Permalänk
Medlem

Q8200 eller E8400?

Hej är så att jag tänkt uppgradera till en bättre processor från e2200, så jag undrar vilka av dessa processorer som lämpar sig bäst för spel? jag har kikat runt på lite recensioner och sett att e8400 presterar bättre än en 4kärning i spel, men har oxå funderat på att efter årsskiftet så kommer nog mer spel göras för fyr kärniga processorer, vilket är mest värt? att köpa en quad som kommer klara framtidens spel eller en duo som klarar alla lite äldre spel men som kanske inte kommer hänga med i utvecklingen, och jag ska använda datorn till att spela, så då är frågan om e8400 kommer hänga med i utvecklingen eller ska jag satsa på en quad direkt? =P

Permalänk
Medlem

Re: Q8200 eller E8400?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob007
Hej är så att jag tänkt uppgradera till en bättre processor från e2200, så jag undrar vilka av dessa processorer som lämpar sig bäst för spel? jag har kikat runt på lite recensioner och sett att e8400 presterar bättre än en 4kärning i spel, men har oxå funderat på att efter årsskiftet så kommer nog mer spel göras för fyr kärniga processorer, vilket är mest värt? att köpa en quad som kommer klara framtidens spel eller en duo som klarar alla lite äldre spel men som kanske inte kommer hänga med i utvecklingen, och jag ska använda datorn till att spela, så då är frågan om e8400 kommer hänga med i utvecklingen eller ska jag satsa på en quad direkt? =P

Jag förstår att du tänker på framtiden men det som är nytt nu är gammalt om 6mån så i dom banorna ska du inte tänka för mycket, men skulle rekommendera e8400 för ditt spel behov.Även om nu det kommer säker mer spel som stödjer quad så kan du alltid överklocka lite mer din e8400 om du nu skulle tycka att det behövs.Det kan du göra oxå med quad om du vill ha en sån istället men inte lika mycket i slutändan så kan du inte gör ett fel val här utan det är mer en smak sak.

Permalänk
Medlem

Skulle lätt välja en 4 kärnig propp. För att vara framtidssäker.

Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk
Medlem

vad är smartast,att välja en stabil duo eller en halvt framtids säker quad? hjäääälp

Permalänk

Quad är framtids säker. Tekniken går ju inte bakåt. Köp quad, Finns ju nu tex GTA IV som fungerar betydligt bättre på quad än duo!

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob007
vad är smartast,att välja en stabil duo eller en halvt framtids säker quad? hjäääälp

jag tycker ordet "stabil" talar för sig självt...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Re: ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
jag tycker ordet "stabil" talar för sig självt...

.. och ordet "framtidssäker" kan man verkligen fundera på vad det betyder..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Okej jag gjorde själv valet för någon vecka sedan då jag beslöt mej för att köpa en e8600 istället för en quad.... Men det gjorde jag nog mest för att jag vet hur jag vill byta upp mej osv och då kommer jag vilja göra det då min duo har blivit slö ;)..... Och såg ett test där de flesta nya processorerna fanns med och testades på spel och e8600 låg på typ 3-4e plats av alla prollar (kommer inte ihåg exakta placeringen)... då det var "extreme"prollarna som låg överst.... Så tänk själv.. kommer du vilja byta upp dej igen snart eller kommer du vilja ha en inte fullt så bra idag men som håller 1-2 år? Spelar du säkert välj en QUAD... Vill du ha det "bästa" nu ta en DUO

Go Jul!!

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Re: Re: ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuke
.. och ordet "framtidssäker" kan man verkligen fundera på vad det betyder..

Det är det bara försäljare och n00bs som "vet".

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

jag skulle nog valt Q6600 klockar bra för priset. För mig stod det mellan den och E8300 som jag fick för 1100 så jag valde den, men ångrar mig nästan såhär i efterhand. quad är framtiden så är det bara. det blir till att köpa nytt om ett år istället.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...