Bluetooth aluminiumtangentbord helt dött efter batteribyte

Permalänk
Medlem

Bluetooth aluminiumtangentbord helt dött efter batteribyte

Bytta batterier i mitt tangentbord och efter det är det helt dött.
Varken den gröna lysdioden elller capslock lyser och det går inte att hitta bluetoothinställningarna.
Har testat att byta mellan olika batterier men det hjälper inte.
Inte mycket till felbeskrivning, men går inte att säga mycket mer.
Kan väl knappast blivit någon kortslutning när jag tog ut batterierna.

Och ja batterierna är vända åt rätt håll.
Finns det någon garanti för sånt här?
Är inte ett år sedan jag köpte datorn.

Permalänk
Medlem

Ja, garantin ska ju minst vara 1 år. Så det ska nog inte vara några problem. I övrigt låter det väldigt konstigt att det bara ger upp sådär.. Eftersom du postar i Apple-forumsdelen så antar jag att det är ett Apple tangentbord.

Kanske kan prova hålla in powerknappen en stund för att "stänga av det" och sen prova starta igen.. låter långsökt.. men det är det enda tipset jag kan ge.
"Turn the power switch on the underside of the device off for several seconds, and turn it back on. Wait a few moments after turning on the mouse or keyboard so that it can pair itself to your computer." - http://support.apple.com/kb/TS1604?viewlocale=en_US

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Annars är det som sagt garanti i ett år på sakerna, så det ska inte vara några problem...

b0bzor!: Finns ju betydligt bättre bilder på Nell

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag om jag ska lämna in det på garanti?
Är ju bara 90 dagars gratis support, så dit kan jag inte ringa?
Går det att gå ner till Macforum och lämna det?
Har dock inget fysiskt kvitto, allafall inte som jag kommer ihåg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
b0bzor!: Finns ju betydligt bättre bilder på Nell

Det stämmer kanske.. jag har den för att den har jag vektoriserat själv från ett screenshot.
EDIT: Nel Tu om jag får be.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves

Jag antar att du fått ett kvitto via mail som du kan skriva ut och använda. Vet inte exakt hur man går tillväga men du borde väl kunna gå via:
http://www.apple.com/se/support/contact/
där väljer "Beställ reparation av maskinvara eller utbyte av delar" kan jag tänka mig.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hade exakt ditt problem. Samma tangentbord, samma fel, inget kvitto.
Om du köpt det från apple.se borde du ju kunna rota upp ett kvitto i din mail eller ditt apple store-konto, men du kan ju inte lämna in det till macforum, de är egentligen inte Apple, så att säga. Om du däremot köpt det på macforum (vilket jag hade gjort), så får du gå igenom följande procedur:

1. Ring dem och förklara läget, pitcha idén om att visa upp ett kontoutdrag som visar att du köpt något i deras affär för beloppet som ett tangentbord kostade på inköpsdatumet. Hoppas att du får OK.
2. Ring din bank och begär ut ett kontoutdrag från den aktuella månaden.
3. Knata ner, visa kontoutdraget som visar inköpsdatum, inköpsplats, och pris. Referera till samtalet du hade (kom ihåg namnet på personen du pratade med) och vänta medan de knappar runt lite och letar efter det köpet som de förhoppningsvis hittar, och ger dig ett kvitto.
4. Gå ner i underjorden till deras supportavdelning och visa upp kvittot och tangentbordet.
5. Förklara vad som är fel. När de säger att de ska ta in det för kontroll, be dem stoppa i batterier, kolla att det inte fungerar och ge dig ett nytt jävla tangentbord.
6. Sucka uppgivet när de nekar dig.
7. Skriv under alla papper.
8. Vänta en månad. Skäms över att ditt skrivbord ser ut som en sladdfabrik med en synthesizer av plast i mitten.
9. Hämta ditt nya tangentbord.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, det kan du.
I värsta fall får du betala ett engångssupportavtal för ca 450. Visar det sig vara ett hårdvarufel dock, och hårdvaran är under garanti, betalar du kein.

(Keine? Keinem? Keiner? Keinenenmemenerenene-n)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Lämnat in det nu.
Fick ett inlämningskvitto och mailade in kvittot som jag fick från applestore när jag köpte datorn med medföljande tangentbord.
Hur har jag kunnat tycka mitt EZ-Reach var skönt, plastigt och äckligt och jävligt hårda knappar.