Experiment - lyssna på radio med bluetooth-headset

Permalänk
Medlem

Experiment - lyssna på radio med bluetooth-headset

Jag har en Sony-Ericsson C702 med ett DS 205 bluetooht-headset. På alla telefoner från Sony-Ericsson måste handsfreen vara ansluten för att överhuvudtaget få igång radion eftersom handsfreen fungerar som antenn . När jag sätter in handsfreen i telefonen och samtidigt ansluter DS 205 via bluetooth så startar själva programvaran (radion) men det går inte att höra något ljud. Misstänker att SE medvetet har gjort det så kanske för att det annars blir någon slags konflikt?

Det skulle vara intressant att bygga en egen antenn av en gammal handsfree. Jag tror att det kan funka bara man vet vilka stift på anslutningen det är som kopplar bort radion och som fungerar som antenn.

Är det någon som har testat detta experiment? I så fall hör gärna av er.

Permalänk
Medlem

du behöver någon metall sak nära universal porten eller något kopplat om den inte har en inbyggd radio antenn

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Fungerar inte, jag har patchat min k800i med radio patch så man inte behöver handsfree.

Man får endå inget ljud i en bt hf.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

nickhe: Vilken port är det som är universalporten? Vad menar du med "något kopplat"?

Josap: det måste ju vara något stift som blockerar radion när handsfreen är ansluten och BT är igång...

Permalänk
Medlem

samma stift som rapporterar att sladdad hf är i så det går endå inte.

Mjukvaran tillåter helt enkelt inte att skicka radio över bluetooth, den funktionen är inte kodad i radiospelaren, sry.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug