Jag är kär i Foobar2000!

Permalänk
Medlem

Alldrig fattat mig på såna stora skrymmande program, allt jag behöver är en play och stop knapp i princip för musik.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Jag har också använt Foobar2k under en längre tid, och älskar det! Det är så simpelt, och tar inte 10 sec att starta som Winamp gör, det startar direkt! Det är nice.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Alldrig fattat mig på såna stora skrymmande program, allt jag behöver är en play och stop knapp i princip för musik.

Och foobar är ju verkligen stort och skrymmande. 2.84Mb och minimalt gränssnitt.

Permalänk

Du sökte efter en DSP effekt som man kunde ändra tempo och pitch med, kolla in länken :

http://fb2k.org/show.php?id=199

Finns ännu mer 3party plugins till foobar2000 här:

http://fb2k.org/index.php

Här finns lite skins att ladda ner:

http://customize.org/foobar

M.V.H Peter

Permalänk

Har även jag kört foobar2000 ett tag nu och kan inget annat än att hålla med.
Simpelt, smidigt o fantastisk UI. Kör just nu med en playlist (tabbar), visualization, och album art.
Album-Art kommer nog försvinna så fort ja orkar komma igång med det nya LiteStep-temat

Kanske ska ja ta mig an o lära mig hur man gör en "resource hack" så man kan få foobar-fönstret att se ut som man vill
(i still med http://ninjaboi.deviantart.com/art/ATF-51534007 )

Permalänk

Jag har också gått över till F00bar2000 nu!

Permalänk
Medlem

Foobar är den enda spelare av rang jag kan ha igång medan jag DotAr.
Enda spelaren jag kan streama med utan att delayen går upp eller spikar, vet inte varför dock.
Startar snabbare än jag hinner uppfatta (mm, jag är trög).
Rent i original, kräver inget mer. Vill jag flexa för någon så skinnar jag det, gärna med något från lassekongo som grund.
Känslan påminner om Ubuntu vs XP, snällare och snyggare på min laptop, en högst angenäm personlig känsla och upplevelse.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har två frågor angående detta program, laddade precis ner och ska ge det en ärlig chans.

Går det att göra så att den automatisk scrollar till aktuell låt när den byts. Alltså om jag har shuffle på t.ex och den byter låt så vill jag att playlisten ska scrolla till den låten. Precis som i winamp.

Undrar även om man kan få sökrutan att stänga ner sig själv efter man sökt och valt låt. Som i winamp där jag söker, trycker enter för att spela låten och sökrutan försvinner.

Mvh.

Visa signatur

"Jag säger bara ett ord. - Du ska dö! Nej vänta det där var ju två ord."
Dubbelt så många spelare, dubbelt så kul - Mer Co-Op åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blr
Har två frågor angående detta program, laddade precis ner och ska ge det en ärlig chans.

Går det att göra så att den automatisk scrollar till aktuell låt när den byts. Alltså om jag har shuffle på t.ex och den byter låt så vill jag att playlisten ska scrolla till den låten. Precis som i winamp.

Mvh.

"Playback" - "Cursor Follows Playback" klart

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strema
"Playback" - "Cursor Follows Playback" klart

tackar ödmjukast

Visa signatur

"Jag säger bara ett ord. - Du ska dö! Nej vänta det där var ju två ord."
Dubbelt så många spelare, dubbelt så kul - Mer Co-Op åt folket!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norna
Och foobar är ju verkligen stort och skrymmande. 2.84Mb och minimalt gränssnitt.

tror han menar som t.ex winamp och att foobar är simpelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reimbertsson
Jag har också använt Foobar2k under en längre tid, och älskar det! Det är så simpelt, och tar inte 10 sec att starta som Winamp gör, det startar direkt! Det är nice.

Vart har du så bråtom att du inte kan undvara 10 sec ? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Vart har du så bråtom att du inte kan undvara 10 sec ? =P

I-lands problem

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Vart har du så bråtom att du inte kan undvara 10 sec ? =P

10 sekunder är ganska störande att behöva vänta för att starta en låt.
Ett nyttoprogram ska starta direkt; webbläsare, bildvisare, musikspelare, filhanterare, osv.

Kan dessutom stämma in med någon annan talare om att randomfunktionen är lite väl trälig på att upprepa sig. Min playlist innehåller 7 500 låtar, och jag har väldigt många gånger fått samma låt inom fem tryck på randomknappen!
Och trycker man bakåt en gång, och sedan random så kör den på ungefär samma låtar som den körde tidigare. Av 20 stycken är 5-10 samma. Byter man däremot låt framåt en gång, och sedan trycker på random så slumpas nya fräscha igen!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Ja, f00bar2ooo är underbart, snabbaste playern som finns!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
10 sekunder är ganska störande att behöva vänta för att starta en låt.
Ett nyttoprogram ska starta direkt; webbläsare, bildvisare, musikspelare, filhanterare, osv.

Kan dessutom stämma in med någon annan talare om att randomfunktionen är lite väl trälig på att upprepa sig. Min playlist innehåller 7 500 låtar, och jag har väldigt många gånger fått samma låt inom fem tryck på randomknappen!
Och trycker man bakåt en gång, och sedan random så kör den på ungefär samma låtar som den körde tidigare. Av 20 stycken är 5-10 samma. Byter man däremot låt framåt en gång, och sedan trycker på random så slumpas nya fräscha igen!

Då får man minska ner lite på tempot i livet om man inte kan vänta 10 sec på att starta en ny låt. =P (om du menar att det tar att starta winamp sen en låt, eller 10 sec för att byta låt är ju isåfall nåt fel)

Well nu timeade jag min winamp öppning och trycka på play cirkus 1 sec.

men åter till topic: Foobar är ju givetvist ett intressant program.
men mitt winamp lite fungerar för min del.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag körde Foobar för ett par år sen och var nöjd då. Nu för tiden kör jag med MediaMonkey, sjukt grymt program. Hanteringen av media biblioteket är gudomlig, kan inte tänka mig ett liv utan mediamonkey. Att synka musik med min N95 8GB går som på räls och podcasts osv är sjukt bra integrerat. Jag rekommenderar hjärtligt att fixa en licens, tror nog det är en av de bästa licenser jag köpt på ett bra tag, verkligen värt pengarna

Permalänk
Medlem

Har alltid varit sugen på Foobar2000.

Testade det nu efter jag såg den här tråden men argh... fy satan va jobbigt det va.
Jag har en extra skärm där jag har Winamp maximerat och försökte få till det så med foobar. Det verkar ju sjukt jobbigt att bara få till en artist- album- och låtlista. Definitivt jobbigt om man vill ha skins till! Laddade ner några skins, som tog 20 minuter att konfigurera och inte ens då vart jag nöjd.

Nej.. vill dom ha mig som kund får dom nog göra det lite lättare. Jag har helt enkelt inte tålamodet att sitta och pilla i en timme när jag har Winamp som duger för tillfället. Har man en samling på 100GB mp3or, då vill man ha nåt som känns bra, inte nåt som känns som man börjar ett nytt programmeringsspråk.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Kan dessutom stämma in med någon annan talare om att randomfunktionen är lite väl trälig på att upprepa sig. Min playlist innehåller 7 500 låtar, och jag har väldigt många gånger fått samma låt inom fem tryck på randomknappen!
Och trycker man bakåt en gång, och sedan random så kör den på ungefär samma låtar som den körde tidigare. Av 20 stycken är 5-10 samma. Byter man däremot låt framåt en gång, och sedan trycker på random så slumpas nya fräscha igen!

När du använder random mode så är den enda kontrollen foobar gör att den kollar så att det inte är samma låt som spelas igen. Du får samma låt pga. "the birthday paradox", som det står i foobars FAQ. Väldigt fascinerande faktiskt. :

Citat:

In probability theory, the birthday problem, or birthday paradox pertains to the probability that in a set of randomly chosen people some pair of them will have the same birthday. In a group of 23 (or more) randomly chosen people, there is more than 50% probability that some pair of them will both have been born on the same day. For 57 or more people, the probability is more than 99%, reaching 100% as the number of people reaches 366. The mathematics behind this problem leads to a well-known cryptographic attack called the birthday attack.

Mer info om det på: http://en.wikipedia.org/wiki/Birthday_paradox

Du ska använda shuffle tracks istället. Mer info:

http://www.foobar2000.com/?page=FAQ#random_shuffle_playback_o...

Permalänk
Medlem

Har länge tänkt att prova FB2k men tekat p.g.a. min iPod och min kärlek för iTunes... Känns dock jäkligt att man inte kan lyssna på musik när man sitter och spelar lite mer krävande spel utan att få en liten FPS drop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reimbertsson
Jag har också använt Foobar2k under en längre tid, och älskar det! Det är så simpelt, och tar inte 10 sec att starta som Winamp gör, det startar direkt! Det är nice.

Då undrar jag vad du har för dator.. Själv spelar jag upp musik rippad i flac på högsta möjliga kvalité från en server, det tar inte ens 3 sekunder från det att jag trycker på genvägen till winamp tills dess att musiken kommer ut i högtalarna (förutsatt att det finns något i spelningslistan när den startar, eller att man klickar på en låt..). Dessutom bör du nog som Toivo83 sa skruva ner tempot lite om du har så bråttom

Permalänk
Medlem

Testade Foobar nu idag och nått jag saknar är att dela på Playlisten och själva spelar kontrollen som winamp har.
Att skinna foobar tog drygt lång tid (tog nått random från LasseKongo83) och när jag fick till det efter ca 15min grejade hade det inte ens nån ljud kontroll och scrolla med med mus scrollen justerade inte volymen heller :/
Playlisten verkar inte känna av ID3 heller och alla jävla skins jag såg hade nått stort album art som tog upp stor del av ytan vilket jag inte ser syftet med, vem bryr sig om album art?
Behåller den nån dag till men är inte imponerad ett dugg alls atm.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Alldrig fattat mig på såna stora skrymmande program, allt jag behöver är en play och stop knapp i princip för musik.

Provat billy? http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-Players/B...

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.