Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem

På kvällarna från runt 18 kan det vara ungefär 20-25min kö.
Bättre än 1-2 timmar som det var första headstart dan

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av en enda kö på Azgal än...peppar peppar ta i trä

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Happ så skulle jag vakna tidigt, så vaknar jag i timing med då servrarna går ner, han köra kanske 20 sek innan jag blev utkastad från servern..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
Hej,

Jag tyckte det "laggade" jag med så jag sprang o köpte mig mer ram samt ny processor ( satt redan på Geforce 8800 GT 512mb )....så med Amd dual core 6 Ghz proc 3 gig ram (DDR2 667mhz) och ovan grafikkort kände jag mig ganska säker på att prestandan borde räcka till....

drog ner de nyaste drivrutinerna och testade runt igår ( både genom att manuellt aktivera AA osv samt genom att testa de 3 olika upplösningarna FF / Balanced / High .....kom fram till att hur jag än loborerade, var det samma problem i scenarios och stora RvR battles ( dvs att man känner sig lite "out of sync" hela tiden...folk ser ut att vara bredvid dig på skärmen och helt plötsligt är de 20 yards bort...ungefär som den gamla "charge" buggen i wow )

Ovan observationer får mig tro att "lagget" inte beror på min clients prestanda utan med på BBB ( eller sveriges ) routing till WAR servrarna... hände flera ggr under gårdagen att vi svennar i gillet "laggade ut" medans guildmates från andra länder var kvar i spelet.

Vad har ni andra för observationer att dela med er av ( kanske tips o trix att komma runt ovanstående problem )?

Ja nej, då "lagget" enbart är i Scenarios så måste problemet ligga någon annan stans. Kan köra en public quest med ~30 NPC och ett Warband med ~20 spelare. Men i scenario blir det 10vs10 så börjar det tugga. Är värst i Stone Troll Crossing.

Permalänk
Medlem

När kickar servrarna igång igen igentligen!?

Fan, här har man tankat hem det under hela natten och installerat det under hela morgonen.. Jag vill ju spela! (:

Permalänk

Som jag har fattat det så är det största problemet för "hackandet" att man som jag har 2GB RAM och kör med vista, Vista tar mkt minne och när jag kollar i aktivitetshandlaren så tar WAR ca 1.5GB RAM - 1.8 GB RAM. Tänkte bara om nån annan har speculerat runt detta. Tror detta är problemet, ska se om det blir annolunda med mina nya 4GB RAM.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
Som jag har fattat det så är det största problemet för "hackandet" att man som jag har 2GB RAM och kör med vista, Vista tar mkt minne och när jag kollar i aktivitetshandlaren så tar WAR ca 1.5GB RAM - 1.8 GB RAM. Tänkte bara om nån annan har speculerat runt detta. Tror detta är problemet, ska se om det blir annolunda med mina nya 4GB RAM.

Jo i Vista vill man ha 4Gb.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

mhm, menar det Dock ran det mycket bättre när jag fick mitt Striker kort <3 x16 på graffekortet istället för x4

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Liten åsiktsfråga: Är det roligare än wow ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Liten åsiktsfråga: Är det roligare än wow ?

Då jag väntar på WOTLK så tänkte jag testa detta, körde endel igår och tycker inte spelet e vidare bra. Grafikmässigt tycker jag att wow e mycke bättre och snyggare miljöer. Men det är min åsikt. Sen dom 2 bg:s man kan köra i Tier1 är fan tråkigare än AV

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

är ju 3 scenarios(ett per realm) och per tier iofs så rätt mycket mer än wows 4 bgs?

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Woho! Nu verkar servrarna vara igång igen

EDIT: Falskt alarm, det var bara patchen som hade kommit :´(

Permalänk

Usch, Detta var ett grafiskt fiasko. Första intrycket var att karaktärerna inte känns klara. Fruktansvärt fult ritade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Då jag väntar på WOTLK så tänkte jag testa detta, körde endel igår och tycker inte spelet e vidare bra. Grafikmässigt tycker jag att wow e mycke bättre och snyggare miljöer. Men det är min åsikt. Sen dom 2 bg:s man kan köra i Tier1 är fan tråkigare än AV

Som Ventrue sa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ventrue
är ju 3 scenarios(ett per realm) och per tier iofs så rätt mycket mer än wows 4 bgs?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosmarie78
Usch, Detta var ett grafiskt fiasko. Första intrycket var att karaktärerna inte känns klara. Fruktansvärt fult ritade.

Ful grafik vart?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag också behöver slänga upp ett snyggt screenshot

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte heller de som säger att WAR är fult... eller ännu värre, att WoW är snyggare... heh.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Jag förstår inte heller de som säger att WAR är fult... eller ännu värre, att WoW är snyggare... heh.

http://img377.imageshack.us/img377/1169/nordmanm007sj5.th.jpg

Ah sådär ska en man se ut, bald is sexy.

Eftersom du kör en Warrior Priest så undrar jag om du har bestämt vilken mastery du ska välja sen?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Dem sitter på en skitdator? eller så följer dem bara "grupptrycket".
ELLER så har dem inte enns spelat och kanske sett 1 screenshot från 2006

Btw, bästa namnet! Nordman

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk

Jag syftade mest på ens egen karaktär. Tyckte de såg trista ut. Har det förändrats sedan betan?

Permalänk
Medlem

ARRRGH! Tanten och dottern är på Gekås, och lilleman sover... så tänkte lira lite... så är servrarna nere! :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
ARRRGH! Tanten och dottern är på Gekås, och lilleman sover... så tänkte lira lite... så är servrarna nere! :S

Servrarna är uppe nu.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ska visst komma upp igen efter lunchen... vilket är ganska snart, hoppas man.

Edit: Hehe.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Tyckte det kändes fult i början, men sen typ "vänjer" man sig och gillar spelet och grafiken starkt nu.

Lite screens på swarf Engineer och nån random kul snubbe (bilderna är tagna vid level 11-14)

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ah sådär ska en man se ut, bald is sexy.

Eftersom du kör en Warrior Priest så undrar jag om du har bestämt vilken mastery du ska välja sen?

Nej, ingen aning. Har en Bright Wizard som main egentligen, tänkte bara börja spela lite WP samtidigt för att bryta av spelstilen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Sitter på tåget till gbg på väg hem från sthlm nu. Va planerat att jag och en polare skulle gå på nattöppet hos webhallen, men mitt förbannade tåg va ca 1h försenat
DAMN YOU SJ!
Vi hann dit för att plocka ut 2st WAR SE för en billigare penning och fick varsinn t-shirt och nyckelring som plåster på såren xD

Va det någon som va där när själva nattöppet va igång?
Hörde att det inte va så bra med folk ändå, så jag kanske inte missade något?

Igår när jag satt och spelade hemma hos polarn fick jag se den faktiska grafiken i WAR och blev helt amazed
Nu är jag ännu mer taggad att skaffa ny stationär nästa lön
Karaktärerna är nog det som snyggast desginat och det är ju bra med tanke på att man ser sin egen karaktär mer än något annat
Miljöerna ser sjukt bra ut, marken är inte så pjåkig men den som verkar vara lagd minst fokus på. Husen och träden är så vackra att man blir tårögd.
Förstår inte vad folk klagar på? Förutom AOC skulle jag lätt kunna säga att det är det snyggaste MMO:t ute. Eftersom AOC är så gott som dött redan så lär ju WAR bli det snyggaste spelbara xD

Permalänk
Medlem

När Order gömmer sig i ett keep och inte vill komma ut och slåss så tar man helt enkelt över det.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av scenariotyper och en lista med vissa scenarios de listar bara 20 nått av 30+ möjliga iofs.

http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Scenario

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
När Order gömmer sig i ett keep och inte vill komma ut och slåss så tar man helt enkelt över det.

http://img163.imagevenue.com/loc1098/th_22503_keep_000_122_10...

Istället för att ta över våra keeps så kan ni banka lite vett i dom som har dålig dresskod.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosmarie78
Jag syftade mest på ens egen karaktär. Tyckte de såg trista ut. Har det förändrats sedan betan?

Klart man ser trist ut som lowbie, man ser bättre ut med varje Tier.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Så då var spelet köpt
Ska bara jobba klart så blir det hem och testa

Något bra tipps på server man borde använda sig av?

Lutar åt en greenskin kille!

Mvh
Micke

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mice
Så då var spelet köpt
Ska bara jobba klart så blir det hem och testa

Något bra tipps på server man borde använda sig av?

Lutar åt en greenskin kille!

Mvh
Micke

Jag tänkte säga Karak-Azgal, många svenskar där.. men det är redan fler Destruction än Order på den servern...

Men om du ångrar dig och vill spela Order är du mer än välkommen

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |