Problem att installera SP3

Permalänk

Problem att installera SP3

Hej,

Fick GTA IV i julklapp idag och skulle spela skiten men det ville inte starta utan sp3 så jag bemödade mig om att ladda senaste packet från microsoft och skulle börja installera.

Allt funkar bra i några minuter in på installationen tills den ber mig att sätta in Nvidia Bus Drivers eller något. sätter in rätt CD och efter nån minut så bara crashar skiten.

Och nu är jag inne i en ond spiral av ominstallationer som inte går att komma ur. Jag försöker starta vanligt men det är bara xp installationen som sätts på om och om igen.**

Jag är nu riktigt arg eftersom jag ville slakta lite på julafton =/

Sitter nu på en bärbar och bankar.

God jul!

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Hmm.. Du kan inte komma in i felsäkert läge eller nått då? Ifall du kan det går det väll att avinstallera SP3 eller installera om det.

Lycka till

PS. Fint namn föresten (förutsätter att du heter som i signaturen )

/Håkan

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk

tryck F5 under uppstart så kan du köra igång i felsäkert läge.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Man skall aldrig installera något när man är i felsäkert läge. Avinstallera? Javisst, men aldrig installera något.

Kör en system restore från felsäkert läge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Man skall aldrig installera något när man är i felsäkert läge. Avinstallera? Javisst, men aldrig installera något.

Kör en system restore från felsäkert läge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
tryck F5 under uppstart så kan du köra igång i felsäkert läge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
Hmm.. Du kan inte komma in i felsäkert läge eller nått då? Ifall du kan det går det väll att avinstallera SP3 eller installera om det.

Lycka till

PS. Fint namn föresten (förutsätter att du heter som i signaturen )

/Håkan

Det går inte att komma in i felsäkert läge =/

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Är det inte F8 för att komma in i felsäkert läge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
tryck F5 under uppstart så kan du köra igång i felsäkert läge.

-------------------------------------------
Trodde att alla visste att det är F8 och inget annat
Skrämmande ibland det här forumet...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Är det inte F8 för att komma in i felsäkert läge?

Jag vet hur man kommer in i felsäkert läge så det är inte de som är problemet, men när jag har valt felsäkert läge så står det att det misslyckades.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Jag vet hur man kommer in i felsäkert läge så det är inte de som är problemet, men när jag har valt felsäkert läge så står det att det misslyckades.

--------------------------
Då finns det 2 saker att göra, antingen installera om och göra en reparationsinstallation, eller göra en ren installation, har du viktiga saker på disken så ta ur den o sätt den till nån annan maskin eller i ett externt kabinett o plocka ur de viktiga filerna, installera sedan om hela rubbet

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
--------------------------
Då finns det 2 saker att göra, antingen installera om och göra en reparationsinstallation, eller göra en ren installation, har du viktiga saker på disken så ta ur den o sätt den till nån annan maskin eller i ett externt kabinett o plocka ur de viktiga filerna, installera sedan om hela rubbet

Jo jag har förstått det vid de här laget =(

Problemet är bara hur jag ska få ut all data från disken.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Jo jag har förstått det vid de här laget =(

Problemet är bara hur jag ska få ut all data från disken.

----------------------------
Som jag sa, chansa på reparationsinstallation, eller gråta några dagar, skaffa ett externt kabinett (en extern låda som hårddisken passar i) o ansluta via usb till den bärbara datorn du har...eller spring o köp en ny hårddisk o installara på den och låt den första med allt viktigt på vara ifred, koppla sen in den efter att du gjort installationen

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
----------------------------
Som jag sa, chansa på reparationsinstallation, eller gråta några dagar, skaffa ett externt kabinett (en extern låda som hårddisken passar i) o ansluta via usb till den bärbara datorn du har...eller spring o köp en ny hårddisk o installara på den och låt den första med allt viktigt på vara ifred, koppla sen in den efter att du gjort installationen

Ja, ska reparera så snart jag hittar skivan. tack för hjälpen.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ja, ska reparera så snart jag hittar skivan. tack för hjälpen.

------------
Berätta gärna hur det gick för dig sen, alltid kul att höra om nåt går vägen

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(