Högtalarljudet har plötsligt slutat att fungera korrekt

Permalänk
Medlem

Högtalarljudet har plötsligt slutat att fungera korrekt

Satt och hade en skype-konversation med en polare igår där jag använde mig av mitt Logitech headset.
När vi avslutat och jag drog ut bägge ljud in/ut kontakterna från headset:et till datorn så märker jag att jag inte längre kan reglera ljudnivån.

Vid vidare efterforskning går jag in i Ljud-/Midi-inställningarna i datorn där jag inte längre har med "Inbyggt System" för Ljud-ut funktionen utan den växlar mellan Hörlurar (När dessa är instoppade) samt Optisk utgång (Det lyser rött ur ljudutgången vilket det inte gjort tidigare). Kanske ska klargöras att ljudet fungerar perfekt i hörlurarna fortfarande, även startup ljudet hörs från datorns högtalare.

Kan det ha blivit hårdvarufel eller är det någon av er som haft samma problem och kunnat avhjälpa det på ett smidigt sätt. Vill helst unvika att installera om operativsystemet...

EDIT: Nu har den plötsligt börjat fungera igen utan att jag gjort några ändringar.
Riktigt skumt, bara hoppas att det inte händer igen.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

lyste det rött så hade den av någon anledning knäppt igång optisk ut.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
lyste det rött så hade den av någon anledning knäppt igång optisk ut.

Precis.. Nu har den skött sig som den ska, hitintills. Läste om folk som hade liknande problem på macworld.se som hade lämnat in sina datorer. Så jag håller tummarna för att det inte händer igen.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]