Använda vald klockning i CCC, annan fungerande program till vista?

Permalänk
Medlem

Använda vald klockning i CCC, annan fungerande program till vista?

Tjenare gott folk!

Fick ett ryck att börja klocka nu igen, när man försöker klocka med CCC så verkar det inte finnas något "använd frekvenserna", någon som vet hur man använder det man vrider på?

Annars söker jag ett program som fungerar på vista, när jag skaffade grafikkortet så ville jag klocka men installerade något som inte hade stöd för vista (utan att jag viste det) så det gick åt skogen och fick installera om allt...

Tackar för svar!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Du kan göra på två sätt så vitt jag vet i CCC. Antingen väljer du själv vilka frekvenser som kortet ska gå i eller så använder du dig utav Autotune-funktionen. Den ställer in sig på dom frekvenserna som passar ditt sytem i övrigt. Dock tror jag inte så mycket på det men det är iaf meningen...

När du väl kommit fram till vilka frekvenser du vill använda och ställt in dom så trycker du på "Testa anpassade klockor". CCC ser över ifall dessa går igenom. Är det ok så trycker du på "Godkänn". Klart! Ta sedan och spara en profil med den aktuella klocken.

Så funkar det för mig iaf... Lycka till!

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Jag gör så här:

Höjer till några trevliga frekvenser: 845/745 (aktuella klock inställningar 800/700)
Trycker sedan på testa anpassade klockor: (aktuella klock inställningar 845/745)
Sedan när det är klart så är aktuella klock inställningar 800/700 och man kan trycka på godkänn och aktuella klock inställningar är fortfarande 800/700.... aha? Tänkte jag sedan första gången jag provade och nu när jag skriver detta också. Är det bara alla mina ATI-mjukvara som funkar rent utsakt piss och har alltid gjort det? Jag hatar Nvidia också då det beror inte på något sådant...

Känns som om att ATI inte lägger tid på mjukvara nästan som att man inte kan använda någon alls utan be någon skriva egna FUNGERANDE drivrutiner? När man köper nytt vågar man köpa blande de 3 nyaste korten och det går att uppdatera drivrutiner?

Man blir trött på när man testar installera nytt drivrutinspaket sedan går det inte ens att starta, inte ta bort drivrutinerna i felsäkert läge = installera om.

Måsta man verkligen avinstallera de gamla grejerna innan man installerar nytt?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23