Permalänk
Medlem

IPHONE (2g) krossat glas

Hej!

Jag tappade telefonen i marken vilket gjorde att glaset gick sönder, annars fungerar telefonen utmärkt. Någon kunnig där ute som har byt ut glaset själv? Hittade detta på ebay men det står någon varning angående en "digitizer" vilket jag inte har en anning om vad det är. Om någon har någon annan lösning typ en affär som gör det billigt åt en är jag mycket tacksam.

http://www.youtube.com/watch?v=F38GcWUoTPM&feature=related (Hur man tar isär telefonen)

http://cgi.ebay.com/LCD-Screen-Display-Outer-Glass-for-Apple-... (Nya delar på ebay)

//Johan

Permalänk

Fixa länkarna är du söt. Det var dubbla "http://" på båda, och man fick "adress not found"
tog man bort det så blev det en googlesökning på http.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Nu är länkarna fixxade

Permalänk

Såg ju inte så vidrigt svårt ut.
Jag skulle försöka mig på det IAF.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Såg ju inte så vidrigt svårt ut.
Jag skulle försöka mig på det IAF.

Tycker du? Jag tyckte det såg vansinnigt riskabelt ut på slutet i processen! Skulle inte ha tillräckligt med is i magen för att genomföra en sådan operation på min 3G-variant :/

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

varför kan man inte få tag i någon som har gjort detta för?! Så man kan få lite tips och så jag skulle kunna veta att det är rätt grejer jag tänker köpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixon
varför kan man inte få tag i någon som har gjort detta för?! Så man kan få lite tips och så jag skulle kunna veta att det är rätt grejer jag tänker köpa.

Bara jag som tänker Apple?

Jag hoppas att du var medveten att Apple var dyra när du köpte den? Som att köpa en fin bil och sen klaga på att reservdelerna är dyra, går inte...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

telefonen kostar 2500 kr, att laga den kostar 2000 kr...det rimmar inte, därför jag vill göra det själv.

Permalänk
Medlem

Jag kanske kan hjälpa dig lite. Jag har aldrig plockat isär en iPhone men jag jobbar med att laga telefoner. Det svåra är inte att plocka isär allt utan att ha sönder det, utan att komma ihåg vart det ska sitta. Men tack vare att du har en video blir inte det heller några problem.

Saker som kablar och kretskort tål vanligtvis mer stryk än man tror. Det du ska vara försiktig med är flexkabeln, den är tunn och smal och går från moderkort till displaten. Utöver det så ska det nog gå fint för dig. Ta bara god tid på dig. Ett plektrum är ett väldigt användbart verktyg när du ska plocka isär telefoner.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av white_rabbit_
Jag kanske kan hjälpa dig lite. Jag har aldrig plockat isär en iPhone men jag jobbar med att laga telefoner. Det svåra är inte att plocka isär allt utan att ha sönder det, utan att komma ihåg vart det ska sitta. Men tack vare att du har en video blir inte det heller några problem.

Saker som kablar och kretskort tål vanligtvis mer stryk än man tror. Det du ska vara försiktig med är flexkabeln, den är tunn och smal och går från moderkort till displaten. Utöver det så ska det nog gå fint för dig. Ta bara god tid på dig. Ett plektrum är ett väldigt användbart verktyg när du ska plocka isär telefoner.

Lycka till!

Man tackar! Bara det lilla problemet kvar att jag är osäker på vad man ska köpa ifrån ebay, jag vill ju inte handla fel grejer