Kommer hårddisken bli helt tyst med Scythe Quiet Drive 3,5?

Permalänk
Medlem

Hej,

Vilken hårddisk rekommenderar ni tillsammans med den? Behöver minst 500GB.

Visa signatur

iphone08 -

dator 1: intel c2q q9450@4,5ghz • Gigabyte p45 ds4 • Ati hd4870x2 crossfire • 8gb ram • Corsair 620w • Antec three hundred • Seagate 1tb hd

Permalänk
Medlem

Tillsammans med vad för hårddisk!? Det är relevant att veta!

Jag skulle dock rekomendera att köpa gummikuddar som man monterar med hårddiskar, för att få bort allt ljud som uppkommer när man monterar en hårddisk metall mot metall. Har man bara något dämpande imellan så försvinner det otroligt mycket ljud ur diskarna. Så du kan komma undan med 0:- eller 20:- istället för 400:-, vilket är rena rama slöseriet med tanke på att det som gör disken tyst med en sån är bara lite gummiupphängningar (fast det är monterat med en häftig omslutning också hehe).

Gummikuddar eller något gummi övht som är platt och du kan göra hål för rekomenderas starkt, som du fäster mellan hårddisk och chassie när du skruvar fast disken.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jag kör en WD Raptor 150 GB i en Quiet Drive och den är mycket tystare än annars, men en liten aning hörs ändå om allt annat i rummet är tyst...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Tillsammans med vad för hårddisk!? Det är relevant att veta!

Jag skulle dock rekomendera att köpa gummikuddar som man monterar med hårddiskar, för att få bort allt ljud som uppkommer när man monterar en hårddisk metall mot metall. Har man bara något dämpande imellan så försvinner det otroligt mycket ljud ur diskarna. Så du kan komma undan med 0:- eller 20:- istället för 400:-, vilket är rena rama slöseriet med tanke på att det som gör disken tyst med en sån är bara lite gummiupphängningar (fast det är monterat med en häftig omslutning också hehe).

Gummikuddar eller något gummi övht som är platt och du kan göra hål för rekomenderas starkt, som du fäster mellan hårddisk och chassie när du skruvar fast disken.

Vilken 500GB hårddisk rekommenderar ni? Jag tänkte på Samsung F1 500GB. Den är väl mycket snabbare än Western Digital GP 500GB?

Blir inte hårddisken tystare med Quiet Drive istället för gummikuddar?

Visa signatur

iphone08 -

dator 1: intel c2q q9450@4,5ghz • Gigabyte p45 ds4 • Ati hd4870x2 crossfire • 8gb ram • Corsair 620w • Antec three hundred • Seagate 1tb hd

Permalänk
Medlem

Upphängningen är nyckeln till en tystare hårddisk! Och det behöver faktiskt inte bli dyrare än bara ett par spänn, otroligt nog.
Slöseri på pengar på en sådan tycker jag iaf, men schyte måste ju tjäna pengar dom med, så det är klart dom har gjort en lite "häftigare" lösning istället för enbart gummikuddar. Det är hårddisken mot metallen som fortplantar sig i chassiet som skapar allt ljud, en hårddisk i sig blir rätt tyst om den monteras vibrationsfritt!

Visst kanske den blir liiite lite tystare med den där saken, men jag skulle säga att det är så lite att det absolut inte är värt dom där extra hundringarna den där saken kostar.

Jag skulle satsat på WD, allt framför samsung. Samsung har inte haft så bra rykte det här året.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

WD 640 GB. Tyst och bra

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)