datorn visar ingen bild efter installation av vattenkylning

Permalänk
Medlem

datorn visar ingen bild efter installation av vattenkylning

Hej som rubriken lyder så startar ger datorn ingen bild efter att jag har installerat vattenkylningen som jag fick hem idag... hade suttit ihop hela datorn med kylningen så startade den inte sen så plockade jag bort grafikkort samt minnen och moderkortet och lossade lite på bakplåten för cpun tänkte om den va för hårt spänd och kortslutit något.. och då startade datorn så jag satt ihop allt och det funkade fint sen efter att jag kom hem efter att ha vart ute några timmar så startar datorn inte längre... eller allt går igång som det ska men får ingen bild... snälla om någon vet vad det kan vara så hjälp mig...

Tack

(vet att det är gramatikfel samt felstavningar men är trött och seg så ursäkta för dom)

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Ger datorn ifrån sig några "pip"? Är "hyfsat"lätt och lokalisera felet med hjälp av dem.
Annars kan du ju prova det vanliga, prova med 1 minnes sticka, reseta bios bla bla.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Nej det är inget pip. Och har provat en minnes sticka samt risettat bios.

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Vad är det för grafikkort? Glömt sätta i en/två 6-pin kablarna så grafikkortet får tillräckligt med ström?

Permalänk

hade ett liknande problem med min gamla p4.a hittade ingen lösning på det efter någont års felsökande och gav upp. tror visserligen att det för mig var nåt med att integrerade graffekortet var cp eller att processorn inte ville vara med.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Testa en kompis grafikkort.

Permalänk

ingen bild

Kolla att ram minnena sitter rätt hadde samma problem och tog ut mina ram minnen dammade av dom och deras socket och sont stoppade tilbaka dom försiktigt och det funkade perfekt fast jag hjorde om prosessen mogna gonger tills det gick perfekt

plus kom ihåg bara för att bilden inte kommer upp så betyder inte det att det e graffets fel kan vara not annat

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem

grafikkortet är det inte.. har ett 8600gt och har provat med ett hd2400pro också och är ingen skillnad har en ända sak kvar att prova nu och det är att prova med minnes stickan som sitter i min "surf" dator men tror nog att det inte kommer göra någon skillnad =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Berätta vad du har för moderkort, CPU, bios, minnen etc. Annars är det svårt att hälpa till... Har du resettat bios ordentligt (plocka ut batteriet och kortslut batterikontakterna under några sekunder, sedan tillbaka med batteriet igen)? Se till att koppla in en högtalare så att du hör felkoderna (beep). Det vore konstigt om det inte ens skulle komma några "beep"...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

kan vara att processorn inte sitter rätt :P... hände min polare, han meckade ihop sin nya dator och starta, allt starta utom skärmen och det var processorn som inte satt rätt

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk

En stor del av dagens moderkort har ett skydd som gör att när trycket mot processorn understiger 250gram så stängs datorn automatiskt av för att skydda CPU o moderkortet ifall CPU-kylaren plötsligt skulle lossna.

80% av alla som installerat vattenkylning har haft problem med detta.

Permalänk
Medlem

har fixat det nu problemt var nog lite väl knas tyckte jag xD
det var mutrarna som satt på skruvarna som man fäster vattenblocket då som satt för hårt.. låssade på dom och sen funkade det prima..

och kylningen enligt vad jag har sätt hitils är help ok. ca 30c-32c idl hela tiden och hade 38c-40c idl med min gremin II (har det extremt varmt i mitt rum)
så jag tycker då inte att det här systemet är så taskigt som alla säger specielt inte för det priset.. finns juuh att få tag på för under 1000kr så

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89

och kylningen enligt vad jag har sätt hitils är help ok. ca 30c-32c idl hela tiden och hade 38c-40c idl med min gremin II (har det extremt varmt i mitt rum)
så jag tycker då inte att det här systemet är så taskigt som alla säger specielt inte för det priset.. finns juuh att få tag på för under 1000kr så

Vilket är det då?

Temps i load?

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klAAs
Vilket är det då?

Temps i load?

det är ett bigwater 745 om det var det du undrade ^^

får ca 43c-45c i load nu och jaa det är vad jag hade innan när jag drog igång wow eller något annat lite mindre krävande spel

Visa signatur

here we go!