Permalänk
Medlem

Ny dator får allt plats ?

Hej ska köpa ny dator men undrar om allt kommer att få plats i ett Antec 1200. Tänkte så att det inte blir för trång och dåligt luftflöde. SPEC:

Moderkort: Asus Maximus II Formula

GPU: Asus Extreme Readon HD 4870 X2

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 (Tänkt överclocka)

PSU: Corsair TX Series 750W

Minne: OCZ Reaper HPC 2x2048GB (Totalt 4GB)

CPU Kylare: ZEROTherm Nirvana N120

Ja det är nog allt om ni vill se en bild på rubbet så får ni säga hur man lägger uå bild för att jag inte kan det =). Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Förmodligen lär allt få plats, antec 1200 är fulltower chassi.. har nyss beställt ett sådant själv,borde inte vara några problem alls en sak jag märkte med 900 modellen är väl det att med vissa nätagg så är det lite väl korta kablar eftersom nätagget sitter i botten så räcker det ibland inte ända upp till dvd etc.... men men, ingen risk att sakerna inte passar iaf=) lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wirfen88
Förmodligen lär allt få plats, antec 1200 är (fulltower) chassi..

Visste inte att det var fulltower på komplett står det miditower ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asusboy
Visste inte att det var fulltower på komplett står det miditower ju

jo,jag vet.. många av fulltower-chassina som finns på komplett är även med på miditower listan, de är med i båda.. 900 är midi tower dock.. men 1200 är full.. så ingen risk att du inte får plats med det du vill... möjligt att långa grafikkort kan stjäla en hårddisk plats, inte säkert dock..har inte testat det själv.. men borde inte vara något bekymmer=)

Permalänk
Medlem

ok har bara tänkt ha en hårdisk. Hade 80GB i min skit dator men det räckte. Kanske köper en sån där WD VelicoRaptor på 300 GB om det ens är nån nytta. En sak till nätagget tror inte den har ett 6-pin och 8-pin inte vad jag ahr sett någon som vet ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asusboy
En sak till nätagget tror inte den har ett 6-pin och 8-pin inte vad jag ahr sett någon som vet ??

Som du kan se på Corsairs sida så har nätagget fyra stycken 8-pins kontakter som man kan ta av två pinnar på, dvs. de fungerar både som 8-pin och 6-pin.

Permalänk
Medlem

Ok annars hade jag köpt ett Antec TruePower Quattro 850W som är ca 1000 kroner dyrare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asusboy
Ok annars hade jag köpt ett Antec TruePower Quattro 850W som är ca 1000 kroner dyrare

Fast det är ju lite slöseri med pengar kan man nog säga. Ska du bara ha ett HD4870X2 så klarar du dig ju bra med t.ex. ett Corsair 450W. Med 750W som du har tagit nu så kan du utan problem köra två HD4870X2.

Permalänk
Medlem

Ok då blir det corsair agget

Permalänk
Medlem

Har du tänkt på att chassit väger 17 kg? Inge bra lanchassi:P

Permalänk
Medlem

17!!!! det kan jag inte tro på innan jag ser det nån stans. Ett cooler master cosmos S väger 13 KG