döpa om filer hjälp tack

Permalänk
Medlem

döpa om filer hjälp tack

hej har ett problem när jag döper om filer till exempel en image fil.. som jag vill spela upp i min mvix 780hd då måste den heta iso för att funka,,, vissa filer funkar å visa gör det inte av nån konstid anledning. nån som vet vad felet kan vara??? sen när man döper om dom kommer det upp en ruta att filen kan bli oanvändbar efter jag byt namnet från image till iso... går det att stänga av på nått sett så det inte kommer upp??? nån som har några bra ider för att hjälpa stackars mej?mvh frida

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Om du vill ändra filformatet på t.ex. en AVI-fil till ISO, så måste du ha en AVI to ISO converter. Finns en del på Google. Använd bara sökfrasen {filformat} to iso, där {filformat} är filformatet på den fil du vill konvertera om.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Nu var väl inte problemet att ändra filformat, utan att mvix 780hd endast accepterar image-filer med ändelsen iso.

Efter lite googlande står det klart att varningen inte går att ta bort vid ändring av filändelse i utforskaren, däremot bör det finnas andra filhanterare som fixar byte av filändelse.

http://www.google.com/search?q=file+extension+renamer ger som första träff http://www.sph.sc.edu/comd/rorden/ezxtn.html

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

hum verkar bli jobbigt:( hur kommer det sej att visa filer som man döper om funkar och vissa inte

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillafny
hum verkar bli jobbigt:( hur kommer det sej att visa filer som man döper om funkar och vissa inte

Det beror på att en del image-format är uppbyggda på samma sätt som ISO, andra inte. Mer hjälp om detta får du inte här då det i slutändan skulle bli ett brott mot §7 i våra regler.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.