Grand Theft Auto IV till PC

Permalänk
Medlem

Klarade ut det för inte så länge sedan konsolspel kostar ju så mycket :S hade blivit betydligt billigare på burken. Brukar vara lite fps drops ibland på ps3an men tror det har mer med spelet att göra. Slår vad att det kommer bli runt samma krav som Assasins Creed. Förhoppningsvis så kan pc versionen bli betydligt bättre "om vi har tur" men det blir säkert mycket mer innehål och kanske bättre multiplayer då blir det ett givet köp en andra gång.

Permalänk
Medlem

Otroligt kul att höra! GTA ska spelas på PC, inte på konsoll imo

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Trevligt, då kanske man kan lira utan lagg

Exakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Trevligt, då kanske man kan lira utan lagg

Utan lagg? Har inte märkt av något sådant på PS3 versionen..
Aja har alltid föredragit att spela GTA serien på konsoll, GTA är verkligen ett spel där tillbehöret soffa kommer till sin fulla rätt. Att sitta ett gäng framför teven och garva åt alla okynnesstunts är o överträffat. Men najs att det kommer på PC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Utan lagg? Har inte märkt av något sådant på PS3 versionen..

- Han syftar garanterat på XBOX360 med 1080i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Trevligt, då kanske man kan lira utan lagg

samma tanke som slog mig ! otroligt dåligt att spel laggar på en konsoll, då det inte går att ändra inställningar för att få det att flyta bättre.. känns bra att man sålt hårfönen från microsoft

Visa signatur
Permalänk

Reqs

Äntligen, spel som gta ska verkligen spelas på dator. eller i alla fall med mus och tangentbord. de går ju inte att få någon precision i en analog styrspak

Undrar dock hur tusan requirements kommer se ut... känns som man får safta på rätt bra med sin maskin om den ska orka fullt ut.

Någon snackade om 1080p till sin 32" - ouch säger jag bara... tungt

Visa signatur

Det är fegt att alltid göra allt rätt

Permalänk

Jo, själv blir det nog 1920x1200 till min 27" skärm, frågan är bara hur spelbart det kommer vara.

GTA ÄR och kommer alltid att vara ett PC-spel, det spelar ingen roll hur många konsollversioner de släpper.

Jag tycker dock inte alls att det är så extremt bra som många tidskrifter skriver. Jag är själv ett stort GTA-fan och spelat serien sen GTA "1" (har originalkartongen kvar) men det finns bland annat en massa småsaker man kunde göra i SA (icke story-relaterade) som inte längre finns kvar vilket jag tycker är dåligt.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Woho, ärligt talat trodde jag inte att detta spel skulle komma till pc, men de tidigare har ju gjort så varför inte? Har dock detta till ps3 så där liras det frekvent,

men jag har alltid tyckt att GTA ska spelas på pc

Dold text

"men jag har alltid tyckt att GTA ska spelas på pc"

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Jaa ! , sitter och hoppar av glädje här i stolen.
Väntat länge på denna stund najs med ett rolig spel som man kan sitta och pilla med under hela vintern ,

Nån som skulle kunna gissa på vad man behöver för utrustning ?

Processor :
Hårdisk :
Minne:
Graffik :

Permalänk
Medlem

Det här gjorde min morgon! åh vad härligt!

Permalänk
Medlem

Det var ju en jäkla massa gnäll!
Jag tycker att det var en bra nyhet, tack för att ni postade den!

Håller med någon (kommer inte ihåg vem eller i vilken tråd dock :/) som påpekade att det alltid blir gnäll oavsett vad artiklarna handlar om.

Att tycka att det är extremt viktigt att siten endast håller sig till exakt vad ni vill läsa om är fjortisaktigt. Det är inte det viktigaste i världen vad som skrivs på en site på nätet men folk (fjortisar?) hetsar upp sig och det hela liknar i slutändan en diskussion på lunarstorm om vilka buffaloskor som passar bäst till vilka tights.

Gillar ni inte vad det skrivs om så läs inte artikeln, det är inte svårare än så. swec kan säkert se hur många som läser varje artikel så det märks.

Edit: kommer lätt att köpa spelet, inte leecha det

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Utan lagg? Har inte märkt av något sådant på PS3 versionen..
Aja har alltid föredragit att spela GTA serien på konsoll, GTA är verkligen ett spel där tillbehöret soffa kommer till sin fulla rätt. Att sitta ett gäng framför teven och garva åt alla okynnesstunts är o överträffat. Men najs att det kommer på PC.

Lirade på Xbox 360 häromdagen, och då laggade de emellanåt. Speciellt när de kom många snutar eller de blev mycket "action" om man säger så. Blev lite störigt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Är GTA IV något nytt eller är det samma som dom tidigare liren? Om det är lite nyskapande ska jag nog överväga att köpa ett till ps3an, men är det samma som tidigare har jag hunnit tröttna.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Förstod från början att det var en liten taktik att folk skulle köpa konsolspelen först innan man går in på PC. Vore ju hur korkat som helst att strunta i PC.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd

newly expanded multiplayer just for the PC !!!läste jag om på en annan sida...Låter ju bra för på consol va det inte lika bra.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Vilket jävla gnäll de vart på folk, "det är en sida för hårdvara" vafan ska man med en bra dator till om man inte spelar spel?

Permalänk
Avstängd

Tycker nyheten är relevant. Har funnits betydligt värre nyheter.
Liksom 95% är hårdvaruintresserade ursprungligen för att de är intresserade av tungdrivna spel som kräver bra datorer.

Permalänk

Med tanke på att de flesta hårdvarusidor har skrivit om det förstår jag inte riktigt uppståndelsen över att sweclockers också gjort det. Ser också fram emot släppet..

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Tror ni att ett gammalt hederligt 8800GTX klarar biffen, eller måste man handla? >.<

Permalänk
Inaktiv

fan vad gött hoppas att folk kommer att kjöpa det för att det e det värt!! så tillverkaren får lite stålar

Permalänk

Tror ni det blir en konsolportning, eller att de gör om hela spelet till PC? Tänkte typ Gears of War, Flatout Ultimate Carnage, MotoGP2007? Kul att man i starten måste "Please connect your 360 controller" och "Sign in to Xbox Live"

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

F*N! Och jag som köpte ett PS3 med GTA IV.. haha..... bra nyheter dock, kan nog bli mycket roligare online än med konsolerna (för det är ingen hit direkt)

Permalänk

Bra att sweclockers gör en nyhet om ett efterlängtat spel som GTA IV.

Men hur kan någon vara överraskad över att det kommer till PC? Det var väl en självklarhet att det kommer till PC.

För övrigt så hade jag hoppats på att dem hade satsat mer på grafiken i spelet.. grafiken på alla GTA spel har alltid varit den sämsta sidan, tycker jag.
Spelkaraktärerna ser inget vidare ut.

Exry: uhm.. GTA spelen har väl alltid varit väldigt lättdrivna pga. den urkassa grafiken?
8800GTX borde klara det lätt som en plätt. (Jag kan ha fel..)

Förresten: Om ni vill ha GTA till PC i framtiden så köp spelet lagligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
"men jag har alltid tyckt att GTA ska spelas på pc"

Hehe, man kanske vågar "skriva det högt" på ett pcrelaterat forum, men man vet aldrig!

Permalänk
Medlem

Antar att all denna glädje folk spritter av endast ligger i detta "YES! NU KAN JAG LADDA HEM SPELET UTAN ATT BETALA EN SPÄNN!"

Det finns inget skönare än GTA4 till ps3 då man kan, om man vill, styra alla bikes genom att tilta kontrollen, luta åt respektive sida så gör han det också och svänger, samt wheelie bakåt osv.

Ne, detta är ett spel som gör sig bäst på konsol helt klart. Dock endast ps3, eftersom övriga konsoler laggar emellanåt

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Antar att all denna glädje folk spritter av endast ligger i detta "YES! NU KAN JAG LADDA HEM SPELET UTAN ATT BETALA EN SPÄNN!"

Låter som en som talar av egen erfarenhet.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Jag tror iof att han har rätt.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Tur det kommer på Pc. Hatar att köra det med konsol kontroller.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Tycker nyheten är relevant. Har funnits betydligt värre nyheter.
Liksom 95% är hårdvaruintresserade ursprungligen för att de är intresserade av tungdrivna spel som kräver bra datorer.

OK, Jag ger mig, jag får väl tänka om !!!

Visa signatur

Antec Sonata 3,Gigabyte MA790X-DS4, 4Gb Ballistix pc8500, AMD64 x 2 6400+(2x3200mhz), Powercolor 3870 512Mb. Samsung Syncmaster 2232BW