Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk
Medlem

Marchello har du vid något tillfälle förfalskat Karin's underskrift?

Hur kommer det sig att Karin får kravbrev om hon bara stod för lokal?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
Marchello har du vid något tillfälle förfalskat Karin's underskrift?

Hur kommer det sig att Karin får kravbrev om hon bara stod för lokal?

Det står redan i tråden... Karin stod som ansvarig för verksamheten.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det står redan i tråden... Karin stod som ansvarig för verksamheten.

Fick för mig att Marchello och hans fru förfalskade papper. Jag måste tydligen läsa allt igen.

Permalänk

Karin hävdar att Marchello och hans hustru har sysslat med urkundsförfalskning men det är ju bara tomma påståenden tills att det styrkts på något sätt. Däremot är det fakta att Karin stod som komplementär för bolaget och därmed ansvarig för verksamheten (oavsett vad hon och Marchello har kommit överens om). Karin var ju onekligen naiv när hon skrev på för ett ansvar hon inte avsåg att ta och det resulterade i situationen som nu råder. Marchello körde bolaget i botten och Karin stod som ansvarig.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Detta har varit mycket underhållande och tragiskt att läsa. Alla korten måste upp på bordet för att få fram sanningen, men det kommer förmodligen inte att hända.

Verkar som om Marchello faktiskt försökte riktigt ordentligt med Markos Games, tyckte också det verkade lovande till "totalblackouten". Ironi funkar inte på internet. Där försvann allt förtroende.

Permalänk
Avstängd

Då jag anser att jag inte kan tillföra något mer från min sida så kommer jag heller inte att skriva här. Givetvis kommer jag att besvara inlägg som handlar om mina garantiärenden eller om personer skriver bluffinlägg

Tills vidare så får ni spekulera, kasta paj och skriva vad ni vill. I mina ögon har denna tråden helt enkelt flippat ut.

Som dala56 säger så borde jag ge mer tid åt Marko´s Games och det skall jag göra.

Jag registrerade mig för två punkter och det var anklagelser för att jag har lurat och hotat personer. Det har jag och många andra nu fått bekräftat.

Med vänliga hälsningar
Marchello/Marko´s Games

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Jag registrerade mig för två punkter och det var anklagelser för att jag har lurat och hotat personer. Det har jag och många andra nu fått bekräftat.

Va?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Marchello har fått i sig sanningsserum

Permalänk
Avstängd

Ja för så vitt jag och många andra kan se så finns det inte en kotte i detta forum som kommit fram med bevis. Vrid inte på orden. jag ber er!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Jag registrerade mig för två punkter och det var anklagelser för att jag har lurat och hotat personer. Det har jag och många andra nu fått bekräftat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Ja för så vitt jag och många andra kan se så finns det inte en kotte i detta forum som kommit fram med bevis. Vrid inte på orden. jag ber er!

det är faktiskt du som har formulerat dig helt galet

Permalänk
Medlem

Vore fortfarande jättekul om du kan svara på hur du ska bevisa för framtida kunder att du är ekonomisk stabil och inte konkar igen.
Var får man pengar ifrån om man konkat 2 företag och har skulder?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

de verkar som du inte förstår Marchello ,du kommer inte få ut nått här och du bara fortsätter,ge upp å skriv nu,annars kommer du ha många dåliga dagar som igår.

EDIT:vill bara va lite schysst mot dig.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Ja för så vitt jag och många andra kan se så finns det inte en kotte i detta forum som kommit fram med bevis. Vrid inte på orden. jag ber er!

Om jag gjort något fel, och sedan skulle ljugit om det då hade jag också bett folk lägga fram bevis om de viskat om det ena och det andra.

Är man "oskyldig" ber man inte folk lägga fram bevis...

Sen, varför tramsar du bort detaljer som ÄR bevisade som dina inlägg med nya konton?

Ett IP-nummer går inte att förfalska om man inte kanske råkar sitta hos CIA och tänker "Nu ska vi jävlas med svensken marchello, vi fejkar ipt och skriver inlägg som kopplas till honom, vi är inga konkurrenter men fy vad kul det blir" Och inte ens det är särskilt troligt.

Och jag undrar fortfarande hur pass ekonomiskt stabil du är nu.
För det är inte lovande att starta nytt med 2 konkurser i bagaget, skulder och en extremt tvåsidig attityd där du snackar skit ett tag sen plötsligt är du herr Jesus som inte begått några synder och gör allt rätt.

Ska du skapa förtroende får du allt lägga korten på bordet, slopa attityden, börja svara på frågor som är allt annat än oviktiga.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Om jag gjort något fel, och sedan skulle ljugit om det då hade jag också bett folk lägga fram bevis om de viskat om det ena och det andra.

Är man "oskyldig" ber man inte folk lägga fram bevis...

mr oddname. Menar du att jag skall sitta här och ta på mig anklagelser som jag inte gjort. Om du menar det på fullaste allvar så vet jag inte hur du tänker människa .

Vi vänder på steken. Vad hade du gjort om du satt i min situation?
Hade du bara struntat i alla anklagelserna? och gått vidare?
Ja om du nu hade gjort det då är du med sannolika skäl skyldig.
Alla kan inte tänka som dig. Om du nu förstår vad jag menar

Det roliga är att detta hade nog ingen av er vågat säga framför mig. Men eftersom ni är kaksiga bakom era Alias så kan man ju spela lite av en elektronisk superhjälte.

I mitt fall så vet halva Sverige att jag är skuldsatt och kommer troligen att gå i graven med en del av mina skulder. Men jag är inte mer än en människa som försöker få ordning på mitt liv. Visst är livet en motgång men om jag inte kämpar emot så kan jag heller inte betala av mina skulder.

Så alla försök till att såga mig och Marko´s Games kan bli en aning svårt.

Du frågar om Marko´s Games är ekonmiskt stabilt? Finns inget nytt företag som kan visa skyhöga ettor och nollor och så är det i mitt fall. Vi växer och det kommer vi inte att sluta med.

Permalänk
Medlem

men, HUR kan man ens få så mkt skit rykten från första början ens ^^ kan inte komma ihåg att console.se eller andra siter har fått så jävla mycket skit som alla dina företag fått, så något måste du gjort fel någon gång.

sen att samma IP serie vid ett flertal gånger skrivit bra recensioner är märkligt det bara rååkade vara så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Det här är konsumentupplysning om nåt, nu vet jag iallafall ett ställe varifrån jag aldrig kommer köpa något..

Mvh
Isak

Man skulle väl kunna säga så ja. Han som tyckte detta var bättre reklam än på blocket, kan ju inte vara född på denna planeten om han verkligen tror att att han skall generera affärer pga denna tråden.
Blåser man "partners" så lär man väl inte ha några problem att blåsa kunder..

Inte all reklam är bra, Marchello, det finns även antireklam.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
men, HUR kan man ens få så mkt skit rykten från första början ens ^^ kan inte komma ihåg att console.se eller andra siter har fått så jävla mycket skit som alla dina företag fått, så något måste du gjort fel någon gång.

sen att samma IP serie vid ett flertal gånger skrivit bra recensioner är märkligt det bara rååkade vara så

Det började med att vi sågade alla konkurenters priser vilket ledde att många kunder fick upp ögona för Multimediashopen. För vem vill betala 2995 för en xbox1 när man kunde få den för 2395,-från multimediashopen.

Problemet var att att vi inte hade kunskapen vid den tiden och tog på oss mer beställningar än vad vi kunde hantera. Detta ledde till att personer skrev om vår dåliga leverans och lovade tider som inte kunde hållas. Därefter kom inläggen som folk säger att jag blåst och hotat dem till livet.

Man lär sig av sina misstag och idag så skulle jag aldrig lova kunden leverans om varan inte finns i lager. Finns den inte i lager så får han antingen vänta och vill han inte, så ber vi kunden gå vidare till någon annan butik som t.ex Console.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
För vem vill betala 2995 för en xbox1 när man kunde få den för 2395,- från multimediashopen.

Förmodligen de som idag är glada att de har sin garanti kvar ?
Sitter du och gör smygreklam för ett konkursat bolag ?
Du skulle väl nästan betala reklampengar till SweC nu ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Förmodligen de som idag är glada att de har sin garanti kvar ?
Sitter du och gör smygreklam för ett konkursat bolag ?
Du skulle väl nästan betala reklampengar till SweC nu ?

Ser det ut som om jag behöver göra smygreklam ?
Hela tråden handlar ju om mig och mina företag.

En som gjorde sig lite smygreklam i tråden var dajton.se

Permalänk
Medlem

Lite OT

Vad är en acceptabel RRoD fix?. Har en maskin som kommer från ett företag och den låter som ett flygplan. Skruvade upp maskinen och såg att dom monterat en fläkt ovanför ena kylflänsen :). Nu köpte jag den här maskinen på blocket tok billigt av en kille som antagligen tröttnat på ljudet. Självklart dör den om man rycker bort fläkten

Permalänk

Lite OT? Ta det där i XBox360-tråden...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Garantifråga

Är mycket nyfiken Marchello, samtidigt som du skriver dessa inlägg om hur ni fortsätter era affärer för att hjälpa kunder med garantiärenden så har vi en kund till dig i vår butik i Malmö.

Denna kund har en trasig Playstation 3 köpt hos Marko's Games i November 2007. Jag har alla papper han fått från dig och posten. Vi har åt Nordisk Films (Sony Playstation) vägar åtagit oss garantiärendet för att hjälpa DIN kund.

1. Kvittot
Först och främst ställer jag mig frågande till kvittot som är direkt olaglig. Alla kvitton, utan undantag ska enligt bokföringslagen ha ett löpnummer. Detta saknas så jag undrar hur du sköter din bokföring? Ekonomisk brottslighet är ganska allvarligt, värre än att inte sköta sina garantiåtaganden.

2. Garantin
På "kvittot" står det ett års garanti men när kunden har skickat konsollen till dig så har den inte hämtats ut. Detta trots påminnelser och överenskommelse på mail och telefon (Dialog enligt kund, verkar trovärdig). Men posten ljuger aldrig i alla fall...

Enligt posten så är statusen på försändelsen följande:
Skickat: 2008-09-17
Åter: 2008-10-06
Return, Unclaimed

Playstation support bekräftar historien om kunden som försökt få sin konsol reparerad av dig. Posten bekräftar att du inte hämtat ut försändelsen trots flera påminnelseavier. Olagligt kvitto bekräftar om en verksamhet som inte går rätt till.

Har inte läst hela tråden men det nämndes något om att du efterfrågade bevis?

MVH
Dan Egerstad,
TV-Spelbolaget
Djäknegatan 4
21135, Malmö

Permalänk
Medlem

Kul att se hur detta slutar och hur kritiken blir bemött

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ser för mitt inre hur Marcello korkar upp en ny flaska med snake-oil innan han sätter sig vid tangentbordet

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

-

Permalänk
Avstängd

Ni anar inte hur länge jag väntat på att det skall hända något här i forumet.

Jag har även lovat att återkomma vid sådana inlägg. Kul

Jag kan börja med att vi får in paket dagligen från posten. vissa levereras och vissa får hämtas. I stefan shölds fall så fick jag inget kolli nr utan fick vänta på att paketet skulle komma fram till oss. Det visade sig att dem hade varit här men ej lämnat någon avi.

Visst kan det vara svårt för posten att leverera till oss eftersom adressen man skickar till går inte till våra partnerbutiker, utan direkt hem till mig.

Då vi har ögona på oss här i sweclockers så vill man göra sitt bästa så jag väntade på paketet för att själv skicka in den till Sony. och om Sony skulle ge ett negativt svar så hade jag skickat upp en ny Playstation 3 med 80Gb hårddisk helt utan extra kostnader till herr Shöld.

Vad det gäller våra kvitton så vet jag inte hur du tänker. Viktigaste för oss är att kunden skall ha ett kvitto där det står klart och tydligt att kunden har garanti på produkten.

Så länge skatteverket godkänner våra kvitton så spelar det ingen roll vad du, kungen eller någon annan säger. Viktigaste i detta fall är att herr shöld skall ha en fungerande konsol.

Om nu Stefan ser detta så får du mer än gärna kontakta oss. Gör du det så kan du räkna med en sprillans ny Ps3 med 80Gb Hårddisk

Som jag lovade E.dalton i tidigare inlägg så har du mina ord på att om inte vi fixerar din PS3:a så får du en ny. Punkt slut.

Vad det gäller garantiärenden hos företag som chippar så är vi inte så omtyckta bland Sony, MS och Nintendo. Därför kan det bli konflikter sins emellan.

Jag och även alla andra chip montörer får ta garantiärendet i egna händer. Vi kan inte bara skicka iväg som vanliga tv-spel´s butiker kan.

Sen tycker jag att herr Tv-spelbolaget borde tacka mig. Du har nu bokstavligen fått totalgrym smyg reklam. Varsegod Mr Dan

Permalänk

Du menar alltså att skatteverket godkänner dina kvitton som saknar löpnummer? Det vore ju intressant att verifiera

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Ni kan sluta spekulera och hacka på minsta detalj. Jag ger mig aldrig men som det verkar så har ni forfarande inte förstått det. Än

Viktigt för mig är att Stefan får en fungerande konsol oavsett om det är den har har nu eller att vi byter ut den.

jag kommer att ta kontakt med Stefan idag och jag skal bokstavligen be han kolla in tråden.

edit:
Idag snackade jag med Stefan och tv-spelsbolaget har hjälpt han att skicka iväg den. Då han säkerligen kommer att få en ny enhet så är jag mer än glad för det.

Från vår sida så skickar vi upp dubbla uppsättningar med Dualshock kontroller samt ett par spel eftersom det var jag som hade hant om garantin. Dock gick det fel pga postleveransen. Men somsagt så tror väl dem flesta tro att det vart mitt fel.

Tv-spelsbolaget skall ha den creed dom skall ha och även där så är jag villig att betala för dem kostnader och tid som Tv-spelsbolaget fått lägga pga av detta.

Skulle det nu ändå uppstå någon konflikt och Stefan inte kan få den lagad så kan han hämta ut en ny konsol från oss.

Gäller garantin om man köper från ett chipföretag?
Svaret är enkelt. Vi tar smällen oavsett om det gäller en PS3 eller någon annan konsol. Detta pga att Sony, Ms och Nintendo har emot alla företag som säljer chippade enheter. I förstahand så försöker vi laga den (som Sony själva gör) Om det visar sig att det inte går att laga produkten så skall kunden givetvis ha en ny.

Permalänk

Att en företagare har noll koll på redovisning är väl inte direkt smådetaljer?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Att sitta här och besvara dig eller någon annan ger mig ingenting förutom bara massa onödig tid.

Jag loggar in flera gånger om dagen för att se om något viktigt händer och då hoppar jag in:)

Dina spelkulationer och småhopp är nada zipp zero för mig så ta och börja tryck ner ett annat företag. För mig kan du glömma