Hur högt pingar ni till World of Warcraft?

Permalänk
Entusiast

Hur högt pingar ni till World of Warcraft?

Skulle va intressant att se vad alla som spelar får. Skriv som nedan.

Uppkoppling:
Server:
Ping:

Uppkoppling: BBB ADSL 20/3
Server: Twisting Nether (EU)
Ping: 130-180

Jag tycker jag får på tok för högt, även om jag kanske inte märker av det så mycket så vill man ju ha så lågt som möjligt.

BBB har stängt av fel-korrigeringsfiltret men det gjorde inte så mycket skillnad i just WoW. låg väl på strax över 200 innan men mer borde kunna göras tycker jag.

Speciellt när en polare sitter på ~50 med telia.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Uppkoppling: BBB ADSL 8/1
Server: Sylvanas (EU)
Ping: 140 - 200

Ligger väl runt dom flestas ping på sylvanas, men tycker det är ovanligt högt ja.
Håller på å Miggar nu till Jaedenar så ska se vilken ping jag får där.

Permalänk
Medlem

Uppkoppling: Tele2 24 Kabel
Server: Kul Tiras
Ping: ~10 000 och uppåt.

Bra latency innan jag flyttade och bytte till Tele2

Uppkoppling: Tele2 24 Kabel
Server: Sporeggar
Ping: 25-50

Visa signatur

Vit dator med blandat innehåll

Permalänk
Medlem

Uppkoppling: SUNET 100Mbit
Server: Stormreaver
Ping: ~(50-180)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Uppkoppling: Comhem 24/1
Server: Talnivarr
Ping: 50-70

Permalänk
Medlem

Uppkoppling: Telia 8mbit
Server: Frostmane (EU)
Ping: 50-130

Brukar ibland få hög ping välldigt ospelbart då men annars en bra server. Trevligt folk.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Uppkoppling: Comhem 24/1
Server: Frostmane (EU)
Ping: 20-100

its a nice.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Avstängd

Ja spelar med på samma skitserver du kör på (Twisting Nether ), har glocalnet 8mbit,vet inte va ha har up.

Det varierar beroende på vilken tid på dygnet man spelar, ibland har man runt 70 men sen när det är många inne kan man få typ 130-200 och då blir det inge lika kul att spela längre =/.

Borde man byta server :S? Alla mina kompisar kör på samma så blir nog inte lätt och få med sig dom iaf =(

Permalänk

Spelar nog ingen roll vad man har för ping, så länge man kan spela utan lagg så är det bra, jag spelar på Emerald-Dream och brukar ligga på 150-250. Helt utan lagg och det är bland dom första servrarna som startades och den är över full, brukar få vänta i cirka 20-35 minuter innan jag kommer in. BBB 8/1.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Uppkoppling: Telia 8mbit

Server: Sporeggar
Ping: 40-70

Server: Lightning's Blade
Ping: 30-50

Permalänk
Medlem

Länk: Tele2 100/10
Server: Outland
Ping: 30-280

Beror på hur mycket annat jag har igång. Har oftast både WoW, VLC, utorrent, photoshop och en drös annat igång samtidigt, vilket har sin lilla effekt på wow givetvis. Men jag upplever inget lagg så jag är nöjd.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

En snabb fråga bara, förr i tiden fanns det en liten mätare som visade olika färg beroende på hur pingen var. Nu efter wotlk släpptes har den försvunnit för mig, kan man få fram den genom någon interface inställning eller kan man kolla pingen på något annat sätt ?

Permalänk
Avstängd

fy fan så onödigt , är det inte nog mycke att hålla rätt på i bara spelet ska man måsta kolla va man pingar nu åxå , vissa på detta forum har lite o göra . spela spelet o njut av det istället. skit i va andra får o va andra kan. håll er till world of warcraft trådarna istället om ni vill ha hjälp med spelet

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
fy fan så onödigt , är det inte nog mycke att hålla rätt på i bara spelet ska man måsta kolla va man pingar nu åxå , vissa på detta forum har lite o göra . spela spelet o njut av det istället. skit i va andra får o va andra kan. håll er till world of warcraft trådarna istället om ni vill ha hjälp med spelet

Finns väl inget krav att man ska ställa frågor i de stora trådarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keitaro_swe
En snabb fråga bara, förr i tiden fanns det en liten mätare som visade olika färg beroende på hur pingen var. Nu efter wotlk släpptes har den försvunnit för mig, kan man få fram den genom någon interface inställning eller kan man kolla pingen på något annat sätt ?

ja om du håller musen över ''datorn'' som finns på menyn

Permalänk
Medlem

Uppkoppling: BORNET ADSL 5/1
Server: Burning steppes
Ping: 50-250

Permalänk
Medlem

ComHem 24/10:
Server: Shattered Hand EU
ms: 50-100

(Innan hade jag Glocalnet ADSL 8/1:
ms: 200-400)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback

Samma går väl till dig, skit i vad andra skriver och håll dig till vad du nu gör.

Permalänk
Medlem

Telia 2/.5:
Darksorrow EU
20-80ms

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

BredbandsBolaget 100/10Mbit.
Tichondrius US
250-300ms i ping.

har dock inga problem alls dock med den höga pingen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Hur kan du veta att du inte har problem med det? :S Iaf om man kör PvP så känns det ju som grym skillnad om man ligger på 50 eller 250...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Uppkoppling: 24/10 Telia
Server: Vashj
Ping: 32ms atm.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Entusiast

Det var detta jag ville se,

trenden visar ju att de med telia(inte helt oväntat) ligger på 30-80 tätt följt utav Comhem med max 100. Medans de flesta andra ligger på 150+..

Kanske blir till att byta till telia igen snart då, hade helst velat undvika men när alla mina spel pingar högt pga min ISP och man kan göra nått åt saken så..

Sen jag gjorde denna tråden har jag tänkt mer på min höga ping och känner absolut av den, ge mig 30-50 ping..

Finns det NÅGOT BBB kan göra förutom att stänga av felkorrigeringsfiltret som kan ge mig bättre ping?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Det var detta jag ville se,

trenden visar ju att de med telia(inte helt oväntat) ligger på 30-80 tätt följt utav Comhem med max 100. Medans de flesta andra ligger på 150+..

Kanske blir till att byta till telia igen snart då, hade helst velat undvika men när alla mina spel pingar högt pga min ISP och man kan göra nått åt saken så..

Sen jag gjorde denna tråden har jag tänkt mer på min höga ping och känner absolut av den, ge mig 30-50 ping..

Finns det NÅGOT BBB kan göra förutom att stänga av felkorrigeringsfiltret som kan ge mig bättre ping?

Jag undrar bara, visst, din ping må vara hög.
Men laggar det verkligen för dig då?

Ibland kan man ju ha hög ping utan att ens märka av det så.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Hur kan du veta att du inte har problem med det? :S Iaf om man kör PvP så känns det ju som grym skillnad om man ligger på 50 eller 250...

På grund av att det är stabilt, inga packet loss med andra ord inget som stör vidare mycket tack vare t.ex. skill queue och annat, vist har man en ca 0,5s delay men det är inget som stör mig.

Samt använd inte min stastestik åvan, det är till en Server lokaliserad på västra sidan av USA Därav hög ping.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Jag undrar bara, visst, din ping må vara hög.
Men laggar det verkligen för dig då?

Ibland kan man ju ha hög ping utan att ens märka av det så.

Irriterande småsaker som att man börjar mounta när man tror att man autolootat å sånna saker som garanterat beror på pingen.. Men visst i det stora hela så flyter det väl på.

Tycker dock att det är väldigt dåligt utav BBB(i det här fallet) att inte göra något åt saken när det tydligen går att ha mycket snabbare.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
ja om du håller musen över ''datorn'' som finns på menyn

Tackar för svaret

Permalänk
Medlem

Uppkoppling: ComHem 10/10
Server: The Maelstrom
Ping: 30-40

Jag har erfarenhet av Telia, ComHem och BBB.
Telia var bra, ComHem är bra. BBB är dessvärre inte bra på ping över gränserna.

Välj Telia

Permalänk
Medlem

Det är väl, om jag inte minns fel, Telia som har hand om WoW EU-serverparken? Det skulle isåfall kunna vara en bra förklaring till varför Telia är bästa alternativet.

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Det är väl, om jag inte minns fel, Telia som har hand om WoW EU-serverparken? Det skulle isåfall kunna vara en bra förklaring till varför Telia är bästa alternativet.

Telia satsar stora summor pengar på just bl.a onlinegaming

Tacka Telia för att vi kunde(kan) lira D2 så bra som vi kan.