Har iMac Bluetooth stereo?

Permalänk
Medlem

Har iMac Bluetooth stereo?

Upptäckte nyss att iMac'en inte har någon micingång, så mitt nuvarande headset kommer inte att funka. (Trodde micingång var standard på alla datorer, men tydligen inte på Mac)
Så jag tänkte uppgradera till ett Bluetooth-stereoheadset som även kan användas till mobilen, men har iMac'en stereobluetooth?

Permalänk
Medlem

Visst har väl iMac micingång? Här är bild på den på den nyaste iMac: http://andreas-skoglund.se/dump/detail_1_20070807.jpg

Permalänk

Finns ingen mic-ingång, nej. Hålet som syns på bilden är en line-in ingång, dvs, källan måste förstärkas innan den kommer in i datorn.

Och till trådskaparen, jag har bara testat med farsans mono-headset till mobilen, och det funkar iaf.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Sötast

Jag hade varit försiktig med headset till PC dock.... Vet inte vad som gör det men jag har ett 1000kronors heaadset med helt utmärkt ljudkvalitet.

Skulle du dock koppla det till PCn så går det över till minst 50% brus, inget som ens går att använda i korta perioder.

Permalänk
Medlem

Hittade svaret, nya Leopard har stöd för stereobluetooth.

http://macapper.com/2007/10/31/hidden-leopard-gem-stereo-blue...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Finns ingen mic-ingång, nej. Hålet som syns på bilden är en line-in ingång, dvs, källan måste förstärkas innan den kommer in i datorn.

Och till trådskaparen, jag har bara testat med farsans mono-headset till mobilen, och det funkar iaf.

Men för en vanlig mic i ett headset så borde den väl ändå kunna snappa upp något ljud? Har använt min linein på Macbooken för enkla inspelningar mec mikrofon ett par gånger, inget problem.
Sen har ni nog absolut mer koll ang. kvalité etc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Men för en vanlig mic i ett headset så borde den väl ändå kunna snappa upp något ljud? Har använt min linein på Macbooken för enkla inspelningar mec mikrofon ett par gånger, inget problem.

Det får stå för dig isf, alla macar jag har testat på funkar det inte på iaf :). Kvaliteten ska tydligen vara ganska bra på lajn-in porten iaf

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis

Är du säker på att det faktiskt är linein du spelat in via, och inte datorns inbyggda mick?

Apple har ganska bra mikrofoner i sina maskiner. Jag brukar skypea med morsan ibland, hon på iMac och jag på Macbook Pro. Vi använder de inbyggda mikrofonerna utan att ha några som helst problem med ljudkvaliteten. Jag brukar oftast använda hörlurar för att undvika rundgång, men det funkar bra utan också.

Permalänk
Medlem

Hmm, ni kan nog ha rätt, var ett tag sen jag gjorde det

Permalänk
Medlem

De inbygda micarna är bra. Skypar jämt med min på min MacBook Pro och gjorde även på min gamla MacBook. Funkar hur bra som helst. De nya har ju till och med rundgångsborttagning. Hur bra det funkar vet jag dock inte