Permalänk
Medlem

Nepp, inte som det verkar i dagsläget. Du använder den för att flytta mellan länkar på websidor, eller för att scrolla, både i menyer och på websidor om jag fattat det rätt.
jag vet inte om Opera 9.5 har stöd för detta dock, det kan hända.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

då var det inte lika coolt xD

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Jag vet som sagt inte hur det är med detta Jag vet därimot att du kan flytta skärmen med fingret, du drar fingret och flyttar skärmen.och klicka på länkar. Du kan även Zooma, dubbel "tap" med fingret är Zooma... dubbel "tap" igen är Zooma ut.

Ser inte riktigt fördelen med en muspekare faktiskt, Du har alternativ. Fingret, pennan eller styr tangenterna.
Vill du inte smutsa ner skärmen använder du pennan.

HTC Pro har denna funktionen..så det förvånar mig om inte Xperia får denna funktionen med, eller att det går att ladda ner ett litet program för det.

Du kan läsa lite om opera mobile 9.5 här http://www.opera.com/products/mobile/
Detta program medföljer telefonen, vilket även Internet explorer gör såklart..

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Vet inte om frågan har ställts innan men någon som vet hur det är med alarmet i X1:an? om den är lika tråkig som i tex P1i, där den slutar spela efter 15 sekunder, eller om den spelar tills man vaknar?

Sedan tänkte jag på en sak till, finns det en accelerometer i den?

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Alarmet vet jag ingeting om, men det finns ingen accelerometer i den, ingen IR heller tyvärr.
Hur larmet är kan man ju fråga de som har windows telefoner.

Det man kan läsa från handboken är:

Alarms and notifications
To set an alarm
1 Tap > Settings > System tab > Clock & Alarms >
Alarms tab.
2 Tap <Description> and enter a name for the alarm.
3 Tap the day of the week for the alarm. You can select multiple
days by tapping each desired day.
4 Tap the time to open a clock and set the time for the alarm.
5 Tap the alarm icon to specify the type of alarm you want. You
can choose a flashing light, a single sound, a repeating sound,
or vibration.
6 If you choose to play a sound, tap the list next to the Play
sound check box and tap the sound you want.
To choose how to be notified about events or actions
1 Tap > Settings > Personal tab > Sounds &
Notifications.
2 On the Sounds tab, choose how you want to be notified by
marking the appropriate check boxes.
3 On the Notifications tab, in Event, tap an event name and
choose how you want to be notified by marking the
appropriate check boxes. You can choose from several
options, such as a special sound, a message, or a flashing
light.

det står ingenting om man kan ändra hur länge repeating sound skall larma.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

På fredag smäller det!
Vilka kommer köpa telefonen direkt när den släpps?

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köpa en direkt. Beställde en tidigt i våras, vet inte om det kommer vara sådant tryck på dem att de kommer ta slut. Dock blev jag lite oroad i dag när Katshing bytte leveransdag från 2008-10-09 till obekräftad leveransdag på den svarta. Jag vill ha en svart. så nu funderar jag på att beställa på ett par ställen till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad jag sett på ElGigantens online-shop är att alla redan är förbokade och nästa leverans sker i början av november. Sen är frågan hur många de fick/får i första leveransen...

Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem

Tre kommer att få in Xperia på sitt centrallager den 10 oktober dvs nu på Fredag, och den kommer finnas i butik tidigast på tisdag nästa vecka. Men man kommer att kunna lägga en beställning, fast den då skickas hem direkt, på fredag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman
Tre kommer att få in Xperia på sitt centrallager den 10 oktober dvs nu på Fredag, och den kommer finnas i butik tidigast på tisdag nästa vecka. Men man kommer att kunna lägga en beställning, fast den då skickas hem direkt, på fredag.

Till mig sa dom att man skulle ha den i butik tidigast i november.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

jag bokade en i dag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Till mig sa dom att man skulle ha den i butik tidigast i november.

Jag är 95% säker att dom får in den nu på fredag. Tre har för vana att säga lite senare när dom inte vet exakt datum för att inte göra kunder besvikna. Sony Ericsson har inte varit speciellt bra att hålla sina releasedatum på sina smartphones, för att buggar har upptäckts om och om igen, men med X1:an verkar dom vilja visa framfoten, så den kommer på sagt releasedatum.

Bara för att ge ett exempel så var P990 försenad med lite mer än ett halvår. Det var väldigt många som väntade på den.

Permalänk
Medlem

Jag har idag läst två recensioner. M3:s och en holländsk. Tyvärr blir telefonen inte direkt hyllad. Sega menyer, dåligt ljud i inbyggda högtalarna och dåligt tangentbord. Riktigt tråkigt att läsa. Jag skulle lägga en beställning idag. Det blir det inte något av nu...

Det känns tråkigt att SE än en gång släpper en halvfärdig produkt. Telefonen ligger tyvärr i en sämre klass än den snart två år gamla Nokia E90:an. Varför SE? VARFÖR???

Permalänk
Medlem

Ja M3 litar man ju verkligen på. De är Nokiafantaster hela bunten. Av de omdömen jag läst i denna tråd av personer som faktiskt testat telefonen så är det mestadels en positiv bild jag fått. Sedan är det inte ovanligt att mobiltelefoner är sega i början innan man optimerat progamvaran. Sony Ericsson har inte mycket val än att lansera den så fort som möjligt. Alla telefoner drabbas av barnsjukdomar oavsett.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av breidan
Jag har idag läst två recensioner. M3:s och en holländsk. Tyvärr blir telefonen inte direkt hyllad. Sega menyer, dåligt ljud i inbyggda högtalarna och dåligt tangentbord. Riktigt tråkigt att läsa. Jag skulle lägga en beställning idag. Det blir det inte något av nu...

Det känns tråkigt att SE än en gång släpper en halvfärdig produkt. Telefonen ligger tyvärr i en sämre klass än den snart två år gamla Nokia E90:an. Varför SE? VARFÖR???

verkar trovärdiga källor du hänvisar till.... flera andra hyllar den ju..
är inte ens möjligt att den skulle vara sämre än E90 var har du fått det ifrån????

bilda dig en egen uppfattning, iallafall med fler källor inblandade innan du skriver som du gör....

Permalänk
Medlem

Satt och skrattade gott åt M3 killen För det första, dom hyllar HTC Diamond för att den är kanon och är snygg när dom klankar ner på Xperians enda detalj som är i plast (knappsatsen) HTCn ser ju ut som en svart bakelitklump dom slipat till i en plansvarv. Änen tangentbordet ser ut som något billig dussin/massproduserad sak från Taiwan om man jämför med Xperian.
Jag tar hellre ÅÄÖ på tangentbordet än piltangenter iallafall, man kan ju scrolla på skärmen med fingret hur man vill.
Att det inte finns siffror (rena siffer tangenter) tycker jag är lite tråkigt iof, men jag har hellre en smalare lur faktiskt.

Sen verkar han vetskrämd för att använda FINGRARNA utan envisas med att jobba till det för sig med pennan hade han visat att det går att skrolla med fingrarna enkelt (enklare än med pennan) så hade man fått en helt annan uppfattning.

Det man märker väldigt tydligt är att han har en konstig intällning till telefonen, liksom letar efter någonting att säga negativt om den.

Sen att klanka ner på att Xperian visar vad datumet osv är, istället för en tråkig loadingscreen (typ timglaset) medans den laddar upp kalendern så man kan ändra i den, tycker jag är en stor fördel. "Ser inte vitsen med detta".....hallå eller.

Ja ja... jag är väl partisk, jag får ju min Xperia i slutet av veckan om allt går som det skall.

EDIT:
Computer Sweden skriver bl.a.:

"Xperia X1 har en bra skärm, tangentbord med bra känsla och ett gränssnitt med paneler som gör att den sticker ut från mängden. Computer Sweden gör tummen upp."

"Det man direkt kan notera är att skärmen är ovanligt högupplöst (800x480 punkter) och att det utdragbara tangentbordet fungerar utmärkt att skriva på med flera fingrar trots det lilla formatet."

"Telefonen är byggd kring en 528 MHz-processor från Qualcomm och ger ett ganska piggt första intryck utan särskilda fördröjningar i växlingen mellan olika program."

Så alla håller inte med M3 i deras kritik.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Alltså helt seriöst kan inte bestämma mig, kommer ut nya mobiler varje timme.

Hur mycket kostar denna?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Alltså helt seriöst kan inte bestämma mig, kommer ut nya mobiler varje timme.

Hur mycket kostar denna?

Kontant kommer den ligga över 7000 kr. Med största sannolikhet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman
Kontant kommer den ligga över 7000 kr. Med största sannolikhet.

nääääääääääää

från 5979:- inkl frakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277309

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman
Kontant kommer den ligga över 7000 kr. Med största sannolikhet.

Största sannorlikhet??? Det finns ju redan priser satta på telefonen. Den börjar säljas om 2 dagar i butikerna (vissa har redan fått den).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman
Kontant kommer den ligga över 7000 kr. Med största sannolikhet.

Ja, du har alltså fel Utvecklingen går framåt.

Kan även rekommendera denna länk till er alla! http://www.inxperia.com/index.php/2008/10/07/xperia-x1-demo

Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Största sannorlikhet??? Det finns ju redan priser satta på telefonen. Den börjar säljas om 2 dagar i butikerna (vissa har redan fått den).

Jag menade faktiskt över 6000 :-), skulle tipsa på att den låg på N95:ans nuvarande pris.

Men 5979, är ett riktigt bra pris på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Största sannorlikhet??? Det finns ju redan priser satta på telefonen. Den börjar säljas om 2 dagar i butikerna (vissa har redan fått den).

Jag menade faktiskt över 6000 :-).

Men 5979, är ett riktigt bra pris på den.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman
Jag menade faktiskt över 6000 :-).

Men 5979, är ett riktigt bra pris på den.

Japp, över 7000 kr är ju faktiskt över 6000 kr med ;D

Japp, Xperia + SAAB = sant. Bara som test tyvärr som det ser ut. Hade varit coolt om jag kunnat styra min 93a med min Xperia jag får snart.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur stora minneskort den här telefonen kommer klara? Med tanke på att det är vanliga micro kort, så kanske den klarar de största på 16GB? Vore så himla skönt när man kommer från en iPhone 16GB!

Sen undrar jag vilka filtyper på filmer som gäller...Är det konvertering till .mp4 som gäller lr?

Jag har beställt både en silver och en svart (så man kan välja fritt vid leveransdatumet!) och jag går och väntar på att fredag ska komma nu...

Men jag måste säga att jag fruktar att X1 kommer vara lika olidligt seg som andra windows mobile mobiler, typ HTC Touch Diamond! Jag har en iPhone 3G nu, samt kört med P990, P910, P900, samt P1 tidigare - och dessa mobiler var väl inga "speedfreaks" direkt... Men iPhonen älskar jag eftersom den är SNABB i precis ALLT! Inget "måste-vänta-i-3-minuter-på-att-kameran/musikspelaren/internetläsaren-ska-starta" syndrom!

Har kikat på polarens Touch Diamond som sagt, och jag blir verkligen äcklad när jag ser hur seg den är! Och nu när man läser lite artiklar om X1 så står det precis överallt att den är långsam...

Hoppas VERKLIGEN att SE kan bota detta genom en uppdatering, men om inte så blir jag verkligen besviken... En telefon för över 6000:- ska fan inte vara LÅNGSAM!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Någon som vet hur stora minneskort den här telefonen kommer klara? Med tanke på att det är vanliga micro kort, så kanske den klarar de största på 16GB? Vore så himla skönt när man kommer från en iPhone 16GB!

Sen undrar jag vilka filtyper på filmer som gäller...Är det konvertering till .mp4 som gäller lr?

Jag har beställt både en silver och en svart (så man kan välja fritt vid leveransdatumet!) och jag går och väntar på att fredag ska komma nu...

Men jag måste säga att jag fruktar att X1 kommer vara lika olidligt seg som andra windows mobile mobiler, typ HTC Touch Diamond! Jag har en iPhone 3G nu, samt kört med P990, P910, P900, samt P1 tidigare - och dessa mobiler var väl inga "speedfreaks" direkt... Men iPhonen älskar jag eftersom den är SNABB i precis ALLT! Inget "måste-vänta-i-3-minuter-på-att-kameran/musikspelaren/internetläsaren-ska-starta" syndrom!

Har kikat på polarens Touch Diamond som sagt, och jag blir verkligen äcklad när jag ser hur seg den är! Och nu när man läser lite artiklar om X1 så står det precis överallt att den är långsam...

Hoppas VERKLIGEN att SE kan bota detta genom en uppdatering, men om inte så blir jag verkligen besviken... En telefon för över 6000:- ska fan inte vara LÅNGSAM!

X1'an kommer klara upp till 32gb SDHC'kort. Videoformat som stödjs är MPEG4, H263, H264 plus WMV.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk

det sägs att det ingår ett 4gb kort.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelelel
X1'an kommer klara upp till 32gb SDHC'kort. Videoformat som stödjs är MPEG4, H263, H264 plus WMV.

Det är ju Windows Mobile, vilket innebär att det finns program för uppspelning av det mesta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kollade precis på den här videon på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=zal6JJn5F38

Hela telefonen är MYCKET snabbare än vad jag först hade vågat hoppas på, och med fortlöpande uppdateringar så kan det bara bli ÄNNU bättre. Helt klart en godkänd hastighet redan nu, om man jämför med tex Diamond igen!

Samuelelel, vart står det att X1:an klarar SDHC kort? Jag har bara sett att den klarar Micro SD? Vore fan läckert om den kunde klara av ett 32GB SDHC kort dock... Säger aldrig nej till mycket lagringsutrymme!

H263 och H264 säger mig faktiskt inte så mycket... Men innebär detta att den kommer kunna spela upp .avi filmer?