Permalänk

FahCore_82.exe?

Jag ser att min CPU ligger på 100% och tjuven i dramat är en process som heter "FahCore_82.exe".

Jag är inte medlem i Folding home (men blir det kanske någon dag). Har dock inte installerat nåt med folding home medvetet. Är detta då ett spyware eller dyligt?

Någon som vet? Har googlat men inte hittat nåt vettigt svar. Alla svar hamnar dock på folding home.

Dator O.S. : XP Pro 32Bit.

Hoppas någon vet eller har en aning vad det kan vara.

Mvh Lars

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Re: FahCore_82.exe?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Jag ser att min CPU ligger på 100% och tjuven i dramat är en process som heter "FahCore_82.exe".

Jag är inte medlem i Folding home (men blir det kanske någon dag). Har dock inte installerat nåt med folding home medvetet. Är detta då ett spyware eller dyligt?

Någon som vet? Har googlat men inte hittat nåt vettigt svar. Alla svar hamnar dock på folding home.

Dator O.S. : XP Pro 32Bit.

Hoppas någon vet eller har en aning vad det kan vara.

Mvh Lars

Sökte på google och fick upp följande på techsupport:

"This is the Folding@Home distributed computing program. Presumably you've been to the Distributed Computing Forum to get this. F@H uses up to 100% of CPU but relinquishes it when other programs require it."

"Thanks for the info. I found out for myself that if you update certain programs without re-booting. It will allow FAHCore_82.exe to take full control and not release it."

Jag är dock grymt ouppmärksam eftersom jag bara läste första raden i ditt inlägg och inte att du ej höll på med folding, Sorry

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem

gå in och ta bort allt med folding home i reg edit.::)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
gå in och ta bort allt med folding home i reg edit.::)

Folding Home? Men vilka är alla filer då? Vad ska man söka efter? Har gjort en sökning i regedit på "folding home". Men inget hittas.

Har ni andra alternativ pls?

Detta börjar som bli riktigt jobbigt...för inte ska man väl behöva formatera om datorn för att slippa detta problem...suck.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Vanliga FAH finns i msconfig, i startupfliken, och är bara att bocka ur (eller avinstallera för den delen). Finns den med där?

Sök på "Fahcore" i regedit istället för "folding home". Ta bort allt den stöter på. Boota om. Startar processen fortfarande börjar det kännas lite märkligt. Har du virusskydd?

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk

Sökte efter "Fahcore" i regedit men hittade inget, märkligt. Men det fanns med i msconfig. Bockade ut där och då blev det bra. Processen är borta men problemet är ju kvar fast inte aktivt.

Jo, jag har virusskydd. Avast och det har ju funkat väldigt bra. Är ju inte inne på massa dåliga sidor om man säger så Då ska man väl klara sig tycker man.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.