Permalänk
Medlem

Logitech Z-4

Vad tror ni om Logitech Z-4, är det ett bra köp jämfört med t.ex. Z-2300?

Permalänk

Har själv z-4 och det har rätt bra ljud, men det fattas lite tryck i det hela. Men såklart, det beror ju på hur kräsen man är. Storleken på rummet gör ju betydelse med.

Det är ju ändå dubbla priset till z-2300 och frågan är om det är värt det. Själv ska jag köpa z-5500 istället för z-4 då jag tycker att det saknar lite tryck. Men mest för att jag vill ha 5.1.

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem

håller med fredde.best det fattas lite tryck i det hela, men ett garanterat bra köp. Men vad ska du ha högtalarna till?

Permalänk
Medlem

Spel, i stort sett.

Permalänk

Svårt val ändå.. Men om du köper z-4 skulle du ju ha råd till ett nytt headset också liksom. Beror helt på hur mkt du vill lägga ut. Du kommer nog bli nöjd med z-4 tror jag.

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem

Tack för det. Åker in och köper den idag.

Permalänk

Lycka till!

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar högtalarna för musiklyssning - mp3. mycket skapligt ljud! Och till ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Äsch...

Gick och köpte högtalarpaketet idag, och det var totalt kört i skit. Öppnar upp det, och upptäcker att jag har fått med en BRITTISK nätkabel istället för en svensk.

Får helt enkelt åka tillbaka imorgon och få den utbytt. Problemet är dock det, att jag fick den sista på lagret och det lär ta ett bra tag innan jag kan få den utbytt i sådana fall. Får hoppas på att jag kan få ett dyrare paket, utan att behöva lägga till pengar. *Z-2300*

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Z4. Om du vill få en bas som kan låta extremt högt och producera fjortisljud så är de inte så mycket att satsa på. Däremot är ljudet riktigt bra, med ett hyfsat rikt mellanregister och en "träffsäker" bas. De blir också bättre och bättre med tiden, jag upplever min bas som kraftfullare nu än när de var nya.

Slutsats: prisvärda.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonteP0nte
Jag har ett par Z4. Om du vill få en bas som kan låta extremt högt och producera fjortisljud så är de inte så mycket att satsa på. Däremot är ljudet riktigt bra, med ett hyfsat rikt mellanregister och en "träffsäker" bas. De blir också bättre och bättre med tiden, jag upplever min bas som kraftfullare nu än när de var nya.

Slutsats: prisvärda.

Går ju att få lite fjortisbas enkelt genom att vrida upp basen på "fjärrkontrollen"

Min står på kl 0900 nu, alldeles lämpligt. fint ljud!

Permalänk
Medlem

Beror på hur kräsen du är med ljudet. Har själv Z4 och måste säga att jag är riktigt nöjd med produkten med tanke på priset, Z-2300 är en aning dyrare men har fått uppfattningen om att den inte imponerar lika mkt (har dock bara kollat recensioner/forumstrådar)

Du kommer inte bli besviken med Z4 kan jag lova, säkert val! Hör av dig om du vill att jag berättar mer.

Permalänk
Avstängd

Har ett Z4 som jag kan säga inte Imponerade mig lika mycket som mitt gammal Z-2300 Gjorde, eller ja det äår ju inget fel på Z4 heller, jag tycker att basen är lite klen, men det handlar mycket om hur man placerar själva Högtalarna oxå, jag sitter så dumt med mitt databord så det är svårt att få bra ljud är ju säkert det som gör att jag inte blev så imponerad men helt klart värt pengarna!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk

Min kompis har ett Z4 paket och det låter ju helt ok men jag måste ju säga att z5500 låter bättre ;P XD mkt nöjd med mitt paket då jag fick det av pappa när han flyttade til spanien
XD

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.