Få mail ifall temperaturen överstiger en viss temp ?

Permalänk
Medlem

Få mail ifall temperaturen överstiger en viss temp ?

Har sökt lite men hittar inget gratisprogram där man kan få mail ifrån datorn om tempen överstiger en viss temp, någon som vet så hade det varit suveränt.

Hade gott
/Johan

Permalänk
Medlem

Och vad kan du göra åt det när du får mailet? Förutsätter att du inte är på samma ställe som datorn vid tillfället, annars rekommenderar jag nog ett temperaturövervakningsprogram istället.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusko
Och vad kan du göra åt det när du får mailet? Förutsätter att du inte är på samma ställe som datorn vid tillfället, annars rekommenderar jag nog ett temperaturövervakningsprogram istället.

Har den datorn som jag ville övervaka i ett annat hus ca 20 meter ifrån mitt.
Har inte lust att sitta och kolla över remote hela tiden för att hålla koll på tempen.

Dessutom om man e på jobbet och får ett mail så är det ju inte allt för svårt att fjärrstyra in och kolla vad som händer med burken ?

Använder mig utav Everest Ultimate där man kan skriva ut rapporter till filer men kan inte schemalägga dessa rapporter.

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite men inte hittat nåt, borde ju iofs inte vara omöjligt.
Jag menar, för en riktig datanörd måste det ju vara enklare att skriva ett program än att springa 20 meter.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Speedfan har stöd för denna funktion

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com