Permalänk

Feedback på design

Hej alla på Sweclockers!

Jag ska snart starta upp mitt projekt i 3:an som ligger på 100p (3timmar i veckan ett läsår)

Jag hoppas nu att ni kan ge mig lite feedback. All kritik, positiv som negativ uppskattas! Det är ju ändå för "kunden" man gör sidan, inte för att man själv gillar designen (med det är ju också en fördel).

Så svara gärna hur ni ser på siten. Ni ser ganska omgående att sidan handlar om Wii, men jag har tagit bort all text inklusive namnet i logotypen för att inte släppa för mycket info.

Jag hoppas att ni kan ge mig bra tips då detta är ett projektarbete som jag vill lyckas med och ha kul på vägen dit.

Så skriv ner ALLT ni kan komma på som ni anser, är den för blå, är den användarvänlig? Tycker ni att den passar som en "Wii" sida? mm
Vräk ur er!

Bild på Layout

Tack så oerhört mycket på förhand!

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

* Jag tycker definitivt att designen är Wii-aktig, alla ikoner och färger känns väldigt Wii

* Det jag tror kan bli störande är bakgrundsbilden, jag tror att det skulle se bättre ut med lite ljusare ränder

* Vad är den svarta rutan ovanför headern till för?

Edit: Skrivfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
* Det kan tror kan bli störande är bakgrundsbilden, jag tror att det skulle se bättre ut med lite ljusare ränder

Tänkte precis på den punkten.
Tyckte bakgrunden tog lite mycket uppmärksamhet.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
* Jag tycker definitivt att designen är Wii-aktig, alla ikoner och färger känns väldigt Wii

* Det kan tror kan bli störande är bakgrundsbilden, jag tror att det skulle se bättre ut med lite ljusare ränder

* Vad är den svarta rutan ovanför headern till för?

Väldigt snyggt tycker jag! Rutan ovanför headern ska representera Wiis Ir motagare som man har över tven

Permalänk

Varför står det "Beta 1.0"? Det borde väll stå 1.0 Beta i och med att det är en Beta version utav version 1.0 och inte version 1.0 utav version Beta. I alla fall om man väljer att följa normala konventioner. Det var det som störde mitt öga mest

Visa signatur

Permalänk

rastersize: Det var ett kul litet fel du hittade
Tack

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Väldigt snyggt tycker jag! Rutan ovanför headern ska representera Wiis Ir motagare som man har över tven

Aha, smart. Jag som inte är så Wii-ig av mig kände inte igen den.

Permalänk
Medlem

Se till att den går att surfa med Wii's Opera version på ett enkelt sätt.

Permalänk

Grymt snyggt!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Som sagt:
Det kan tror kan bli störande är bakgrundsbilden, jag tror att det skulle se bättre ut med lite ljusare ränder

Jag tycker även att du ska ändra på loggan lite. Gör texten något ljusare den med. Försök även minska på skuggan. Så att det ser lite fräschare ut

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mud
Se till att den går att surfa med Wii's Opera version på ett enkelt sätt.

Jag kommer att utveckla en separat webbplats för detta ändamål... Men jag kommer nog även se till att det funkar bra i wii´s webbläsare.. Men inte högt prioriterat..

Meddelande till alla:

Tack för era kommentarer! Detta är guld värt för mig. Det är för kunden man skapar en webbplats, inte för sig själv...

Jag är i full färd med att göra en ny design för portalen. Kommer att lägga upp den uppdaterade varianten om några dar. Håll utkik!

Här är min temporära webbplats. Jag läste i Datormagasin att det är bra att lägga ut en temporär webbplats på sin domän så att den indexeras och att man sedan ska uppdatera den minst en gång i veckan så att google "lär sig" att webbplatsen uppdateras ofta. SEO med andra ord.

Stämmer det?

Sida

Nu ser ni äntligen namnet på sidan

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000