Permalänk

Dell's nya Latitude E6400

Hej!

Tänkte att vi kunde diskutera Dell's nya Latitude E6400 här.

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.asp...

Den verkar fortfarande vara lite problem med deras sida men instegspriset exl. moms och frakt verkar vara 6 990kr och för det får man:

Intel Core 2 Duo P8400(2.26GHz,1066MHz, 3MB)
Windows Vista ™ Home Basic SP1 32Bit - English - without Media
1GB 800MHz DDR2 memory (1 x 1GB)
14.1 WXGA (1280 x 800 resolution) Antiglare CCFL Wide Aspect Ratio display
80GB serial ATA HDD 5400RPM
8x DVD 24x CD-RW Combo Drive without sofware for Vista Ultimate, N-Series

En intressant sak är att de specar 19h batteritid!

Se här:
http://www.dell.com/downloads/global/products/latit/sv/latitu...

Då talar vi iofs.:
"Dell Latitude E6400, konfigurerad med Solid State-hårddisk, Mobile Intel® GMA 4500MHD-grafik, primärt 9-cellsbatteri och 12-cellsbatteri."

"Dells batterialternativ kan fästas på undersidan av många Latitude-system och fungerar tillsammans med systemets primärbatteri. Du kan även ladda batterierna oberoende av Latitude-datorn genom att ansluta nätadaptern direkt till batteriet."

Mer information kommer.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Ett chassi i magnesiumlegering är ett stort plus och kommer säkerligen ha en lockande effekt för många men var är HDMI-porten? Mhm...

Permalänk

Nån som vet vad ett NVIDIA Quadro NVS 160M motsvarar i "konsumenttermer"? D.v.s. motsvarar det ett 9600 eller 9300 eller vad?

Har nyss konfigurerat en 6400:a med ett sådant grafikkort + ledskärm, 1 gig ram (uppgraderas i efterhand) 160 gig hårddisk, dvd-bännare och intels w-lan.

Priset landade på 12k inklusive moms och frakt vilket verkar sjukt bra med tanke på 3 års garanti, ett extra batteri och byggkvaliteten som jag antar att den burken har. 1,95 kilo är den lägsta vikt jag sett hos en 14,1 tum också.

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rofl
Ett chassi i magnesiumlegering är ett stort plus och kommer säkerligen ha en lockande effekt för många men var är HDMI-porten? Mhm...

De säljer DisplayPort->HDMI och DisplayPort->DVI konvertrar som tillbehör, borde ju duga

Det blir nog helt klart en E6400 för min del om några veckor, är i USA nu med så det blir ju lite billigare än hemma.

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se om Dell kommer med några bra lanseringserbjudanden, eller diverse rabatter.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Blir intressant att se om Dell kommer med några bra lanseringserbjudanden, eller diverse rabatter.

Brukar de göra det? Jag tycker priset ser helt okej ut som det är nu...

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnbersBuskE
Brukar de göra det? Jag tycker priset ser helt okej ut som det är nu...

Ja dell brukar ha en del intressanta erbjudanden och rabatter.

19h batteritid låter ruggigt intressant.

Även E4200 ser riktigt juste ut med sina 12" och 1kg.

Permalänk

Suck jag var nästan redo att beställa en e6400 med tanke på hur bra priset ser ut nu, men vadfasen väger skiten? dell säger från 1,95 kilo - vissa reviewers säger 5,6 - 5.7 pounds, d.v.s. ca 2,5 kilo.... vilket är på tok för mkt för en 14 tummare!

länk: http://notebookreview-cnet.com.com/laptops/dell-latitude-e640...

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnbersBuskE
Suck jag var nästan redo att beställa en e6400 med tanke på hur bra priset ser ut nu, men vadfasen väger skiten? dell säger från 1,95 kilo - vissa reviewers säger 5,6 - 5.7 pounds, d.v.s. ca 2,5 kilo.... vilket är på tok för mkt för en 14 tummare!

länk: http://notebookreview-cnet.com.com/laptops/dell-latitude-e640...

Beror väl på vilket batteri han har med antar jag.
Den går ju att få med 21cells och då lär den väga 2.5kg.

Permalänk

"Dell has promised up to 19 hours of battery life if you combine a 9-cell battery with the optional 12-cell "battery slice"--essentially a giant battery that fits over the entire bottom of the system. We tested the 9-cell battery alone, and were very impressed with the 4 hours and 27 minutes we got from our video playback battery drain test. "

Det verkar inte så, de har iofs 9-cell batteriet så lite lättare blir den ju om man kör 6-cell.... förstår fortfarande inte hur viktskillnaden kan vara så stor, i manualen står det att 9-cell väger 0,51 kilo och 6-cell 0,34 om jag inte minns fel... så vi är fortfarande uppe på över 2,3 kilo för en dator som annonseras som 1,95kg.

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430