HP IPAQ 614C @dustinhome ~1900kr

Permalänk

Hade den haft qwerty tangentbord så hade den varit perfekt

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Hade den haft qwerty tangentbord så hade den varit perfekt

Njah. Vill man ha tangentbord så finns det många andra smartphones att titta på.
Hade den haft qwerty hade den inte vart intressant för mig. Skriver snabbare på vanlig knappsats.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: GPS program??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Använder TomTom och det fungerar bättre än min vanliga navigator från Garmin.
Telefonen är mycket snabbare i grafiken!

Däremot så måste jag få igång den inbyggda GPS'en med Google Maps först, annars hittar inte TomTom GPS'en. Lite trist.

Menar du att det kostar att använda GPSen då?

/Jansson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Däremot så måste jag få igång den inbyggda GPS'en med Google Maps först, annars hittar inte TomTom GPS'en. Lite trist.

Jag kör TomTom jag med och har inte haft detta problem. Kan det vara att TomTom är inställd på fel typ av GPS-mottagare eller fel COM-port? I mitt fall funkar COM6 som GPS:ens COM-port.

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med HP nu. Det tog väldigt långt tid och gav absolut ingenting. Personen jag pratade med hämtade en 614c och kom också fram till att det endast fanns Tangentbord och XT9 att välja mellan i menyn även fast det står i manualen att både Letter Recognizer och Block Recognizer skall finnas med. Han skulle då skicka mig vidare till en "högre makt" men eftersom jag sitter på jobbet har jag inte mina olika serienummer och sånt så jag ska ringa ikväll igen.

En annan sak som gör mig mer och mer arg var gång jag tänker på det är HPs sida Ipaq Choice. Ska man behöva samla massa poäng för att kunna köpa enkla program som egentligen borde följt med från början? Ska jag bli tvungen att köpa ett tillbehör till för att kunna få ihop den där sista poängen för att kunna uppgradera min Interface? Det är under all kritik att man inte helt fritt kan ladda ner olika uppgraderingar och utilities som helskärmstangentbord från HP's egna sida utan att behöva klödda med massa poäng och skit.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Har varit i kontakt med HP nu. Det tog väldigt långt tid och gav absolut ingenting. Personen jag pratade med hämtade en 614c och kom också fram till att det endast fanns Tangentbord och XT9 att välja mellan i menyn även fast det står i manualen att både Letter Recognizer och Block Recognizer skall finnas med. Han skulle då skicka mig vidare till en "högre makt" men eftersom jag sitter på jobbet har jag inte mina olika serienummer och sånt så jag ska ringa ikväll igen.

En annan sak som gör mig mer och mer arg var gång jag tänker på det är HPs sida Ipaq Choice. Ska man behöva samla massa poäng för att kunna köpa enkla program som egentligen borde följt med från början? Ska jag bli tvungen att köpa ett tillbehör till för att kunna få ihop den där sista poängen för att kunna uppgradera min Interface? Det är under all kritik att man inte helt fritt kan ladda ner olika uppgraderingar och utilities som helskärmstangentbord från HP's egna sida utan att behöva klödda med massa poäng och skit.

Saken är att de är program som HP inte bara kan ge iväg, då hade de ju inte tjänat några pengar utan istället gått back. =/

Spectre: Ställ in TomTom att kolla efter GPSen på COM port 6, baud rate 38400. Du ska inte behöva få Google Maps att fungera innan något annat program som använder GPSen ska kunna fungera.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Saken är att de är program som HP inte bara kan ge iväg, då hade de ju inte tjänat några pengar utan istället gått back. =/

Spectre: Ställ in TomTom att kolla efter GPSen på COM port 6, baud rate 38400. Du ska inte behöva få Google Maps att fungera innan något annat program som använder GPSen ska kunna fungera.

Många av programmen känns verkligen som program som borde ingå eller i alla fall vara fria att ladda ner. Men men, programutvecklarna måste också ha lön och jag är egentligen irriterad för att jag inte kan få Letter Recognizer att fungera. Får jag det inte att fungera skickar jag tillbaka luren.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Spectre: Ställ in TomTom att kolla efter GPSen på COM port 6, baud rate 38400. Du ska inte behöva få Google Maps att fungera innan något annat program som använder GPSen ska kunna fungera.

Testat det, och det fungerar nu. Tack!

Beställde fri data på Tele2 nu också, blir hur bra som helst.

Edit: Och en sån här:
http://www.dustinhome.se/pd_5010133734.aspx

Permalänk

Bara jag som upplever den som lite slö ibland? Speciellt när man trycker på meddelanden kan det bli en jävla fördröjning ibland, känns inte så smidigt.

Är det förresten nån som funderar på att uppgradera till 6.1? Skulle vara spännande.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Många av programmen känns verkligen som program som borde ingå eller i alla fall vara fria att ladda ner. Men men, programutvecklarna måste också ha lön och jag är egentligen irriterad för att jag inte kan få Letter Recognizer att fungera. Får jag det inte att fungera skickar jag tillbaka luren.

Du får ju iallafall 4 poäng att handla för och vissa av programmen kostar ju endast 1 poäng.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Bara jag som upplever den som lite slö ibland? Speciellt när man trycker på meddelanden kan det bli en jävla fördröjning ibland, känns inte så smidigt.

Är det förresten nån som funderar på att uppgradera till 6.1? Skulle vara spännande.

Nja jag tycker det är rätt bra fart på den till skillnad från min N82.

Vart får man tag på 6.1 och är det gratis?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Efter att ha rannsakat mig själv så skiter jag nog i den här mobilen. 2000 för att bara tillfredsställa prylbehov är för mycket!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var hittar jag inställningarna till gpsen i tomtom?

Edit: Jag hittade, va tvungen att välja annan gps och därefter kunde jag ändra inställningarna.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Du får ju iallafall 4 poäng att handla för och vissa av programmen kostar ju endast 1 poäng.

Nja jag tycker det är rätt bra fart på den till skillnad från min N82.

Vart får man tag på 6.1 och är det gratis?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=404657 - Windows Mobile 6.1. Ska tydligen göra telefonen snabbare.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=404657 - Windows Mobile 6.1. Ska tydligen göra telefonen snabbare.

Tack så mycket! Det stog att denna är på engelska. Är det en uppdatering eller hela operativet? Om det är en uppdatering, får man behålla det svenska språket på mobilen? Vore ju kul om någon hade lite info om detta.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

nån som ska testa upgradera till 6.1 ? om så, så får ni gärna ge en före & efter jämförelse

Du måste nog hitta en svens wm6.1 rom

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Tack så mycket! Det stog att denna är på engelska. Är det en uppdatering eller hela operativet? Om det är en uppdatering, får man behålla det svenska språket på mobilen? Vore ju kul om någon hade lite info om detta.

Det är ett helt operativsystem så allt du har på telefonen kommer ju whipas. Och såklart blir det på engelska om du inte finner en svensk rom. Hur man nu ska göra det. =/

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Njah. Vill man ha tangentbord så finns det många andra smartphones att titta på.
Hade den haft qwerty hade den inte vart intressant för mig. Skriver snabbare på vanlig knappsats.

Vice versa för min del
Tycker att det går snabbare att skriva med qwerty tangentbord, synd att jag inte har så mycket pengar kvar av lönen, annars så hade jag köpt den direkt
Har ju en p990i nu och den funkar fintfint än .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Har kört en sväng och provat gpsen, 2 saker är störande den ena grovt och det är at mobilen rebootar i tomtom och att volymen är katastrof dålig.
Den rebootar inte direkt utan det kan komma efter ett tags körande.

Någon mer som upplever detta?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Har kört en sväng och provat gpsen, 2 saker är störande den ena grovt och det är at mobilen rebootar i tomtom och volymen är katastrofdålig.
Den rebootar inte direkt utan det kan komma efter ett tags körande.

Någon mer som upplever detta?

Ja, högtalaren är f*n under all kritik.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Alla snackar om kameran som är kass, men högatalaren är verkligen kass..
Hur installerar man program egentligen? Vill installera Turbo GPS, HandyShopper och Kevtris.. men hur gå tillväga?
Fick telefon idag iaf..

EDIT: nvm, gjorde man ju från lappen

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Någon uppdatering till wm 6.1 från HP själva lär vi nog inte se.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/site/search/r4_0/jsp/sea...

Edit: Jag börjar bli riktigt sugen på att uppgradera till wm 6.1 som finns på sista sidan på den länken som "C22H28N2O" postade längre upp. Fördelen är att många buggar är fixade samt att det är lite nyare funktioner och att det är flera som har installerat den, nackdelen är ju som sagt att den är på engelska och att
den är "hembakad" och därmed ingen support från HP.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Får min 614C senare idag, funderar på att slänga in 6.1 direkt, bryr mig inte om att det är på engelska. Däremot är jag rädd att något ska gå snett, finns det någon risk att "bricka" telefonen vid omflashning? Vore trist att kasta 2000 kr i sjön p g a en misslyckad omflashning.

Permalänk
Medlem

nja.. vad jag fattar det som så om det går snett så är det ingen större fara utan att det går att göra om igen. Tydligen så funkar inte SDHC micro kort att uppgradera med utan bara vanliga SD micro. Det kan ju vara bra att spara ner orginal operativet innan man byter till detta nya operativ.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Har ett ärende uppe hos HP nu där de ska ta reda på varför jag inte har Letter Recognizer och Block Recognizer i min lur. På deras testlurar fanns det inte heller och de höll med om att det klart och tydligt stod i manualen att det skulle finnas.

Är det någon som har lyckats ordna något mer än Transcriber på eng?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Får min 614C senare idag, funderar på att slänga in 6.1 direkt, bryr mig inte om att det är på engelska. Däremot är jag rädd att något ska gå snett, finns det någon risk att "bricka" telefonen vid omflashning? Vore trist att kasta 2000 kr i sjön p g a en misslyckad omflashning.

Det var inte svårt alls. Jag följde bara instruktionerna och har 6.1 på min nu.

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att bli av med det irriterande meddelandet om att sms:et har skickats?

Permalänk
Medlem

micaels: Har du WM 6.1 Professional (är väl 6.0 Professional ogrinal?)? Eller har du det jag länkade till tidigare (filmen), WM 6.1 Elegance Edition?

wixia: Vad är egentligen Letter Recognizer & Block Recognizer? Är det ngn typ av inmatningsalternativ vid skrivning (ex. sms)?

toffe: Måste man installera från ett separat minneskort? Hur går installationen egentligen till (har inte hunnit eller orkat kolla än själv) :P...

@Void: Någon som lyckats ta en backup av program och OS, innan ni dragit in 6.1?
Bör det inte finnas ngt plugin eller nått så man kan skriva sms, precis som i anteckingar (dvs. skriva bokstäver med pennan direkt på skärm)?
Går det att använda egna sms-signaler? (ex. mp3), och isf. hur?

Kan förövrigt meddelada att jag inte haft ngt problem med kameran som vissa recensioner antytt, att var fjärde, femte bild skulle bli gul, grön, lila aktig...

/C

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Tror ni denna funkar??

http://www.24.se/default.aspx

artikelnummer: 14473

Eller någon som kan tipsa
om något som funkar.

Mini usb till 3,5mm

/Jansson

Permalänk
Medlem

Finns det något bra program som kan spela upp de flesta video/ljud-format som finns?
Ska gärna kunna streama över nätverk också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
micaels: Har du WM 6.1 Professional (är väl 6.0 Professional ogrinal?)? Eller har du det jag länkade till tidigare (filmen), WM 6.1 Elegance Edition?

wixia: Vad är egentligen Letter Recognizer & Block Recognizer? Är det ngn typ av inmatningsalternativ vid skrivning (ex. sms)?

toffe: Måste man installera från ett separat minneskort? Hur går installationen egentligen till (har inte hunnit eller orkat kolla än själv) :P...

@Void: Någon som lyckats ta en backup av program och OS, innan ni dragit in 6.1?
Bör det inte finnas ngt plugin eller nått så man kan skriva sms, precis som i anteckingar (dvs. skriva bokstäver med pennan direkt på skärm)?
Går det att använda egna sms-signaler? (ex. mp3), och isf. hur?

Kan förövrigt meddelada att jag inte haft ngt problem med kameran som vissa recensioner antytt, att var fjärde, femte bild skulle bli gul, grön, lila aktig...

/C

LR och BR är program som fungerar precis som de pluginen du efterfrågar. Man skriver förenklade tecken som sedan översätts till text i luren. Dessa två funktioner skall finnas med enligt intruktionsboken men varken jag eller folket på HP kan hitta det i luren.

Personen på HP lovade att ringa mig innan lunch idag men jag har fortfarande inte hört något från dem :/

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB