Permalänk

Ursäkta men jag är trött

Är det abra jag som inte har bättre för mig än att irritera mig på denna ursäkt varje gång i slutet av ett inlägg. Varför måste folk hävda sig hela tiden? Jag har säkert gjort det några gånger men uschaligen vad jag kan irritera mig på det.

Disskusionen: Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Trötthet försämrar ju prestationsförmågan, så säkerligen är argumenten inte lika självklara om man är trött.

Annars kan det vara någon sorts 'ursäkt' så folk inte ska vara hårda i motargumenten. Eller på något sätt skylla på tröttheten om man sa något fel.

Sedan kan det vara något annat, t.ex. drogpåverkad eller alkoholpåverkad och skyller det på trötthet, istället för att skylta för ett helt forum att du är drogliberal eller halvt helgalkis.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

"Bjuder på stavfel"
Är jävligt irriterande.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Keeper of the Bamse

"Ursäkta dyslexin slog till lite"

"Jag har sökt men..."

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
"Ursäkta dyslexin slog till lite"

"Jag har sökt men..."

Ja har man sökt men inte hittat något så har man ju gjort ett försök. Det är ju bra om man faktiskt skriver in det så man slipper kommentarer

"Det finns en sökfunktion" "Sök!!!!1111!!!!" och så vidare. Känner man att man tvunget måste skriva et inlägg 4 på natten efter krogen så kan en del av det bli lite fuckat och då är det bra att berätta att man är trött också:)

Sluta irritera er så mycket:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Ja har man sökt men inte hittat något så har man ju gjort ett försök. Det är ju bra om man faktiskt skriver in det så man slipper kommentarer

"Det finns en sökfunktion" "Sök!!!!1111!!!!" och så vidare. Känner man att man tvunget måste skriva et inlägg 4 på natten efter krogen så kan en del av det bli lite fuckat och då är det bra att berätta att man är trött också:)

Sluta irritera er så mycket:)

Ja du har en poäng men oftast är det ju grejer som verkligen inte går att missa på google eller sweclockers egna sökfunktion. Jag söker faktiskt innan jag postar trådar och hittar ju till 99% svar på min fråga.

Det är ju lata människor som skriver "jag har sökt men hur klockar jag min dator?"

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Ja du har en poäng men oftast är det ju grejer som verkligen inte går att missa på google eller sweclockers egna sökfunktion. Jag söker faktiskt innan jag postar trådar och hittar ju till 99% svar på min fråga.

Det är ju lata människor som skriver "jag har sökt men hur klockar jag min dator?"

haha jo det är ju sant:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

"Är trött så jag orkar inte söka.." har man sett ett fåtal gånger.
Men hur fan orkar man författa en helt ny tråd och browsa vidare på forumet tills frågan blir besvarad!?

"sry för caps" är också en rätt jobbigt, det är oftast inte mer en nån mening som kan rättas jättelätt.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

jag är för att hjälpa även fast personen inte har shökt!

Permalänk
Medlem

SLUTA BÖKA I SKOGEN! O.o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Testpilot

Bästa ursäkten är ju när man spelar onlinespel, typ Counter Strike eller Battlefield och folk lägger till "ny config" "inget ljud" och "mp3" i sitt namn för att visa på att spelar man kasst beror det inte alls på att man är dålig utan på andra omständigheter.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Bästa ursäkten är ju när man spelar onlinespel, typ Counter Strike eller Battlefield och folk lägger till "ny config" "inget ljud" och "mp3" i sitt namn för att visa på att spelar man kasst beror det inte alls på att man är dålig utan på andra omständigheter.

Glöm inte, "warm up" och "training". Lite störigt då personerna verkar tycka att just dom är super intressanta och måste berätta vad de har för sig.

Detsamma gäller vissa personer på min msn, "Bertil@ICA och handlar, frukt, godis och fralla". Är personen inte vid datorn och jag vill ha tag på denna, så ringer jag och går inte ner till ICA för att söka upp människan. Förklaringen i namnet fyller ingen funktion. Skiter fullständigt om Bertil köper fralla eller vad han nu har för sig på ICA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Bästa ursäkten är ju när man spelar onlinespel, typ Counter Strike eller Battlefield och folk lägger till "ny config" "inget ljud" och "mp3" i sitt namn för att visa på att spelar man kasst beror det inte alls på att man är dålig utan på andra omständigheter.

Det där är så jävla klockrent!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En klassiker på chassi/nätaggs delen är "Klarar mitt 400w nätagg ett HD4870??"
...folk pallar verkligen inte ge information om nätaggen...är det ett Q-tec så brinner det garanterat upp men är det tex ett BeQuiet så klarar agget det galant.

Stör mig rejält på "Bjuder på stavfel" också...detta lunar/fragbite fenomen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Bästa ursäkten är ju när man spelar onlinespel, typ Counter Strike eller Battlefield och folk lägger till "ny config" "inget ljud" och "mp3" i sitt namn för att visa på att spelar man kasst beror det inte alls på att man är dålig utan på andra omständigheter.

Tänkte lite på den gången då vi (jag och 2 kompisar) lade till [nosound] efter våra namn för väldigt länge sen i TrueCombat. Men då var det just för att vi körde utan ljud. Några trodde att det var en clantag istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interstella

Detsamma gäller vissa personer på min msn, "Bertil@ICA och handlar, frukt, godis och fralla". Är personen inte vid datorn och jag vill ha tag på denna, så ringer jag och går inte ner till ICA för att söka upp människan. Förklaringen i namnet fyller ingen funktion. Skiter fullständigt om Bertil köper fralla eller vad han nu har för sig på ICA.

HÅLLER MED!!! Så himla trött på människor som skriver om hela sitt liv på MSN, vad de gör nu, vad de gjorde igår, vad de fick på matteprovet osv... nä fan lägg av...

De personer som skriver nåt sånt på sin MSN är oftast de som gillar uppmärksamhet har jag märkt. -_-

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

"Fan vad dåliga ni är. Jag pluggade bara i 3 minuter, fick bara mvg+ och en kram av läraren"

Permalänk
Medlem

Hatar när nån startar en tråd och efter 10 min så startar någon annan en tråd om samma ämne....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
"Fan vad dåliga ni är. Jag pluggade bara i 3 minuter, fick bara mvg+ och en kram av läraren"

När du nämner det där påminner det om en tjej som gick i min klass på gymnasiet. Hon påstod att hon aldrig pluggade inför sina prov och utnämnde sig själv som klassens naturbegåvning. Konstigt nog blev hon alltid sjuk 2-3 dagar innan det kom till kritan. Hon blev aldrig ifrågasatt av oss andra för det var så uppenbart hur hennes situation låg till. Hon fick helt enkelt leva i sin lilla värld tillsvidare.
Hon fick det kämpigt tillslut när hon fick CSN på sig eftersom hennes frånvaro blev för hög. Resultaten sjönk då hon nu var tvungen att sitta med på lektionerna som oss andra "dödliga".

Stackars lilla flicka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interstella
När du nämner det där påminner det om en tjej som gick i min klass på gymnasiet. Hon påstod att hon aldrig pluggade inför sina prov och utnämnde sig själv som klassens naturbegåvning. Konstigt nog blev hon alltid sjuk 2-3 dagar innan det kom till kritan. Hon blev aldrig ifrågasatt av oss andra för det var så uppenbart hur hennes situation låg till. Hon fick helt enkelt leva i sin lilla värld tillsvidare.
Hon fick det kämpigt tillslut när hon fick CSN på sig eftersom hennes frånvaro blev för hög. Resultaten sjönk då hon nu var tvungen att sitta med på lektionerna som oss andra "dödliga".

Stackars lilla flicka.

Haha, låter som Cartman i southpark

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Hedersmedlem

"MSN VIRUS hjÄÄÄÄlp"
Börjar ju bli lätt uttjatade. 98% av fallen finns det en lösning tillgänglig om man bara söker på t.ex. google. På det sättet löser man ju även problemet snabbare än att sitta på ett forum och vänta på svar...

SÖK.

EDIT:
Detta hade inte mycket med topic att göra kom jag på nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
"MSN VIRUS hjÄÄÄÄlp"
Börjar ju bli lätt uttjatade. 98% av fallen finns det en lösning tillgänglig om man bara söker på t.ex. google. På det sättet löser man ju även problemet snabbare än att sitta på ett forum och vänta på svar...

SÖK.

EDIT:
Detta hade inte mycket med topic att göra kom jag på nu.

Håller med dig. Google är oöverträffat när det gäller att hitta lösningar på problem. Och till mycket annat också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Själv så irriterar jag mig mer på olika citat efter namnet som t ex "Live through today for tomorrow's sake".

Finns citat som direkt är jobbiga men tog första jag såg.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interstella
När du nämner det där påminner det om en tjej som gick i min klass på gymnasiet. Hon påstod att hon aldrig pluggade inför sina prov och utnämnde sig själv som klassens naturbegåvning. Konstigt nog blev hon alltid sjuk 2-3 dagar innan det kom till kritan. Hon blev aldrig ifrågasatt av oss andra för det var så uppenbart hur hennes situation låg till. Hon fick helt enkelt leva i sin lilla värld tillsvidare.
Hon fick det kämpigt tillslut när hon fick CSN på sig eftersom hennes frånvaro blev för hög. Resultaten sjönk då hon nu var tvungen att sitta med på lektionerna som oss andra "dödliga".

Stackars lilla flicka.

Det handlar mindre om att vara ett underbarn och mer om att förstå vad just denna lärare kommer att grunda betyget på och jobba i rätt ände.
Nu påstår jag inte att du ljuger. Vi hade dock flertalet personer i min klass (däribland jag själv inräknat) som gjorde extremt lite men fick väldigt höga betyg i gymnasiet. Folk som hävdar att det inte stämmer och att man är mytoman och således sitter och pluggar i flera dagar innan varje prov är enligt min erfarenhet helt enkelt avundsjuka. Den svenska gymnasieskolan är ett enda stort skämt och betygen reflekterar knappast intelligens eller kunskaper.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med, att vara trött försämrar inte mitt skrivande..
Jag skriver lika bra hur jag än mår,
förutom om jag är full då, men what the hell..

Att folk skyller ifrån sig på allt möjligt är ju fan nästan otroligt, ta exemplet med counterstrike..
Min kompis klagade på att han hade en ny Glock-modell, därför spelade han dåligt.

Permalänk
Medlem

Igår spelade jag Warhammer Online och batteriet i musen tog slut, vilket ledde till att hela gruppen dog. Då skyllde jag på det. Tycker att ibland får man faktiskt skylla ifrån sig ;o

Permalänk
Medlem

Ursäkta jag är trött men detta är min åsikt.

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Hatar när nån startar en tråd och efter 10 min så startar någon annan en tråd om samma ämne....

Gärna om det är samma person..

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Well I'm always tired so....... There is no cure!

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReQuaker
Well I'm always tired so....... There is no cure!

There is, just sleep your life away! Or enter your final sleep... Eller så heter det Koffein!