Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
1. Ramlat på en gymnastikbänk - 14 stygn på höger smalben
2. Fick ett knytnävsslag i ansiktet - 14 stygn vid höger ögonbryn
3. Snavade på ett staket - 36 stygn på höger smalben

http://img401.imageshack.us/img401/6971/img2593xu5.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/6821/img2594st4.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/8775/img2595mf8.jpg

#1 + 3^

Jag ramlar 4,5-5 meter och landar på huvudet. Resultatet är ett brutet lillfinger. Du snubblar på ett stacket och får sy 36 stygn!?
Känns inte riktigt rättvist

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag har stukat högertummen en gång. Fick en fotboll på den.

Det är allt! Helt otroligt att man inte har brutit något iom att man var inte direkt försiktig när man var ung. T.ex. ramlat ner från träd/kojor, men då tappade man bara andan en stund

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Brutit ett nyckelben.
Kapade av mitt lillfinger med en rostig slö kniv som mindre resultat? Höger pekfinger är en centimeter kortare.

Som yngre ramlat med en plastpinne i munnen, tur nog så var gick det inte igenom, även fast det var marginellt.

Det är nog det värsta, åtminstone vad jag kommer ihåg

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Avstängd

Brutit toppen av mitt finger i en handbollsmatch men jag är så hardcore så jag gjorde två mål med brutet finger och spelade matchen. Sen att jag fick opereras dagen efter är en annan femma. Jag är typ avkomma från terminator och min morsa.

Permalänk
Medlem

4 år: Ramlade in i ett gammalt element och fick en vass ventil genom kinden.

7 år: Sprang/snubblade och slog pannan i en fotskrapa. 4-5 stygn.

10 år: Råkade tömma delar av innehållet i ett bilbatteri över en låret. Inte mycket kvar av byxorna men skadorna huden fick är kanske knappt värda att listas här...

12 år: Sprang rakt in i ett elakt designat staket/räcke vilket resulterade i ett par brutna/spräckta revben.

14 år: Åkte snowracer i en lite väl brant backe. Tog av någon anledning tvärstopp vilket gam mig ett lagom demolerat ansikte. 2 hela tänder med tillhörande rötter flög ut, 4-5 tänder mer eller mindre avslagna. Tandköttet i underkäken bortskrapat. Brutet näsben. Diverse skärsår från näsroten till hakan (bla helt uppskuren näsvinge!). Totalt ca 40 stygn.

Fick en flaska i bakhuvudet för något år sedan. Mycket blodigt som alltid när man slår upp sår i skallen. Borde sytts men var av någon outgrundlig anledning inte alls sugen på att uppsöka sjukhus vid 3-tiden på natten... Har med all säkerhet gett mig ett fint ärr som träder fram när håret åker av!

Permalänk
Medlem

Slagit i ryggraden vid två olika tillfällen. Ena gången var smärtan den absolut starkaste jag varit med om. Men jag blev snabbt bra igen och ingen skada skedd egentligen.

Skadat revbenen en gång.

Några lättare hjärnskakningar också.

Inte mycket annars.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
http://farm3.static.flickr.com/2420/2519000362_09da25f07a.jpg

Suttit uppluckad på en PatGB203 och vält med den, 2 veckor på sjukhus. 20 stygn i huvudet fick man på köpet också.

Brutit näsan när vi krocka med ett träd i Strf90.

Farlig firma.

Sydde du själv

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag ramlar 4,5-5 meter och landar på huvudet. Resultatet är ett brutet lillfinger. Du snubblar på ett stacket och får sy 36 stygn!?
Känns inte riktigt rättvist

Nä det suger faktiskt, har gjort en massa skit. Sytt totalt 109 stygn. Är 18 år, håller inte på med nån farlig idrott och lika förbannat ser jag ut som en knyppeldyna. Kul.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Mest benbrott för min del när jag var mindre, kan nog bero på att jag är laktosintolerant och inte dricker mjölk :>
Brutit bägge tummarna och ena benet.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Spräckt sjätte och sjunde kotan och pajade disken mellan dem. Spräckte mjälten i samma veva. Snowboard... Första dagen på semestern i Italien. Sjukhus i Italien utan engelsktalande doktorer... Ingen som visste var jag hade tagit vägen. Lagom kul.

Lade en colaburk på min skateboard och skulle skicka upp den. Trampade för hårt och fick ett blödande jack i hakan.

Snubblade till och ramlade framlänges samtidigt som jag trampade på tailen på min skateboard. Nosen flög upp i ögat. Världens blåtira.

3-4 hjärnskakningar. Fotboll, skateboard, misshandlad.

Stukat fötterna många gånger. Skateboard.

Slagit av en benflisa i armbågen som jag kan trycka runt under skinnet och se lite småläskig ut.

Brutit "pektån". Hoppa barfota från en gunga och landa med tårna in under foten.

Slagit av en tånagel. Hoppa i en bassäng utan att hoppa...

Sen är man väl lite halvt skadad i huvet.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk

Listar några saker jag kommer ihåg.

Stukat båda tummarna (inte samtidigt)

Ramlade med cykel och skar upp höger ben ner till benet, kommer inte ihåg hur många stygn det blev men ärret är väl ca 20-25 cm långt.

Ramlade ner för våran utomhustrappa och landade på knät, blev ett djupt jack men det räckte med att tejpa ihop det.

Huggit mig med yxa i benet.

Skjutit en pil igenom min vänstra hand med hemmagjord pilbåge. dock så gick den bara igenom köttet som är mellan tummen och pekfingret. fråga mig inte hur jag lyckades.

Dunkat i huvudet i ett element, tror att det tejpades eller syddes men jag kommer inte riktigt ihåg.

Rivit upp armen på en gängstav som jag kapade, den var vass som satan. Blev ett litet ärr men jag slapp som tur var att sy det.

Vridit båda knäna ur led typ. vet inte hur jag lyckades med det men det var mäst störande..

Vurpat med moppen och fått benet mot avgassystemet, huden blev bortbränd där benet låg emot avgassystemet.

Det mästa skedde mellan 6-15 år. Har lyckas klara mig ifrån skador de senaste åren.

// T

Permalänk
Avstängd

Brutit av armen i armbrytning.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

OCD efter att ha upplevt för mycket traumatiska händelser. Behandlas, är så gott som fri nu.

Grova sömnbesvär. Mycket mindre idag.

Skadad hud på händerna efter att ha lekt med thinner (ett extremt förtunnade medel) i yngre ålder.

Inget mer som jag kommer på nu...

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Lekte i en lada sommaren mellan förskolan och första klass. Höet var nyligen inkört så man var ganska högt upp, vågade därför inte klättra ner för stegen på insidan. Dock så var 2 stora dörrar på gaveln öppna, där lutade höet innåt så man man kunde åka kana ner, något vi hade gjort ett par gånger innan.

Sprang lite lätt mot kanten när jag snubblade på ett balsnöre. Flög rakt ut och landade med huvudet före. Resulterade i en bruten arm, hjärnskakning och en lagom tilltrasad mun. Skinnet mellan tandköttet/käken och underläppen sprack flera cm. Minns inte hur många stygn jag fick sy, men många blev det. Fick leva på passerad mat den sommaren :s

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Brutit nyckelbenet när jag blev påkörd av en bil.
Slagit ut två framtänder när jag cyklade omkull.
Skadat ryggen i en Mc-motor-illäggnings -olycka.
Krossat vä ringfinger i en bildörr.
Krossat tre fingrar på höger hand under en pall potatis.
Spräckt höger tånagel under en truck.
Hjärnskakning en gång, minns inte hur.

Jo jag lyckades hugga mig i tummen med en kniv med för några år sen. bandagerade det fint och åkte iväg och handlade. Blev stoppad i kassan på micro då kassörskan påpekade att det blödde från handen. Då var det en spår av blodfläckar där jag gått i hela affären. Inte så kul för dom.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Slagit ut två tänder på en påk.
Slagit av toppen på framtand ett antal gånger, kommer inte ihåg hur många.
Spräkt hakan tre gånger.
Huggt av pekfingertopp.
Huggt mig i hö ringfinger.
Fått glassplitter i vä hand och en skärva i ansiktet.
Två ofrivilliga kanylstick i hö hand, olika tillfällen.
Blivit skuren med en kanyl på vä hand.
Knivhuggen vä underarm.
Skurit upp hö underarm ca 15 cm.
Spräkt hö sida vid tinningen.
2 gradens brännskada på hö vadmuskel.
Blivit påkörd när jag cyklade, resultat skrapsår, det var allt.
Huggen av en skalpell vä sida höft.

Fått skoskav->marschfraktur->Erysipelas (rosfeber)->blodförgiftning. Hela vä ben var uppsvullen upp till lymfan, men vägrade bryta soldatprovet (baskerprovet) -> 1.5 vecka på IVA och infektionsklinik.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Bara fått sy lite i fingret efter fiskekniv och lite i hakan efter cykelolycka. Annars ne, gjort en hel del galet som borde gett mig brutna saker, men jag får inte ens blåmärken

Klättrade ca 3.5 meter upp i ett träd, gren går av, jag ramlar och landar med bakhuvudet först (strax ovanför nacken) på en hög med stora stockar som var staplade på varandra.

Hoppat ner från ett 3.5 meter högt berg genom att hålla i mig i ett böjbart träd, fast sista gången var det trasigt så jag ramlade ned och landade med ryggen på en sten.

Sprutat in bensyl-bromid i fingret (Av misstag såklart), har fortfarande ett rött märke och man ser var nålsticket gjordes.

Slagit av hörn på båda framtänderna, detta efter jag slog av en av mina mjölktänder 2 ggr.

Gjort en hel del fall från 2-4 meter där jag landat med rygg, nacke, huvud först. Var hos en naprapat för något år sedan, efter ett antal besök sa han att det var omöjligt att knäcka min rygg, den var för stel.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Ramlat av cykeln i yngre ålder = blödande sår i pannan

Krockat, slog foten ganska hårt men det hände ingenting

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Har fortfarande en spricka i vänstra tummen sen mellanstadiet då jag åkte snowblades då jag "råkades" flyga framåtstupa i väldigt hög fart och landade med vänstra tummen först av allt samtidigt då jag höll i stavarna. Det knäcker så fint varje gång man rör den för mycket.

Kunde inte röra tummen speciellt bra de två första veckorna efteråt.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Slog ut ena framtanden vid ung ålder, tur nog var det en mjölktand, fick sedan 4 hjärnskakningar under 7-12 åldern, ramlade från ett träd och fick blåtira och skrapade upp halva ansiktet, bröt armen när man ramlade från en lekstuga kan man kalla det, sen för ca 9 månader sen så ramlade man och slog ut framtänderna och krossade underläppen, nu så sitter framtänderna fast med något lim och ståltråd, tandnerverna är döda och jag kommeri nte kunna få proteser förns jag är ca 20-25 eftersom om käken växer tills den åldern och om man sätter in proteser innan och käkenväxer så kan ni ju förstå att det blir problem, och de är väll det. och som sist men de kanske inte är en direkt skada men fått tusentals rivsår av katten efter 9 år av lite lek.

Permalänk
Medlem

Mosat till ryggen/nacken två gånger så jag inte kunde ta mig ur sängen dels för att det gjorde så jävla ont och dels för att jag inte kunde röra armarna.

Landat på hårda underlag efter att ha gjort mer eller mindre genomtänka hopp så att jag inte kunnat stå på några dagar pga smärtor i fötterna.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobamatics
Jag har nog bara ett brutet nyckelben på skadelistan. Cykelolycka för 2½ år sen på grund av avhoppad kedja i uppförsbacke (!) med efterföljande lufttur rakt ner i asfalten. En relativt handikappande skada, det tog minst tio minuter att ta sig ur sängen varje morgon...hasa var nyckelordet. No pun intended.

jag med fast jag fick in en påse i framhjulet.

det var 6 år sedan typ, jag fick 7 skruv, en titanplatta, 9 stygn och 6 månaders sjukskrivnig och ett antal omröntgningar då det inte läkte bra.

så jag håller med dig om hasandet, det var hemskt, jag kunde inte ens sätta mig ner på toa, eller resa mig därifrån utan hjälp de första månaderna. då var man inte så jäkla kaxig.

men nu för tiden är det min "bra" axel, den andra axeln är utsliten och värker jämt.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Tydligen är det inte bra att använda benet som skärbräda. Men jag skulle ju bara skära en liten kabelkanal med brytbladskniv. På bilden har det redan hunnit gå ihop lite, men jag lyckades faktiskt med att ta mig ända ner i lårmuskeln. Det blev 5 stygn i muskeln, 7 i fettet och 8 i huden. Men inget ont utan att det har något gott med sig, det blev ju ett snyggt jack i jeansen också. Om någon annan får för sig att göra hål i sina jeans, glöm för fasen inte att ta ur benet först.

/Jonas

Permalänk
Medlem

Aldrig brutit något men har dåligt brosk i ena knät som spricker när jag belastar knät för mycket. Haft två hälseneinflammationer, haft sönder ett ledband i foten, oändligt antal stukade handleder i samband med snowboardåkning, haft spricka i svanskotan och massa annat.

Permalänk
Medlem

Sågat mig i tummen, blev lite jack i benet, men gick inte av.
Fått en kniv instucken i armen, råkade ramla när vi fiskade.
Haft mycket problem med höger knä, vatten bakom knäskålen, miniskel problem osv.
Slagit upp vänster ögonbryn när vi körde Suddkrig i skolan för några år sedan.
Spik rakt igenom foten när man hoppade ner från en koja när jag var 9 år.
Hmm.. det var nog det, aldrig brutit något hitills.

Permalänk
Medlem

I jämförelse med de flesta andra här har jag varit förskonad från skador. Jag har aldrig brutit något och har aldrig spenderat mer än några timmar på sjukhus.

Även om man inte direkt har varit äventyrlig så har jag inte heller varit särskilt försiktig. Har haft min beskärda del av mer eller mindre spektakulära cykelkrasher, ramlat ner från en hel del träd och verkar dessutom ha något för krockar med lyktstolpar. Jag har gått in i en lyktstolpe, gjorde ganska ont och var jäkligt oväntat gick å tänkte på annat och körde helt plötsligt pannan i stolpen. Jag har även cyklat och kört moped in i lyktstolpar, väntar bara på att man ska sätta en bil runt en lyktstolpe också.

Det med mopeden är väl den "värsta" skadan jag har haft men den är väldigt tam mot de flesta andras. Röntga höger ben/fot, konstatera att inget var brutit, linda foten och fick gå med kryckor behövde dock bara dem i tre dagar. I början gjorde det grymt ont så fort man la minsta vikt på foten men slutade väldigt tvärt.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hult
Lade en colaburk på min skateboard och skulle skicka upp den. Trampade för hårt och fick ett blödande jack i hakan.

Hahaha! Var du själv när du gjorde det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
...vatten bakom knäskålen...

Jag har fått på knäskålen
http://pici.se/393688/

Det var väl det senaste. Annars har man gjort lite när man var mindre. Jag har sprungit in med ögat i ett dörrhandtag, blev ett blodigt öga. Lite svårt att beskriva(omständigheterna, det var en olycka) men slagit armen genom ett fönster som slutade med diverse glas i armen och skärsår, har fina ärr efter det. Fanns inge plåster hemma då heller, det blev akuten. Slagit huvudet i ett bord i skolan som slutade med ett litet jack som tejpades. Aldrig något speciellt allvarligt, fastän jag är rätt oförsiktig om mig.

Permalänk

Satt en kniv i bröstet, gick in till lungsäcken och gjorde ett litet hål.

Fått en spricka i höger arm vid 7 års ålder.

Diverse andra fotbollsskador som vrickade fötter, bulor och smalbenssparkar.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Hedersmedlem

Läste igenom tråden och folk verkar ju även ha skrivit lite mindre och enklare skador.

Kom på lite mer saker. På lekis skulle jag glida ner för en kedja som gick från en korg kanske två meter upp. Kedjan var endast delvis täckt av gummi så det blev upprivna händer. Har även lyckats springa in en vägg med huvudet, det blev lite sår på insidan av läpparna och rätt ont i huvudet. Svimmat och slagit i bakhuvudet. Vaknade efter några minuter(tror jag) och märkte att jag hade blod på händer. Gick in på toan för att torka av mig och märker att det finns blod i ansiktet och ett blodspår som droppat efter mig Har svimmat typ en eller två gånger annars men utan fara. Är inte kunnig om kroppen men det är då jag ställt mig upp fort och sen sträckt på mig och spänt en del muskler. Förmodligen är det så att det snabbt försvinner blod från huvudet som sen snabbt kommer tillbaka, eller nått sånt. Nån glasbit i tån när jag var liten kommer jag ihåg. Rivsår från katt, både på armar och ansiktet. Några stukade fötter och fingrar samt diverse skrapsår efter att ha ramlat med cykel och sånt.

Bara en massa småskit.