Sparfiler försvann när jag uppdaterade drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Sparfiler försvann när jag uppdaterade drivrutiner?

Tjenare!

Jag har stött på ett förödande problem: jag spelade Baldur's Gate 1 (+ easyTuTu för er som vet vad det är) och jag fick konstigt lagg när det användes stora magier även fast jag har en väldigt bra dator (som ni här på SweClockers faktiskt hjälpte mig med att sätta ihop ).

Detta tyckte jag var konstigt och frågade då en vän om problemet. Han tyckte att jag borde testa att uppdatera mina grafikkorts drivrutiner - vilket jag då gjorde. När jag laddat ner, installerat och startat om datorn så är jag förståss ivirig att testa om lagget har försvunnit. När jag ska loada så märker jag då till min fasa att ALLA sparningar är borta!

Jag letade igenom alla tänkabara mappar, men fann inget. Min kompis sa då att jag borde systemåterställa tills innan jag installerade drivrutinerna, men detta hjälpte ej eftersom dem även var borta när jag hade gjort det vilket var väldigt konstigt det också.

Hur kommer detta sig? Finns det något sätt att få tillbaka dom? (Min vän pratade om något program som skulle kunna fixa tillbaka borttagna filer eller något sånt). Sen undrar jag också ifall någon vet varför det kan ha laggat från hela början? Det laggade alltså bara när jag använda STORA magier som täckte ungefär hela skärmen. Jag har vista - kan det vara ett problem?

Om ni vill veta vad jag har för dator får ni fråga, så återkommer jag med det.

Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

laggade för mig oxå när det hände stora feta magier på skärmen, körde oxå easytutu, med nyaste drivarna till mitt 9800gx2 tror inte de e me graffe kortet, e nog bara knepigt i spelet för easytutu e ju egentligen bg2 motorn fast du kör bg1, att dina sparfiler försvunnit har jag ingen aning om, låter väldigt konstigt.

Permalänk
Medlem

Det värsta av allt var att min senaste sparning var i rummet där SISTA bossen Sarevok är! Haha, kan knappt tro det själv. Ska jag inte få döda honom, se sista videon och importera gubben till nästa spel?

Hjälp mig någon!

Permalänk

Vet inte hur det är med Baldurs Gate då jag aldrig har spelat dom spelen, men vissa spel lägger sparningarna i Application Data som är en dold mapp. Man måste ställa in så att Windows visar dolda mappar i kontrollpanelen/mappalternativ.
Sökvägen till Appdata i Vista(hos mig iaf) är c:\användare\användarnamn\appdata\local
Sen borde ju iofs spelet hitta sparningarna själv, så lite konstigt låter det.
Lycka till.

Permalänk
Medlem

Tack för svar, MclarenII. Tyvärr kunde jag ej hitta dom där heller. Jag vet vart sparfilerna låg innan dom försvann.

Permalänk

Prova Getdatabackfor**** (NTFS eller FAT).
Men använd inte hårddisken mer.. annars kan filerna skrivas över.
Kan ju vara ett alternativ iaf.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Fungerade inge vidare. Nå fler tips?

Permalänk
Medlem

Antingen har nån annan använt din dator och tagit bort dem, eller så har du fått nått roligt virus.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Ingen annan använder min dator och jag har inget virus, så nej.