Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Från Tre's hemsida, så kommer du upp i 7.2mbps är ju något fel, bor iofs i norrland så Turbo3G är inte något vidare utbyggt här. x)
Tre har dock ingen allvarligare tak på användning av bredbandet, efter vad jag läst mig till på forum ska det finnas ett tak på 15gb, men har aldrig läst om någon som fått känna av några konsekvenser efter att ha nyttjat ens det dubbla.
Själv använder jag runt 10-15gb i månaden och tycker det fungerar finfint.

15 gb+ per månad låter över all förväntan. Mobiloperatörerna i övrigt är ju extremt snåla med sin bandbredd. Dels är det den vanliga avgiften på 15-20 kr/mb, eller i vissa fall ett fast pris för en lite större mängd trafik, t.ex Tele2 som har 1gb fri trafik för 89kr/månad, eller Telia som har "fri surf" för 99kr/månad, men endast på deras egen portal.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
Vilken mängd trafik är det vi pratar om? Jag har letar rundor på Tres sida men inte hittat. Jag har nyligen sagt upp mitt Telenorabbonemang, och tills uppsägningstiden är slut så letar jag efter någon annan. Kravet ska vara att det finns ett "datatrafikpaket". De flesta operatörer har ju det vanliga "mobilt bredband" för 199kr/månad, men jag försöker komma billigare undan.

Planen är att jag ska kunna lyssna på webradio i telefonen. Mycket! Alltså, jag behöver inga 7.2mbps, men jag behöver kunna streama många gb musik.

Enligt 3 ska det vara obegränsad surfning till allt internetanvändande på telefonen och jag har inte märkt av några kostnader för min surfning. Jag surfar iofs inte så mycket... Inte så det blir Gb iaf.

Permalänk
Medlem

Tjo va på The phonehouse idag och skulle se om de gick att köra Bluetooth hörlurar med mobilen, är så trött på de lurarna man fick till som bara ramlar ut öronen. Men de sa att man va tvungen att fixa något program som synkade musiken till bluetooth lurarna.

Är det någon som har fixat detta ? Kollade igenom trådarna lite snabbt och hittade ingen som tog upp detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
15 gb+ per månad låter över all förväntan. Mobiloperatörerna i övrigt är ju extremt snåla med sin bandbredd. Dels är det den vanliga avgiften på 15-20 kr/mb, eller i vissa fall ett fast pris för en lite större mängd trafik, t.ex Tele2 som har 1gb fri trafik för 89kr/månad, eller Telia som har "fri surf" för 99kr/månad, men endast på deras egen portal.

Som sagt så är 15GB vad jag läst mig till på diverse forum, inget jag fått bekräftat, men kollade mina specar nu och har själv varit uppe i 14,7gb som mest hittils, så det verkar inte helt otroligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girre
Tjo va på The phonehouse idag och skulle se om de gick att köra Bluetooth hörlurar med mobilen, är så trött på de lurarna man fick till som bara ramlar ut öronen. Men de sa att man va tvungen att fixa något program som synkade musiken till bluetooth lurarna.

Är det någon som har fixat detta ? Kollade igenom trådarna lite snabbt och hittade ingen som tog upp detta.

jag va och köpte ett par jabra 3030 och det behövs inget syncprogram till telefonen för att lyssna på musik, det är bara att para ihop telefonen med bluetooth lurarna så funkar det direkt.

/Mvh

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

ohh ok. de va ju rätt gött att höra då får man göra sig en sånhär investering imon tack för info. hoppas att de funkar imon

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna göra en lista på vilka program och uppdateringar man skall göra på telefonen. Vilka som är roliga och verkligen behövs?
Även hur man gör som. Skall köpa en.

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk

Någon som har koll på vilka batterier som rekomenderas att byta ut det värdelösa orginalet mot? 1340 mAh verkar ju vara det som HTC själva släppt men har sett andra produkter på bla Dustin 'HTC BATTERI EXTENDED TILL DIAMOND' dock finns det ingen information alls om mAh.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 1340 mAh batteriet med nytt bakstycke och den kan jag rekommendera skarpt. Batteritiden blir ordentligt utökad.
http://www.dustinhome.se/pd_5010153657.aspx

Sen gällandes program och sånt kan jag hänvisa till xda-developers forum där har de bra trådar om tweaks och program till telefonen.
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=428

Själv har jag Advanced Donfiguration Tool 3.3 och TF3D 0.6.7. installerade och med lite läsning och pillande så har telefonen blivit mycket rappare. En sak om Advanced Configuration Tool bara. Läs hur man skall göra för att installera .NET compact framework 3.5.

Har prövat diverse ROM's också men de finns inte på svenska, "än", så jag väntar med det. Man kan i och för sig ställa in Touch Flo på svenska och fixa till inmatningen på svenska, men nyaste originalromen och lite tweaks gör det nästan lika bra som en custom ROM tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
HTC lämnar 10 dagars DOA på sina nallar, bara knata dit med kartong, laddare o hela fadderuttan så skall du få en ny direkt i näven.

Tänkte bara meddela att jag idag va och bytte min HTC, och det stämde bra.
Fick en ny direkt utan något snack.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med 3s Fria trafik, dras bara pengarna de dagar man använder internet eller dras det oavsett om mna använder internet eller ej?

Och hur fungerar det med WLM i mobilen? Dras det enbart från internettrafiken eller är det kostnad per meddelande? Har för mig om att det på de flesta mobiler dras en kostnad per meddleande som man skickar, men eftersom att det verkar vara ett inbyggt program i mobilen så borde det inte dra på något annat än internettrafiken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Hur fungerar det med 3s Fria trafik, dras bara pengarna de dagar man använder internet eller dras det oavsett om mna använder internet eller ej?

Och hur fungerar det med WLM i mobilen? Dras det enbart från internettrafiken eller är det kostnad per meddelande? Har för mig om att det på de flesta mobiler dras en kostnad per meddleande som man skickar, men eftersom att det verkar vara ett inbyggt program i mobilen så borde det inte dra på något annat än internettrafiken?

3 fri mobilsurf kostar 90kr/månad, även om du bara använder det en dag i månaden. Sålänge du har gratis datatrafik så kostar windows live messenger inget att använda. Du behöver inte bry dig om 3's msn tillägg heller. Samma sak gäller mail, har du gratis datatrafik behöver du inte bry dig om mail tillägget.

Permalänk
Medlem

Min bror har köpt en HTC och har problem med den. Han har abonnemang hos 3 med 7.2 internet.
Problemet är att han knappt får någon kontakt alls, alltså ingen mottagning.
Den pendlar mellan 0 och 1 pinne och jag surfar snabbare via min N73a än vad han gör med sin om han ens kommer ut på nätet, vilket han ofta inte gör.

Är detta ett fel på telefonen som någon hört talas om eller ligger felet hos 3 tror ni?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Min bror har köpt en HTC och har problem med den. Han har abonnemang hos 3 med 7.2 internet.
Problemet är att han knappt får någon kontakt alls, alltså ingen mottagning.
Den pendlar mellan 0 och 1 pinne och jag surfar snabbare via min N73a än vad han gör med sin om han ens kommer ut på nätet, vilket han ofta inte gör.

Är detta ett fel på telefonen som någon hört talas om eller ligger felet hos 3 tror ni?

Han har laddat ned nyaste ROM:en från http://www.htc.com/www/SupportDownload.aspx?p_id=133&cat=2&dl... ?
Vetifan om det hjälper något men alltid bra att ha nyaste ROMen.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk

Hej,

är sugen på en Diamond alltså. Eller en PRO...
Är det någon som vet var i Sthlm (helst typ innerstad eller sickla) där man kan känna o klämma lite på en Diamond innan man bestämmer sig??

Tack alla för bra info annars!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroolz
Han har laddat ned nyaste ROM:en från http://www.htc.com/www/SupportDownload.aspx?p_id=133&cat=2&dl... ?
Vetifan om det hjälper något men alltid bra att ha nyaste ROMen.

Han hade tydligen en PRO och den fanns det inga uppdateringar till. Försöker med en reset nu annars får den återgå till 3 för den fungerar knappt alls.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Har fått min mobil nu, men fattar inte hur man ska installera .NET Framework på den som tycks behövas för alla program...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Har fått min mobil nu, men fattar inte hur man ska installera .NET Framework på den som tycks behövas för alla program...

Koppla mobilen till datorn.

Gå till denna sida:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=3333...

Ladda ner det, installera. När den är klar på din dator så installerar den även det på mobilen.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Han hade tydligen en PRO och den fanns det inga uppdateringar till. Försöker med en reset nu annars får den återgå till 3 för den fungerar knappt alls.

Antennen i Diamond / Pro är värdelös gentemot de flesta mobiler. Den är för liten helt enkelt. Bortsett ifrån en mjukvara som ändrar effektstyrkan så kan man inte göra så mycket mer.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Koppla mobilen till datorn.

Gå till denna sida:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=3333...

Ladda ner det, installera. När den är klar på din dator så installerar den även det på mobilen.

Försökt göra detta på två olika datorer men det händer aldrig något med telefonen.
Hur ska man koppla telefonen? Räcker det med att välja active sync när man stoppar in usb-kabeln, eller måste man installera några drivrutiner, eller något program? Behöver verkligen hjälp med detta!

En annan sak jag undrar över. Har precis börjat med Outlook, hur gör man för att lägga över kontakterna som finns på telefonen? Hur får man telefonen att bli syncad med outlook.

Mvh David

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Antennen i Diamond / Pro är värdelös gentemot de flesta mobiler. Den är för liten helt enkelt. Bortsett ifrån en mjukvara som ändrar effektstyrkan så kan man inte göra så mycket mer.

Vi testade med ett anat SIMkort igår och med Telia hade man full 3G mottagning iallafall med telefonen och 3 skall ha full täckning här med så något mysko är det.
Verkar ju knepigt att SIMkortet skall fungera så dåligt...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Skaffade en HTC diamond för en tre månader sedan med telenor. Eftersom jag är under 26 så ska man kunna vara uppkopplad och använda msn gratis. Jag tycker att det verkar som att det kostar men har inte undersökt saken närmare. Det verkar dock lite lustigt om msntrafiken skulle vara gratis, hur kan telenor veta att det är via MSN trafiken sker? Om jag till exempel emailar eller surfar kostar det ju pengar så förstår inte alls hur de skulle kunna veta att trafiken har varit via MSN och således vara gratis?

En sak till är att min msn kopplar upp och ner konstant när jag kopplar upp mig på den och ofta vill den inte ens logga in trots att mottagningen ska vara bra.

Sen får jag inte gpsen att fungera överhuvudtaget heller.

Jävligt nice telefon, gillar att den är liten och att man kan göra väldans mycket men nu när jag väl ska prova på och använda funktionerna så får jag inte någonting att fungera. Tror jag uppdaterade till senaste romen eller vad det var det första jag gjorde när jag fick mobilen för några månader sedan men sedan dess har jag inte pillat något alls med den typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilio123
Skaffade en HTC diamond för en tre månader sedan med telenor. Eftersom jag är under 26 så ska man kunna vara uppkopplad och använda msn gratis. Jag tycker att det verkar som att det kostar men har inte undersökt saken närmare. Det verkar dock lite lustigt om msntrafiken skulle vara gratis, hur kan telenor veta att det är via MSN trafiken sker? Om jag till exempel emailar eller surfar kostar det ju pengar så förstår inte alls hur de skulle kunna veta att trafiken har varit via MSN och således vara gratis?

Sen får jag inte gpsen att fungera överhuvudtaget heller.

Utan att ha en alldeles för stor hum om hur dom gör med MSN och kostnad så skulle jag chansa på att dom har nån speciell MSN klient, där dom känner till vilken port det är dom används, och helt enkelt avgifts reducera datatrafik genom den porten. Men jag har som sagt ingen aning.

GPSen är alltid seg på sånna telefoner, den är liksom för liten och kommer aldrig in. Prova gå utomhus, använd den där quickGPS eller vad den heter, och försök kaliberara in den.

Det du säger om att du uppdaterat romen, kan ha tagit bort GPS funktionen på nått vänster. Vart fick du romen ifrån?

Citat:

Min bror har köpt en HTC och har problem med den. Han har abonnemang hos 3 med 7.2 internet.
Problemet är att han knappt får någon kontakt alls, alltså ingen mottagning.
Den pendlar mellan 0 och 1 pinne och jag surfar snabbare via min N73a än vad han gör med sin om han ens kommer ut på nätet, vilket han ofta inte gör.

Är detta ett fel på telefonen som någon hört talas om eller ligger felet hos 3 tror ni?

Kan det vara så enkelt att 3 inte har täckning där ni bor?

Kolla in: http://www.tre.se/templates/Page.aspx?id=172

Visa signatur
Permalänk

Vad är det för anslutning för hörlurar/headset? Behövs en klumpig adapter för att trycka in egna 3,5mm-hörlurar?

Permalänk
Medlem

Det är mini-usb, du behöver en sån här:

http://www.jays.se/products.aspx?sub=adaptersolutions

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Det är mini-usb, du behöver en sån här:
http://www.jays.se/images/adaptersolutions_stereokit_htc.jpg
http://www.jays.se/products.aspx?sub=adaptersolutions

Hepp, då tackar jag för mitt intresse för HTC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Koppla mobilen till datorn.

Gå till denna sida:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=3333...

Ladda ner det, installera. När den är klar på din dator så installerar den även det på mobilen.

Det hände inte mycket där =/ Installerades bara på datorn verkar det som. Fick inte upp något meddelande alls på telefonen. Något tips Fire_Ice ?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

Har du Vista eller XP?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Vista.

Det har dock löst sig nu Tack endå

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

Har beställt 3Mobil Surf nu, men på 3s sida så har det stått "Din portfölj håller på att uppdateras" i snart 2 timmar.

Om man trycker på tjänsten igen så står det:
"Någon av dina prenumerationer är låsta. Kontakta Kundservice för mer information, kortnummer 300 för privatkunder, 311 för företagskunder."

Vågar man börja använda internet eller finns det risk att jag ändå måste betala 10kr/MB?