Cyber Snipa Stinger mot Nzxt Avatar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Ehh.. Djee!! "Cyber Snipa".. Ungefär som att köpa en skärm som heter "24 INCH SWAT-MÅNITAH"!

*skakar på huvudet*

Kunde inte sagt det bättre själv, endast namnet är en orsak till att jag inte skulle vilja ha någondera av musmattorna.

Och som någon påpekade men jag inte tänkte på när jag läste artikeln, kan bli ganska roligt i meningar som "Cybers nu mus Snipa."

Permalänk
Medlem

Bwahahaahahaaaaaa!
Sämsta namnet jag sett på en produkt på länge.
Spelar ingen roll om musen skulle haft revolutionerat hela mus branchen, jag skulle vägra att äga en ens.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Finns ingen bättre mus i dagläget än Logitech G5 mus i spel. Vad ska man ha 3200 dpi till kan man undra? Har 2000 som högst på min G5 mus som jag knappt använder, ibland till att surfa med.
Spelar altid med 800 dpi.

Permalänk
Inaktiv

Ser ingen anledning att byta ut mina MX518'or. Min senaste jag fick hem förra veckan hör tydligen till en uppdaterad modell då den kommer med 1800DPI samt ändrade glidytor.

Cyber Snipa.. löjligaste namnet i år. Ser ut som fjortis köp.

Permalänk

En mus som heter cyber snipa?
Är detta en snipa med internet uppkoppling om man tröttnar eller?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

skulle vilja se ett test på en/flera STORA möss, tycker min mx518 känns lite för liten :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Logitech G5 v2 = <3
sjukt bra mus även om den kostar lite så ser jag det nästan som en investering, bekväm och helt inställningbar. skulle dock vara fint med macro's till musen, men något sånt finns det inte i Setpoint. Fast de e iofs overkill

Permalänk
Medlem

Att välja mus är en personlig sak, inget som man ska stirra sig blind på tester.
Däremot ska man kolla på siffror. om man vet vad de menar.

Sen välja en mus efter känsla.
Be att få provhålla musen i handen.
Du ska även tänka efter om du vill ha en stor mus
eller en liten. Detta är MYCKET personlig.

de va allt från mig. pöss

Permalänk
Medlem

Tacka mig vet jag min IntelliMouse 3,0 första versionen. testa razer möss och logitec men den ända som har passat mig är 3,0 an

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Den lyser och heter Snipa? Den borde vara jäkligt populär bland fjortisar med lysande chassin och lunarstormkonto.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ac3R
Tacka mig vet jag min IntelliMouse 3,0 första versionen. testa razer möss och logitec men den ända som har passat mig är 3,0 an

Håller med, dock är det nog den enda Microsoft har lyckats med.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk

Var det bara jag eller märkte någon annan att han som skrev reviewn hade fel med programbara knappar när det gäller stinger. Jag använder stinger och jag har 6 programbara knappar plus 3 olika modes vilket kan även ses som 18

Bytte från razer lachesis till stinger och är hel nöjd eftersom jag inte gillar att razers möss är gjorda för både vänster och höger förutom deathadder den är värkligen skön... Men inte skönare än stinger :>

Skulle gärna villja testa cyber snipa S.W.A.T och gämföra den med stinger eftersom stinger värka vara uppgraderingen på den :/

Sen har jag alltid gillat A4tech produkter lika mycket som companion cube så skulle räkomendera dem starkt om du inte vill slänga ut 500kr på en mus

Hmm. Såg att många inte tycker om namnet på stinger musen... Wtf, ofta man bryr sig om sånt. Sen säger man ju stinger och inte hela namnet.

Det man vill ha med en mus är ju att den ska vara skön och ha bra macroprgram. Hehe, jag kan spela in mer än 500 egenskaper på en knapp. gömfört med razer som bara kan ha 7.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
cyber snipa verkar vara en prisvärd historia. kanske blir en sån, gamla logitecken e inte annpasad för spel precis

Köp en ny Logitech istället då eller en Razer för 100-200kr mer så får du faktiskt kvalitet också samt som de är anpassade för spel. Själv tycker jag Razers möss känns lite väl lättviktiga, små, och plastiga för min smak men vet att det är riktigt bra funktionsmässigt och håller bra kvalitet. Logitechs G-serie kan jag inte göra annat än rekommendera. Har suttit på en G5 av den gamla varianten i 3 år nu ungefär och tycker fortfarande den är underbar. G9:an har jag testat ganska utförligt och tycker den är om något ännu skönare trots att grundformen är så pass liten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Kommer inte överge min G5:a på ett tag. Hur många andra möss har samma sorts sladd? En sån är ett måste när jag köper ny mus i framtiden.
Stingern såg hygglig ut för det priset tycker jag. Programmerbara knappar är inte så jätteviktigt för mig. Sen att det har ett fult namn skiter jag ganska mycket i också. Dock onödigt bling bling.

G9 har en sådan sladd plus guldplatterad kontakt om jag minns rätt.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

vilket jävla klag på "snipa" musen. Spela roll hur dem ser ut, bara de ligger bra i handen o har en hög grad av känslighet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecka.L
Kunde inte sagt det bättre själv, endast namnet är en orsak till att jag inte skulle vilja ha någondera av musmattorna.

Och som någon påpekade men jag inte tänkte på när jag läste artikeln, kan bli ganska roligt i meningar som "Cybers nu mus Snipa."

Nu handlade det iofs om möss och inte musmattor vilken ju är en vesentlig skillnad:P

I vilket fall tycker jag att båda de där är lika lockande som en 69:90 mus på claesolsson. Själv kör jag en SteelSeries ikari och en Logitech G5 nu bättre möss får man leta efter

för er som gillade mirsoft intelimouse 3.0 och vill prova något annat rekomenderar jag att känna lite på Steel Ikari. Den har för örigt även den kabel med tygfläta runt och guldpleterade kontaker alltså samma som G9/5

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Ehh.. Djee!! "Cyber Snipa".. Ungefär som att köpa en skärm som heter "24 INCH SWAT-MÅNITAH"!

*skakar på huvudet*

Kunde inte ha sagt det bättre själv...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk

One mouse = Logitech G9

ända musen jag någonsin varit riktigt nöjd med

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

Äntligen en cyber snippa

Finns säkert de som tycker att det gör stor skillnad med en flashig mus, jag är inte en sådan. Men det är klart kul att de kommer med modeller. Sen att namnet är lustigt är bara ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Äntligen, jag orkade läsa alla inlägg, görolös och drogad av trötthet, antagligen.

Tänkte bara provocera lite, får se om det funkar.

Jag har diverse musar, pointera att jag skrev musar, möss är typ gnagare och levande och skiter etc... Tråkigt nog har diverse forum, datorbutiker etc börjat böja fel så nu är det å andra sidan kanske möss som gäller även för de nu via namn med gnagarna besläktade pekdonen. Det är ungefär som med mpeg audio layer 3, som först var en spec i en videofil, därefter musikfil, därefter användes för att omnämna små bärbara spelare med tillägget spelare d.v.s. mp3-spelare, vilket nu i folkmun blivit mp3, från ett lager i en videofil till mediaspelare typ, möss och musar, ja jag borde ha väntat mig det. Men nog om det.

Jag har diverse antal musar som jag skrev, mitt senaste tillskott är min Logitech G9 som jag gillar skarpt då det är smidigt att ändra känslighet direkt på musen plus en massa annat, dock förstår jag fan inte varför man vill ha den typen av sladd med tygfläta, djävla tygflätor, de är inte bra till någonting, samma skit återfins på dyrare sladdar till vad fan man än vill ha och det enda de duger till är att fastna och strula, mot sträva ytor fastnar de, aluminium eller plåt tillsammans med dessa djävla flätor är ett HLVT. Varför inte köra med en vanlig sladd, är man rädd för att den skall gå sönder (vilket de mig veterligen aldrig gör, jo tygflätorna då förståss) så lägg pengar på att ta fram en utbytbar sladd i stället.
SKITSLADD!

Mer då, jo ha ha, fult namn, ful design, lysen, måste vara 13 åringar eller fjortisar eller ha ha. Varför inte 17 åringar, eller för den delen de som är si så där 25? Kan det inte vara så att de upprörda härrör från kategorin någon stans mellan 14-25 och då måste hoppa på de yngre då de är så rädda att kopplas samman med något som skulle kunna vara barnsligt men är ack så lockande? Känner ni er träffade eller cyklar jag? Mig veterligen så är det mest bönder med volvo som tycker det är coolt med lysande dator oberoende av ålder, eller bönder, har fått för mig att det har något att göra med bilar och techno musik också, intressant är det i alla fall, för mycket ljus skall de va har jag förstått.

Nepp nu får det vara slutsvamlat, tjao.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

Näpp, min Sidewinder blir kvar ett tag till. Mest PGA att jag inte sett en enda annan mus med tumknapparna placerade på det sättet. Föredrar det helt klart men det är en vanesak.

Bra test för övrigt. NZXTs mus ser annars rätt skön ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gerthoi

Jag har diverse musar, pointera att jag skrev musar

Rekommenderar inte SAOL att använda "datormöss"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ifan
Rekommenderar inte SAOL att använda "datormöss"?

Nu mer, möjligt och jag antar att mp3 snart kommer att vara synonymt med liten mediaspelare för digitala filer... vilket är fel, men rätt, fast fel...

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

Båda mössen i testet är skit.

Det enda som gäller är logitech mx518/G5 eller lite dyrare G9 som är i en klass för sig.
Ingen mus på marknaden kommer i närheten av G9 prestanda, känska, kvalitet.

Permalänk

Ganska onödigt med rensessioner på möss då det är från person till person vilken mus man vill ha.
Skulle aldrig byta mus om inte min model kom med sladd utförande
(har en Logitech MX™ Revolution) ^^

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Enda musen jag någonsin har varit riktigt nöjd med är min kära G7. Tyvärr har den gått sönder efter ett år av släpande till och från plugget, så nu tänker jag vänta till Logitechs nästa high-end mus och köpa den.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

den ena hade en optisk sensor och den andra en lasersensor? är inte det som att säga den ena är en bil och den andra en volvo...bägge mössen har optiska sensorer, den ena diod och den andra laser?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Ehh.. Djee!! "Cyber Snipa".. Ungefär som att köpa en skärm som heter "24 INCH SWAT-MÅNITAH"!

*skakar på huvudet*

Haha
Fjantigt namn som sagt och varför heter den inte Cyba Snipa?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Ingen av dom har fri precision ändå så. Jag känner avsky.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patric_Juarez

Sen har jag alltid gillat A4tech produkter lika mycket som companion cube så skulle räkomendera dem starkt om du inte vill slänga ut 500kr på en mus

Sitter själv på en A4Tech mus, optical great eye om jag inte minns fel (optisk 5 knappar, två scrollar) och har haft den i sisådär.. 5 år kanske? Möjligt att det tom är mer, väldigt skön mus, passar perfekt i min hand och uppenbarligen väldigt hållbar då jag inte haft det minsta problem med min ännu Dock funderat på att byta ut den snart då den som sagt är väldigt gammal, och den gråa färgen har börjat nötas bort

Cyber snipa stinger verkar intressant rent funktionellt, men jag är väll inte helt fast i namnet samt designen, men det spelar väll ingen större roll, dock skulle jag vilja prova den före man tar ett beslut då vilken mus som passar en varierar väldigt mycket beroende på handstorlek etc.

Möss som är anpassade för både höger/vänsterhänta känns uteslutet, gillar verkligen inte hur dem ligger i handen.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

"cyber snipa" är bara en Trust-mus under annat namn.
http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=15401

jag vet inte hur ni ser på saken, men i min bok är inte Trust ett kvalitetsmärke.

Visa signatur

Spookey