Guitar Hero (4) World tour

Permalänk
Medlem

Guitar Hero (4) World tour

Hittade ingen GHWT tråd, så jag tycker det är dags att skapa en.

Nytt:

  • Ny Gitarr med tryckkänslig platta

  • Ett Trumset

  • En Mic

  • Egen Musik studio:

  • Göra egna gubbar:

  • Och instrument:

Info:
Delivering the largest on-disc set list in a music-rhythm game to-date, Guitar Hero World Tour is comprised entirely of master recordings from some of the greatest classic and modern rock bands of all-time including Van Halen, Linkin Park, The Eagles, Sublime and many more.

Additionally, the game will offer significantly more localized downloadable music than ever before on all of the next-generation consoles. Budding rock stars will also be given creative license to fully customize everything from their characters’ appearance and instruments to their band’s logo and album covers. In addition to a newly designed more responsive guitar controller and microphone, Guitar Hero World Tour will deliver the most realistic drum experience ever in a video game with an authentic electronic drum kit. Featuring three drum pads, two raised cymbals and a bass kick pedal, the drum controller combines larger and quieter, velocity-sensitive drum heads with soft rubber construction to deliver authentic bounce back and is easy to set up, move, break down and store.

Guitar Hero World Tour delivers more ways to play than ever before. Virtual musicians can live out their rock and roll fantasies by playing either a single instrument, or any combination of instruments, in addition to the full band experience. In addition to all of the online gameplay modes from Guitar Hero III: Legends of Rock, Guitar Hero World Tour introduces Battle of the Bands mode which allows eight players to join online and challenge each other band-to-band to determine who is the best of the best. In the Band modes, up to four players can jam together, online or off, as they progress through the game, and in single-player Career Mode, players can jam on any of the instruments in branching venue progression enabling them to rock out in the order of their choice.

The game’s innovative new Music Studio lets players express their musical creativity by giving them access to a full compliment of tools to create digital music from scratch, utilizing all of the instruments, and then play their compositions in the game. Music creators will also be able to share their recordings with their friends online through GHTunes where other gamers can download their unique compositions and play them.

Youtube:

http://uk.youtube.com/watch?v=6rvK-uq_qXs&feature=user
http://uk.youtube.com/watch?v=u7W_zAZ4VYQ

Låtlista:
Låtlista:
• 311 - “Beautiful Disaster”
• 30 Seconds To Mars - “The Kill”
• Airbourne - “Too Much Too Young”
• The Allman Brothers Band - “Ramblin' Man”
• Anouk - “Good God”
• The Answer - “Never Too Late”
• At The Drive-In - “One Armed Scissor”
• Beastie Boys - “No Sleep Till Brooklyn”
• Beatsteaks - “Hail to the Freaks”
• Billy Idol - “Rebel Yell”
• Black Label Society - “Stillborn”
• Black Rebel Motorcycle Club - “Weapon of Choice”
• blink-182 - “Dammit”
• Blondie - “One Way or Another”
• Bob Seger & The Silver Bullet Band - “Hollywood Nights”
• Bon Jovi - “Livin’ On A Prayer”
• Bullet For My Valentine - “Scream Aim Fire”
• Coldplay - “Shiver”
• Creedence Clearwater Revival - “Up Around The Bend”
• The Cult - “Love Removal Machine”
• Dinosaur Jr. - “Feel The Pain”
• The Doors - “Love Me Two Times”
• Dream Theater - “Pull Me Under”
• The Eagles - “Hotel California”
• The Enemy - “Aggro”
• Filter - “Hey Man, Nice Shot”
• Fleetwood Mac - “Go Your Own Way”
• Foo Fighters - “Everlong”
• The Guess Who - “American Woman”
• Hush Puppies - “You're Gonna Say Yeah!”
• Interpol - “Obstacle 1”
• Jane's Addiction - “Mountain Song”
• Jimi Hendrix - “Purple Haze (Live)”
• Jimi Hendrix - “The Wind Cries Mary”
• Jimmy Eat World - “The Middle”
• Joe Satriani - “Satch Boogie”
• Kent - “Vinternoll2”
• Korn - “Freak On A Leash”
• Lacuna Coil - “Our Truth”
• Lenny Kravitz - “Are You Gonna Go My Way”
• Linkin Park - “What I've Done”
• The Living End - “Prisoner of Society”
• Los Lobos - “La Bamba”
• Lost Prophets - “Rooftops (A Liberation Broadcast)”
• Lynyrd Skynyrd - “Sweet Home Alabama (Live)”
• Mars Volta - “L'Via L'Viaquez”
• MC5’s Wayne Kramer - “Kick Out The Jams”
• Metallica - “Trapped Under Ice”
• Michael Jackson - “Beat It”
• Modest Mouse - “Float On”
• Motörhead - “Overkill”
• Muse - “Assassin”
• Negramaro - “Nuvole e Lenzuola”
• Nirvana - “About a Girl (Unplugged)”
• No Doubt - “Spiderwebs”
• NOFX - “Soul Doubt”
• Oasis - “Some Might Say”
• Ozzy Osbourne - “Crazy Train”
• Ozzy Osbourne - “Mr. Crowley”
• Paramore - “Misery Business”
• Pat Benatar - “Heartbreaker”
• R.E.M. - “The One I Love”
• Radio Futura - “Escuela De Calor”
• Rise Against - “Re-Education Through Labor”
• Sex Pistols - “Pretty Vacant”
• Silversun Pickups - “Lazy Eye”
• Smashing Pumpkins - “Today”
• Steely Dan - “Do It Again”
• Steve Miller Band - “The Joker”
• Sting - “Demolition Man (Live)”
• The Stone Roses - “Love Spreads”
• Stuck In The Sound - “Toy Boy”
• Sublime - “Santeria”
• Survivor - “Eye of the Tiger”
• System of a Down - “B.Y.O.B.”
• Ted Nugent - “Stranglehold”
• Ted Nugent’s Original Guitar Duel Recording
• Tokio Hotel - “Monsoon”
• Tool - “Parabola”
• Tool - “Schism”
• Tool - “Vicarious”
• Trust - “Antisocial”
• Van Halen - “Hot For Teacher”
• Willie Nelson - “On The Road Again”
• Wings - “Band on the Run”
• Zakk Wylde’s Original Guitar Duel Recording.

Guitar hero 4 kommer att släppas till:
PS3, Xbox 360, Wii och PS2 (ev PC, dock inte hittat någon info om det)

Realease: Hösten 08
Har jag glömt något så får ni säga till

Permalänk
Medlem

Synd att man måste ha ny gitarr bara..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Synd att man måste ha ny gitarr bara..

Som fan, men den gamla GH3 gitarren _måste_ ju fungera som Bas?
Annars är det ju det mest giriga någonsin.. :/

Permalänk

Tycker det är en lite tråkig låtlista. Saknar pantera och Ac/Dc framför allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Tycker det är en lite tråkig låtlista. Saknar pantera och Ac/Dc framför allt.

Tycker det ser ut att vara den roligaste listan.. Mer blandat, inte bara en massa ROCK'n'Råll

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem

Japp låt listan är det inget fel på, vad är d för trummor som är i bakgrunden av micken på bilden?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Japp låt listan är det inget fel på, vad är d för trummor som är i bakgrunden av micken på bilden?

det är rockband trummor, men jag hittade ingen annan bild på micen

EDIT: nu har jag bytt

Ska tillägga att jag faktiskt har spelat spelet
dock bara en halv låt, finns på media markt i jönköping (enda exet i norden)
dock så var ingenting inställt, så de gick inte bra att spela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Synd att man måste ha ny gitarr bara..

Varför kan man inte använda den gammla som gitarr?

Permalänk
Medlem

Touchpaden på den nya gitarren ska bara frivillig om jag minns rätt, så den gamla "borde" gå att använda, dock vet man ju aldrig

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Redan bokat! Blir det första GH jag köper.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Redan bokat! Blir det första GH jag köper.

Samma här. Fast jag har inte bokat och ska bara köpa instrumenten. Men betala, det ska jag iaf.

Permalänk

Man kan använda de gamla, har för mig de konstaterade det förut.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

Har för mig att jag sett att den nya tryckkänsliga plattan är till för att göra hammer-ons och pull-offs? Kan vara en god idé möjligtvis.. dock tycker jag den verkar vara rätt tråkig och dessutom för enkel i längden. Meningen är ju att man ska lära sig snabba knapp kombinationer med fingrarna, IMO iaf. Har varit stort fan av GH2 och GH3, hoppas GH4 lever upp till standaren.
Notera att det jag skrivit nu mycket väl kan bara felaktigt.

EDIT:
Hittade nu källa på min fruktan:
http://www.youtube.com/watch?v=gUBjFgfHAxw

Tror tyvärr att detta blir en flopp.. kommer bli alldeles för lätt om man bara kan åka fram och tillbaks med fingrarna.. men men, den som väntar får se.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk

Det är ett val man har, man behöver inte som jag förstod det. Jag är så jävla grymt sugen på GH4! Ska hänga på låset den dagen det släpps:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Tror tyvärr att detta blir en flopp.. kommer bli alldeles för lätt om man bara kan åka fram och tillbaks med fingrarna.. men men, den som väntar får se.

Jag tror du bara kan använda den ibland, typ i solon och speciella delar där man ska slidea

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas att det kommer till PC.
Chansen är nog extremt liten tyvärr, med tanke på floppen med GH3 PC.

Permalänk
Medlem

Kommer de vara någon skillnad på ps3 och x360 versionerna? Har gh3 gitarren redan till 360 så lutar väl att de blir att man köper 360 versionen även fast ja gillar ps3an mer

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Är nu förhandsbokat
Men hur är det med wii versionen? Tror ni man behöver en wiimote till för att använda i trummorna som man har wiimoten i gitarren?
Låter dyrt isf

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk

vet någon om det kommer släppas till PC? har sett fram emot det här spelet jävligt länge så är ju inte direkt sugen på att köpa en xbox 360 eller nått btw om nån vet att det ska släppas till pc så är det samma systemkrav som gh3?

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOMBAHEHE
vet någon om det kommer släppas till PC? har sett fram emot det här spelet jävligt länge så är ju inte direkt sugen på att köpa en xbox 360 eller nått btw om nån vet att det ska släppas till pc så är det samma systemkrav som gh3?

Tror inte det släpps till pc, Gh3 till pc blev ju en riktig flopp

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Jag köpte GH3 till pc, är sugen på att beställa detta nu. Men jag har bara ett ps2 att lira på iså fall är inte sugen på att köpa en helt ny konsoll bara för detta spel, så tror ni det kan va något att spela detta på ps2?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
Jag köpte GH3 till pc, är sugen på att beställa detta nu. Men jag har bara ett ps2 att lira på iså fall är inte sugen på att köpa en helt ny konsoll bara för detta spel, så tror ni det kan va något att spela detta på ps2?

Jodå!
Enda skillnaden emot de andra konsollerna är grafiken.
Och det är väll inte det som spelar nån roll när man rockar loss

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
Jodå!
Enda skillnaden emot de andra konsollerna är grafiken.
Och det är väll inte det som spelar nån roll när man rockar loss

Nej precis, ska lägga en beställning på det ikväll, vart har ni beställt ifrån? Är det den 28e som e tidigaste leveransdatumet eller?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

nya gitarren verkar ju grymt cool :D!
nån som vet om det kommer vara kompitabelt med rock band?
de gamla guitar hero måste man kunna spela med den gitaren?

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
Jag köpte GH3 till pc, är sugen på att beställa detta nu. Men jag har bara ett ps2 att lira på iså fall är inte sugen på att köpa en helt ny konsoll bara för detta spel, så tror ni det kan va något att spela detta på ps2?

Den enda skillnaden är inte bara grafiken, utan också att du inte kommer kunna ladda ner låtar till din ps2.

Angående instrumenten : http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett till mitt ps2 och fick ett erbjudande om en extra gitarr för 99kr. Hur kopplar man igentligen in sakerna sen? Är ju trådlöst men hur funkar det?

Blir ju micc,trummor och två gitarrer som ska kopplas in i mitt ps2 hur kommer det funka?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk

USB antagligen.

Permalänk
Medlem

Hur är kvalitén på instrumenten? Jag hör av en osäker källa att RB1 instrumenten var skräp, men att GH4 instrumenten var snäppet sämre. Hur är RB2? Om man går efter kvalité, vilka är de bästa?

Permalänk
Medlem

GHWT instrumenten har bra kvalite, har en polare som kört det i usa nu och dom har spelat hela dagarna sen det kom ut och dom har inte haft nått att klaga på när det gäller instrumenten. Dock så spelade dom sönder RB1 trummorna. Blev en spricka i ena trumman och sen så gick pedalen sönder.

/Jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Är fortfarande nyfiken på hur det funkar med anslutningen till ps2 när det är trådlöst, sätter man nån "sändare" i usb uttaget på ps2n? Hur funkar det när det är så många enheter som ska köras trådlöst sammtidigt?

Hur många instrument totalt kan man ansluta?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.