Permalänk

Grafikkorts problem?

När jag sätter igång ett program som kräver ett hyfsat grafikkort så stängs datan av/får felmedelande (bluescreen)/den fastnar (ibland kan jag tabba ur).
Och efter det så blir det ränder på hela skärmen och jag kan inte få igång datan sista steget så är hela skärmen olika färger(räder, rutor etc.) och datorn startas om.
Kan ett grafikkort skapa så mycket problem eller är det något annat? och jag har precis fixat nya drivrutiner till grafikkortet men problemet kvarstår.
Har grafikkortet NVIDIA Geforce 7950 GT.

DETTA STÅR I BLUESCREEN!

Det kan vara fel i följande enhet: Nv4_disp
Drivrutinen har fastnat i en oändlig loop detta betyder oftast ett fel i enheten eller drivrutinen.
***stop 0x000000EA (0x8952CDA8, 0x896AAC60, 0xBACE3CBC, 0x00000001)

Vad kan felet vara?

Permalänk
Medlem

Installerat om drivrutiner etc, testat med annat gfxkort?

Visa signatur

For you my love

Permalänk

du har väl inte klockat kortet eller ändrat något annat på det? det skulle mycket väl kunna vara det men eftersom du förmodligen inte rört det så är det ju förståss inte så..

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk

Det beror troligen på att drivrutinerna behöver installeras om hade skit stora problem med detta på mitt förra nvidia kort. En annan orsak kan vara att något utav RAM minnena har pajjat testa gör ett memorytest!

Permalänk

Hejsan,

Jag hade också det problemet men lyckades fixa det.

Gör lika som på videon:
http://www.youtube.com/watch?v=CLRhgY0vX5U

Observera att du måste göra det i felsäkertläge.

mvh,
Erik Nilsson.

Permalänk
Medlem

jag provade allt tror jag, drivercleaner å skit(dock inte i safemode) på mitt ati kort, problemet är atimdag, samma problem som du har med nv_4disp.

jag kan radda upp säkert 15 saker som kan orsaka problemet, bland annat så ska du prova att köra med 2 minnen om du har 4.

men prova dedär me safemode.

problemet är vista relaterat och excisterar inte(så vitt jag vet) med xp. så jag kör xp atm