Permalänk

http://www.pcgameshardware.com/aid,660468/Reviews/Crysis_Warh...

Phenom 9850 verkar flaskhalsa rejält, och det med en 9800gtx+ !
Även om de flesta andra spel inte är som Crysis (Warhead) så funderar du ju på ett HD4870x2 som grafikkort, som kräver betydligt mer av processorn för att få ut max.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
http://www.pcgameshardware.com/aid,660468/Reviews/Crysis_Warh...

Phenom 9850 verkar flaskhalsa rejält, och det med en 9800gtx+ !
Även om de flesta andra spel inte är som Crysis (Warhead) så funderar du ju på ett HD4870x2 som grafikkort, som kräver betydligt mer av processorn för att få ut max.

Är det bara jag som tycker att resultaten ser väldigt konstigt ut?

Visa signatur

Athlon x2 5000+ BE_Stepping G2_14x200 = 2800mhz_ VCore 1.15

Vilka jävla nötter det finns här!

Permalänk
Medlem

vad tiden går snart vid 100 år
Ja är gubbe på 33 år
jag har vita hår strå blivit farsa åt en unge. ,

amd nya processor ska komma ut efter ny år
ingen aningen om när ska komma ut heller

Vi behöver amd system tester verka va ont om dem med hd4870x2

Frågan om den klara av grafikort den nya processor eller om behöver vänta på nytt amd moderkort med nyare egenskaper

kärra amd folk
Vi måst kunna klå dem i pris prestandar

Jag kan inte på stå att amd har blivit billigar i dagläget.

Jämför priser med intel så får man likvärdig dator

hoppas amd sänker mer på sina prisser .
det som amd säljt förut på . låga priser

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kreuger
Är det bara jag som tycker att resultaten ser väldigt konstigt ut?

Nope

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Lite off topic. Men jag måste bara säga att du är väldigt ungdomlig, trodde du var max jämngammal med mig. (25) Bra jobbat. Dessutom angående dyslexin så skriver du bättre än mig och de allra flesta.

Tycker du? jag får hålla på att leta fel ibland i det jag skrivit och ändra i efterhand. Det är mer läshastigheten som är mitt problem. Du skriver inte alls dåligt om du frågar mig, hittar knappt några stavfel alls. När det gäller ungdomligheten som du säger, är det för att jag spelar spel? :). Det är faktiskt många i min ålder som spelar fortfarande. Killarna i lokala datoraffären spelar i en BF2 klan och en del är säkert äldre än mig eller strax under min ålder. Den datoraffären var en stor AMD fanboy butik innan Intel Duo2Core då gick en del över till Intel. Det är kanske kul att säga till han som bytte till Intel att det spelet inte rycker på min AMD när det gör det på hans Intel och ändå har han betydligt starkare dator på pappret

Edit:
Skrev lite taskigt, skyller på dyslexi
Det var inte BF2 som jag menade utan Colin McRae Dirt, inte lätt för er att veta vad jag menade :D. Jag skulle givetvis skrivit spelets namn

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alla andra
ord

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det är kanske kul att säga till han som bytte till Intel att det spelet inte rycker på min AMD när det gör det på hans Intel och ändå har han betydligt starkare dator på pappret

...massor av "micro-lagg" som förstör spelupplevelsen även fast man inte märker det, missar kritiska skott på schäfrarna i wolfenstein etc etc bla bla bla bla hyper transport bla bla bla bla upplevs som snabbare när jag växlar mellan 10 olika tomma notepad fönster i win 3.1 bla bla bla tror att jag får ligga mer om jag väljer en underdog-processor bla bla bla rent subjektivt tycker jag bla bla bla högre minnsebandbredd frostar av frysen snabbare bla bla "word känns bra mycket rappare i starten nu" bla bla bla

OJ! Råkade visst fastna i AMD-mantrat, blir så lätt så i den här delen av forumet. Hemskt ledsen...

Och ja, om man lyckas få BF2 att gå dåligt på en modern burk så är den garanterat chockfull av spyware + att användaren har installerat bonzi buddy och "tycker det är en bra grej".

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tycker du? jag får hålla på att leta fel ibland i det jag skrivit och ändra i efterhand. Det är mer läshastigheten som är mitt problem. Du skriver inte alls dåligt om du frågar mig, hittar knappt några stavfel alls. När det gäller ungdomligheten som du säger, är det för att jag spelar spel? :). Det är faktiskt många i min ålder som spelar fortfarande. Killarna i lokala datoraffären spelar i en BF2 klan och en del är säkert äldre än mig eller strax under min ålder. Den datoraffären var en stor AMD fanboy butik innan Intel Duo2Core då gick en del över till Intel. Det är kanske kul att säga till han som bytte till Intel att det spelet inte rycker på min AMD när det gör det på hans Intel och ändå har han betydligt starkare dator på pappret

Ja det är väl det, man förväntar sig att äldre som håller på med datorer har andra intressen. Typ Basic eller nåt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRRen
...massor av "micro-lagg" som förstör spelupplevelsen även fast man inte märker det, missar kritiska skott på schäfrarna i wolfenstein etc etc bla bla bla bla hyper transport bla bla bla bla upplevs som snabbare när jag växlar mellan 10 olika tomma notepad fönster i win 3.1 bla bla bla tror att jag får ligga mer om jag väljer en underdog-processor bla bla bla rent subjektivt tycker jag bla bla bla högre minnsebandbredd frostar av frysen snabbare bla bla "word känns bra mycket rappare i starten nu" bla bla bla

OJ! Råkade visst fastna i AMD-mantrat, blir så lätt så i den här delen av forumet. Hemskt ledsen...

Och ja, om man lyckas få BF2 att gå dåligt på en modern burk så är den garanterat chockfull av spyware + att användaren har installerat bonzi buddy och "tycker det är en bra grej".

Bete dig...

Permalänk
Medlem

Valde min X2 5000+ eftersom den var en billigt upgrade till mitt gamla moderkort som jag köpte back when Intels processorer gick på 2000+ kr, vilket inte direkt var ett rimligt pris för någon som hade 1000kr i månaden att spendera.

Nu när jag har lite mer pengar dock så blir det troligtvis en I7 när dom kommer ut, om inte AMD gör något liknande vad ATi gjorde med 4800 serien.

Visa signatur

former wow addict
former daoc addict

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRRen
...massor av "micro-lagg" som förstör spelupplevelsen även fast man inte märker det, missar kritiska skott på schäfrarna i wolfenstein etc etc bla bla bla bla hyper transport bla bla bla bla upplevs som snabbare när jag växlar mellan 10 olika tomma notepad fönster i win 3.1 bla bla bla tror att jag får ligga mer om jag väljer en underdog-processor bla bla bla rent subjektivt tycker jag bla bla bla högre minnsebandbredd frostar av frysen snabbare bla bla "word känns bra mycket rappare i starten nu" bla bla bla

OJ! Råkade visst fastna i AMD-mantrat, blir så lätt så i den här delen av forumet. Hemskt ledsen...

Och ja, om man lyckas få BF2 att gå dåligt på en modern burk så är den garanterat chockfull av spyware + att användaren har installerat bonzi buddy och "tycker det är en bra grej".

Men eftersom du har veckopeng så räcker det inte till annat, serru.

Visa signatur

Athlon x2 5000+ BE_Stepping G2_14x200 = 2800mhz_ VCore 1.15

Vilka jävla nötter det finns här!

Permalänk
Avstängd

Köpte mig en 6000+ tillsammans med mitt HD4870 då jag kände ungefär så här mycket |----| för att köpa ett dyrt Intel-moderkort och en Core2 i tusenkronorsklassen när jag kunde få en jämvärdig Athlon för 850kr.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Ville ha quad och ett system som var redo för crossfire i framtiden, och dom bra CF-korten för AMD var billigare än dom för Intel.