Antec 300 bygglogg? samt fläktar.

Permalänk
Medlem

Antec 300 bygglogg? samt fläktar.

Tjo alla glada, ska snart köpa nya burken och behöver en del guidning. Det jag tänkt mig är:

- Antec 300
- Corsair TX 650w
- Intel E8400
- Gigabyte GA-EP45 ATX
- Samsung spinpoint F1 750/500 gb
- Corsair Twin2x 4gb
- Sapphire HD4850

Inte världens monster burk men duger för mig. Lämna gjärna åsikter om komponenterna. Vet att 650w är att överdriva med jag tänker långrandigt

Eftersom det är första gången jag bygger en dator så undrar jag om det finns nån som gjort en ordentlig bygglogg/guide/tutorial/w/a med ett Antec 300 och hur man drar kablar osv osv.

Sennn... tänkte jag köpa till 2 120mm fläkar för att ha vid hårddisk racken, dessa skall fungera bra och lysa i rött har jag tänkt mig, ska spraya chassiet i svart först, blir najs. Så om någon vet några bra röd lysande 120mm fläkar, länka!

Tack på förhand...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Redan kollat på den där på utube, faktiskt rätt nice men han visar ingenting om kabeldragningen, mest om fläktar, och målning av chassiet.

Tack för de andra länkarna iaf, var mycket bra. Hur bra är revoltec fläkten? Har hört mkt bra om just revoltec men tänkte att den var så billig jämfört med andra

Permalänk
Medlem

Ska själv köpa och bygga i ett Antec 300 och har en kompis som har revoltec som funkar bra för honom så jag kommer också köra två revoltec i fronten (fast då vit led). Jag kan inget om kabeldragning men en kompis kommer hit och hjälper mig så du får se om du hittar andra som kan hjälpa dig

Permalänk
Medlem

haha ok, nja jag tror det räcker med att jag läser en del här