Installera Leopard på pc?

Permalänk
Medlem

Installera Leopard på pc?

Har använt leopard på några av kompisarnas datorer och måste säga att jag är grymt sugen på mac. dock har jag inte råd med en mac utan jag funderar på att bara köpa operativsystemet. men går det att installera leopard på en pc?. datorn har en intel processor och ati kort.

Permalänk
Medlem

Yup, fast du kan inte installera med original skivan (om du inte köper ett "modkort" för 2000. - vilket jag antar också är olagligt.

Det finns versioner att installera, men det är olagliga, dvs inte något som vi diskuterar här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Yup, fast du kan inte installera med original skivan (om du inte köper ett "modkort" för 2000. - vilket jag antar också är olagligt.

Det finns versioner att installera, men det är olagliga, dvs inte något som vi diskuterar här

Samt de fungerar lite si-så-där om man inte har exakt rätt, passande hårdvara.

Hur som helst så räknas det som olagligt/piratkopiering på många ställen - antar att det är så här också.

Den som googlar finner svar.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag vet svaret men får inte säga. Sök på google på typ OSX ( eftersom macs operativsystem heter så ) och sen ett eller flera ord efter.

Här är IDG som berättar hur det känns/fungerar.
http://www.idg.se/2.1085/1.80026

Här berättar sweclockers hur man kan göra
http://www.sweclockers.com/nyhet/8276-efix_gor_mac_os_x_tillg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
Jag vet svaret men får inte säga. Sök på google på typ OSX ( eftersom macs operativsystem heter så ) och sen ett eller flera ord efter

Lägga till 86 efter osx är bra också. Så att det blir osx86.

iDeneb är annars ett hyffsat sökord.

Permalänk
Medlem

Och alltjämt är det läppstift på en gris, om än ett av de bästa läppstiften.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Re: Installera Leopard på pc?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joel1992
Har använt leopard på några av kompisarnas datorer och måste säga att jag är grymt sugen på mac. dock har jag inte råd med en mac utan jag funderar på att bara köpa operativsystemet. men går det att installera leopard på en pc?. datorn har en intel processor och ati kort.

Vad sägs om att du tigger lite pengar från banken/vänner/släkt/föräldrar osv och köper dig en Apple dator med Osx, då slipper du sitta och trixa o fixa i ett 10 tal timmar för att osx skall fungera någorlunda.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Installera Leopard på pc?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WildThang
Vad sägs om att du tigger lite pengar från banken/vänner/släkt/föräldrar osv och köper dig en Apple dator med Osx, då slipper du sitta och trixa o fixa i ett 10 tal timmar för att osx skall fungera någorlunda.

annars så tar det max 10 min extra än att installera OSX på mac.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||