Gult istället för Vitt, Samsung T220

Permalänk
Medlem

Gult istället för Vitt, Samsung T220

Startade igång Photoshop igår och då kommer det upp att min Skärmprofil är defekt eller liknande, Har en Samsung T220 och den föreslår att jag ska kalibrera skärmen. Om jag tar "Use Anyway" så blir allting som är vitt gult i Photoshop. Så jag tog "Ignore Profile" och det löste sig, men nu är alla bilder jag öppnar i Vista gula istället. Allting blir gult runtomkring dom också.
Har provat trycka på Auto kalibrering på skärmen men det kommer bara upp "Auto Adjustment not available"

Hoppas ni förstår? Alltså alla mina bilders vita färger blir gula. och ramen runtomkring dem i Windows Photo Gallery. Vad ska jag göra?

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

Det finns väldigt många trådar om detta, använd sökfunktionen.
Jag antar att du har svenskt vista, tryck på start och nere i fältet skriver du färghantering, där kan du ställa in färgprofiler och det är antagligen där problemet ligger.

MVH Wakkie

Permalänk
Medlem

Ok, förlåt visste inte riktigt vad jag skulle söka efter så hittade inga trådar.

Har ett engelskt Vista, men tror iaf jag hittade vad du föreslog. Color Management right? Men förstår inte vad jag ska ändra eller göra för att få det tillbaka som det var innan. har provat ändrat lite saker som jag genom att läsa trodde skulle göra skillnad men det löste sig inte så det var antagligen fel.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!