkort= M2N-SLI Deluxe nForce 570 SLI
Hårdisk=1 st
Fläktar= 2st 120mm

Permalänk
Medlem

Problemet beror troligtvis inte på nätagget utan något annat som spökar. Den drar ju inte så mycket i windows läget att ditt 500W agg inte skulle orka med men kolla gärna hur mycket ström 12V linorna kan leverera.

Permalänk
Avstängd

troligen är det något annat som är felet, det är många som kör gx2an på 500 watt.

du kan ju testa ett annat nätagg(om du har tillgång till det) och se om de funkar då och sen ta dig vidare därifrån.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Att ett grafikort kan uppföra sig skumt när det matas snålt.
Så även gx2.
12v ska ligga på MINST 40A enligt nvidia.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]