Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Vad skulle skillnaden på ett X2 och ett GX2 vara?

X2 = 1 PCB
GX2 = 2 PCB

Har du inlärningsproblem eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Har du inlärningsproblem eller?

- Inlägget anmält!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
X2 = 1 PCB
GX2 = 2 PCB

Har du inlärningsproblem eller?

Ja här går vi på personliga påhopp över hårdvara moget värre

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Ni är så hårda och kantiga ni ska vara mjuka och runda..

Cant we all just get along?....

Permalänk
Avstängd

EDIT: THIS IS SPARTA!

NO more nerd flaming!

Visa signatur

ATI och NVIDIA är lika söta! <:]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweclock£rs
Internet är ett jävla skämt. Alla bara tjuter och tjafsar om vad som är bäst. Snoppen blir bra lång när man sitter framför en skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av baagheera
Om det här ska bli en penisjämförelse betygmässigt kan jag meddela att min penis inte kan bli längre och jag har alla MVG.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Inlägget anmält!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Ja här går vi på personliga påhopp över hårdvara moget värre

Haha, det var iofs Pontus_mRI som sa det först

I det här inlägget, som dock redigerades ca 3 min före han svarade på mig
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=850...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
(Jen-Hsun Huang -- As, you might recall, we were actually the world’s first GX2 and I forget which chip we did it with -- was it 7900? I think it was 7900 we introduced the world’s first GX2.) detta stämmer inte alls:S atis rage x2 eller va den hette var väll bland dom första ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Ehh så kanske ATI eller kanske rent av Intel var före Nvidia att göra en dual gpu lösning som använde Nvidias gpu? Läs om läs rätt;)

Läs om, läs rätt du själv! De diskuterar vilka som var först i VÄRLDEN med dubbla gpu's... Inte vilket nVidiakort som var först.

BTW kul att alla nVidiafans försöker hålla hoppet uppe (y) ! Själv vänder jag kappan efter vinden, varför göra något annat så länge man sitter på ett system som presterar det som behövs?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweclock£rs
4870x2 LITE vassare?

Btw så ÄLSKAR jag fanboys... Det är kul att se hur ni försvarar er så ni inte ska känna er dåliga till mods för att ni köpt ett kort som är sämre än andra billigare kort. (Se nVidia fanboys)

Skulle vara kul att se er IRL. Skulle ni vara lika rappa i käften om vilka kort som är bäst och ni älskar då eller?

Ofta du egentligen bryr dig vad folk köper för grafikkort

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Hursomhelst, nvidia får det och låta som att dom var först i världen med dubbla GPU's ÖVERHUVUDTAGET, och jag vet att dom skrev gx2 och inte x2, men att säga att dom självklart menade att dom var först med en nvidiavariant av dubbla gpu's och inget annat som försvar är bara för jävla korkat då det är helt uppenbart.

Som att Volvo skulle stoltsera med att dom var först med att konstruera en volvomodell av en bil som kan köra 100mil/l, fastän det redan finns tio andra tillverkare som lyckats med samma sak innan. Det är ju inget att vara stolt över när en massa redan gjort det innan en.

PS: Misstolka inte mitt inlägg med flit (ni vet vilka ni är).

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd

EDIT: THIS IS SPARTA!

NO more nerd flaming!

Visa signatur

ATI och NVIDIA är lika söta! <:]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Läs om, läs rätt du själv! De diskuterar vilka som var först i VÄRLDEN med dubbla gpu's... Inte vilket nVidiakort som var först.

Precis
Dock orkade jag inte käfta om det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweclock£rs
Say what. fuck allt dra pt hevletem qf a

ok

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
ok

Haha, tror han fick lite aggressionsproblem ^^

Permalänk
Avstängd

EDIT: THIS IS SPARTA!

NO more nerd flaming!

Visa signatur

ATI och NVIDIA är lika söta! <:]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweclock£rs
Men om du vill vara så vänlig och säga varför alla har mens på sweclockers? Är det någon nÅNSIN som är glad här? Förbannade jävla E-penisar ni har. Kom fram bakom skärmen istället för att försöka vara cool. Man är inte cool om man klagar på ati / nvidia eller amd/intel..

Och jag gör bort mig i varenda inlägg. Du är inte min jävla svenskalärare eller vad fan det är du vill få ut av det?

Väx upp.

Hehe. Tänk på vad du skriver, så blir det nog bättre ska du se.

Permalänk
Medlem

Sådär, x antal talanglösa och onödiga inlägg anmälda.

On-topic: Vad som än händer så ska det fortsätta att vara sån här konkurens mellan nVidia och ATI för det innebärt bättre produkter till bättre priser för oss konsumenter

Tycker dock nVidia har gjort alldeles för många halvskumma uppgraderingar genom åren för att jag ska tycka om deras affärsplan. Vi kan börja med mx440 kortet som var ett klockat gf2.... och sen har det fortsatt på det viset. Snacka om att medvetet lura okunniga kunder.

Som att ta en Volvo och sätta på ett Ferrari märke....

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarasus

Snacka om att medvetet lura okunniga kunder.

Som om AMD (ATI) är några änglar. De har också en gott merit att "lura" okinniga kunder"

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

EDIT: THIS IS SPARTA!

NO more nerd flaming!

Visa signatur

ATI och NVIDIA är lika söta! <:]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Som om AMD (ATI) är några änglar. De har också en gott merit att "lura" okinniga kunder"

Förmodligen, men jag har inte varit insatt i ati's förehavande förän jag införskaffade mig mitt x1950 pro så jag yttrar mig inte om det

Kan inte alla som precis blivit tonåringar sluta spama denna tråd så slipper våra admins ta hand om era omogna inlägg...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

280gtxx2 eller 280gx2 båda borde dra liknande med ström , producera liknande värme och kosta liknande, eller?

tror inte kortet skulle vara särskilt lönsamt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Kom igen nu!

Alltså, vad handlar denna tråden om? (kom igen och skirv nått om att jag har inlärningsproblem eller nåt annat)

Väldig moget folk på detta forum, 75% av alla i denna tråd har liten K*K och förmodligen inte änns pubis, inte heller byxmyndig.

tråkigt att se att denna tråd inte är låst än, är lika besviken på moderatorerna på sweclockers som svenska brottare är på FILA.

Själv skulle jag tycka det va intressant att se hur nvidia skulle lösa det..

Permalänk
Hedersmedlem

Om nu alla tar och lugnar ner sig och är lite trevligare mot varandra behöver så behöver jag förhoppningsvis inte stänga av några fler ikväll.

*sweclock£rs avstängd för omregistrering och omoget beteende*
*HD4870 avstängd för femtielfte gången för omregistrering*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Om nu alla tar och lugnar ner sig och är lite trevligare mot varandra behöver så behöver jag förhoppningsvis inte stänga av några fler ikväll.

*sweclock£rs avstängd för omregistrering och omoget beteende*
*HD4870 avstängd för femtielfte gången för omregistrering*

Folk borde lära sig att kunna ta att dom har fel

Permalänk
Medlem

tro om vi kan få lite gissningar på temperaturer på ett eventuelt 280gx2 då?

jag skulle vilja gissa på en cirka 10-20 grader ökning från en-kärniga...

sen kanske hur mycket ström tror ni det kommer att ta?
det logiska vore nästan lite mer än 2st men dom kanske använder sig av 55nm gpun för detta kort(?).

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

dom kommer ha en bra kylning tro mig..

men jag tror inte att dom kommer göra någon x2 version av den..

priset blir mycket brutalt. skulle aldrig kunna köpa ett kort för ca 7000

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JameCa
dom kommer ha en bra kylning tro mig..

men jag tror inte att dom kommer göra någon x2 version av den..

priset blir mycket brutalt. skulle aldrig kunna köpa ett kort för ca 7000

Det finns säkert andra som kan Kostade inte 8800GTX någonting sådant när det kom?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus

Folk borde lära sig att kunna ta att dom har fel

Du menar som du gjorde över dina inlägg på första och andra sidan av denna tråd? *rolleyes*

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
Du menar som du gjorde över dina inlägg på första och andra sidan av denna tråd? *rolleyes*

Men ge dig.
Och läs tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Men ge dig.
Och läs tråden.

Vet inte vad du menar med detta inlägg. Men eftersom du inte svarade på mitt inlägg på förra sidan av denna tråden så har jag lite svårt att förstå vad du menar med nånting.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::