Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Har beställt 3Mobil Surf nu, men på 3s sida så har det stått "Din portfölj håller på att uppdateras" i snart 2 timmar.

Om man trycker på tjänsten igen så står det:
"Någon av dina prenumerationer är låsta. Kontakta Kundservice för mer information, kortnummer 300 för privatkunder, 311 för företagskunder."

Vågar man börja använda internet eller finns det risk att jag ändå måste betala 10kr/MB?

Du kommer få ett SMS när tjänsten är aktiverad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Har beställt 3Mobil Surf nu, men på 3s sida så har det stått "Din portfölj håller på att uppdateras" i snart 2 timmar.

Om man trycker på tjänsten igen så står det:
"Någon av dina prenumerationer är låsta. Kontakta Kundservice för mer information, kortnummer 300 för privatkunder, 311 för företagskunder."

Vågar man börja använda internet eller finns det risk att jag ändå måste betala 10kr/MB?

eeeh? varför inte testa att ringa kortnummer 300 från din telefon och hör vad det är som inte står rätt till.
Jag tror dom kan ge ett bättre svar än vad vi kan göra..
/Mvh

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk

Hm jag hittar ingen butik som jag litar på eller har handlat av förut som har
1340mAh batteriet. Dustin har inga, komplett väntar :\ skulle behöva ha ett till helgen.

Någon som vet en butik som verkligen har denna produkt i lager?

Permalänk
Medlem

Nu ni! Diamond användare, snart kan ni slippa det där äckliga windows mobile.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402002

Android håller på att portas och en kernel har kompilerats. Frambuffer har körts och dom testar sej fram.

Jag tror på en Diamond med android som man kan ringa med inom en vecka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

P37uR - Kan du formulera dig i varför windows mobile är skit ?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk

det är inte skit, bara äckligt;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
det är inte skit, bara äckligt;)

Windows har alltid erbjudit maximal valfrihet, man kan göra allt. Det är därför det är lite långsammare.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Windows har alltid erbjudit maximal valfrihet, man kan göra allt. Det är därför det är lite långsammare.

Där har du nog fått nått om bakfoten. Maximal valfrihet får du när du använder Linux. Du får ändra nästan all programvara och använda den själv eller ge till andra. Oavsett vad du får tag i, kan du göra om det om du vill.

Se på skrivbordet, jag kan göra min linux maskin EXAKT som en windows maskin. Den kan se precis likadan som en Mac OSX också.

Det är precis det Linux förspråkare går på; Valfrihet. Windows erbjuder inte den valfriheten och ostabilaste operativet i dagsläget, alla kategorier.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag var nog lite otydlig (hur gör man en generad smiley?)

Aja, jo linux är ju också mycket anpassningsbart, men man kan inte bara säga linux egentligen, alla är inte lika bra. Windows kan också se ut som t.ex. Ubuntu, OSX osv...

Jag jämförde mest Windows och OSX då linux hamnar vid sidan om då programutbudet är betydligt mindre där (ja jag vet att det finns program till allt men inte lika kända som motsvarande Windows/OSX)

Ta inte illa upp, linux är bra, kör det på min Xbox.

Sedan är vi i den mobila sektionen av forumet så jag har Windows mobile i fokus. Jag kan ju trixa lika mycket på min Touch PRo som min stationära Det gillar jag, registertweaks osv.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Jag har anslutit mobilen till mitt WLAN nu. Måste jag göra någon inställning för att mobilen ska använda WLAN:et till internetsurfning, och inte 3s egna nät? För jag antar att det är gratis om man surfar via ett wlan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IsHackaren
Jag har anslutit mobilen till mitt WLAN nu. Måste jag göra någon inställning för att mobilen ska använda WLAN:et till internetsurfning, och inte 3s egna nät? För jag antar att det är gratis om man surfar via ett wlan.

Mobilen använder wlanet automatiskt när du har slagit på det .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Funderar på att sälja min HTC.
Kan nån säga hur man ska återställa telefonen så att den blir som ny.
Tar den bort alla kontakter som är på telefonen ochså då?

Mycket tacksam för svar.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Funderar på att sälja min HTC.
Kan nån säga hur man ska återställa telefonen så att den blir som ny.
Tar den bort alla kontakter som är på telefonen ochså då?

Mycket tacksam för svar.

Steg 1. Förbered dig på att hålla inne knappar i en väldigt konstig kombination.
Steg 2. Hitta gärna en kompis som kan hjälpa dig.
Steg 3... Ne, det kanske inte är SÅ svårt. Men nästan.

Aja, här kommer länken. http://www.hardreset.eu/htc_touch_diamond_hard_reset_soft_res...

Permalänk

Frågar igen om någon vet var man kan köpa större batteri.
Finns ju en massa olika att välja på men bara 1 som är officell. Behöver hitta en butik som har i lager. Vore ju soft om 1700mAh från expansys funkar och inte bygger på telefonen så den ser gravid ut.

Permalänk
Medlem

Hej, har kollat lite på en Diamond och undrar vilken version på ROMen det är om jag köper från Telenor? Är den verkligen så jäkla seg? Är det skit dålig motagning och dålig batteritid? Finns det nått gratis GPS program som är lätt att installera?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Tjena!

En ny fråga:
Är det någon som vet om man på något sätt kan ha dualsim, alltså två simkort samtidigt i mobilen som man kan växla mellan?

Permalänk
Medlem

Hey! Jag har stora problem med att få in mina GPRS inställingar på min diamond.

Jag har Halebop men jag får kommer aldrig in på nätet. Nån som har Halebop och jag berätta exakt hur han har ställt in den? Även i avancerade inställnigar, chap, pap osv.

Tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur är batteritiden?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Har ett problem med min diamond och skulle vara tacksam om jag får någon hjälp. Problemet är att mobilen inte hittar någon tjänst eller nätverk. Jag har ingen signal alls, istället visas ett utropstecken, kan inte ringe eller skicka sms och inte ta emot något heller men kan dock gå in på internet.

Permalänk
Medlem

Telenor, Tele2 vad har du för abonnemang??
Jag har med en fråga: Vad finns det för spela till den?
Tipsa på lite roliga

Ha det bra

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Hey! Jag har stora problem med att få in mina GPRS inställingar på min diamond.

Jag har Halebop men jag får kommer aldrig in på nätet. Nån som har Halebop och jag berätta exakt hur han har ställt in den? Även i avancerade inställnigar, chap, pap osv.

Tack på förhand!

HAR EXAKT samma problem.. fick det att funka första veckan jag hade den efter lite laborerande. men sedan bytte jag ROM och efter det har ja inte fått de å funka igen. (dåligt minne:P kommer inte ihåg hur ja gjorde sisst)

så äre ngt som har fått de å funka dela gärna med er av era inställningar!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man ställer in vilken mediaspelare som ska vara "default" ?
Om jag klickar på en länk till en streamad film så får jag frågan om att öppna eller spara filen.
När jag väljer öppna blir det alltid windows media player.
Skulle vilja att det var coreplayer istället.

Edit:Hittade själv.

To set CorePlayer Mobile as the default player goto: 'tools > preferences > select page > file associations' and select all then press ok. All files are now associated with CorePlayer Mobile.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Hedersmedlem

måste bara säga att min HTC diamond touch pro är troligtvis den sämsta telefon jag haft. Den är verkligen SJUKT slö hänger sig osv riktigt skräp.
Har verkligen gjort allt uppdaterat osv men inget hjälper nu får min trotjänare iphone rycka ut igen så sjukt less på skiten

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
måste bara säga att min HTC diamond touch pro är troligtvis den sämsta telefon jag haft. Den är verkligen SJUKT slö hänger sig osv riktigt skräp.
Har verkligen gjort allt uppdaterat osv men inget hjälper nu får min trotjänare iphone rycka ut igen så sjukt less på skiten

HTC diamond touch pro? Syftar du på Touch Diamond eller Touch Pro?
Och om du har en iphone, varför köper du en till smartphone? Förstår om du köpte en touch pro, men låter bara dumt att köpa en touch diamond om han har en iPhone som man är nöjd med, och du kallar den ju trotjänare så verkar ju som att den funkat bra?

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

touch diamond är det sämsta köpet jag någonsin har gjort. bytte tillbaka till min e90, och det var en befrielse.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroolz
HTC diamond touch pro? Syftar du på Touch Diamond eller Touch Pro?
Och om du har en iphone, varför köper du en till smartphone? Förstår om du köpte en touch pro, men låter bara dumt att köpa en touch diamond om han har en iPhone som man är nöjd med, och du kallar den ju trotjänare så verkar ju som att den funkat bra?

Vem har sagt att jag köpt den den är verkligen helt värdelös...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Du skrev ju att du hade den :S "nu får min trotjänare iphone rycka ut igen" Alltså du använder alltså din trogna iphone igen.

Permalänk
Hedersmedlem

någon som har den vita HTC touch diamond o har lust o slänga upp ett par foton här på swec?

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en diamant =).. är även här sugen på att se några bilder på den vita. Har inte hittat några bilder på google :S

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
Du skrev ju att du hade den :S "nu får min trotjänare iphone rycka ut igen" Alltså du använder alltså din trogna iphone igen.

ja just det..?

Visa signatur

Gammal är gubbe