Permalänk
Robot

Hemma bygge med vatten!

tjena då var det dags för mitt projekt arbete, som jag har set fram emot under en längre tid.
jag har då beslutat mig för att bygga vatten kylning till en av mina burkar, antagligen p4 :an men fult möjligt att det blir duo:n också!
har då ringt till en lokal dator försäljare och undrade om han var vilig att sponsra mig med delar och javisst ville han det, han hade tydligen fått in lite begagnade delar .
så tack så mycket till datorshopen.se i Tomelilla.
delarna jag fick tag på var ett cpu block och en radiator 1*120mm av märket Thermaltake.
har även beställt slang nu.
jag har ingen pump dock men jag tar mer än gärna emot förslag och andra tips då detta är första vatten bygget.>> fixat bild kommer

men som sagt detta är ett skolarbete så det får helst inte kosta alldeles för mycket.
fler bilder kommer !
ska även bygga en låda att ha det i men det har jag inte ens börjat med då jag behövde dessa delarna först. lådan är nu påbörjad och bilder kommer !

Besök albumet: Hemma bygge med vatten! av PtokaXX

Permalänk
Medlem

Bra idé! Hoppas det blir bra, och kyler fint!

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

hm.. kanske jag som är lite "bakom flötet", men varför gjorde du om nipplarna?
Även om du satt på en större bit över dem (som de ser ut som att du gjort, men jag kan förstås ha fel) så går det ju ändå inte mer vatten genom dem eftersom "original-hålen" är 6.4mm istället för 9.5mm? Den kommer ju "flaskhalsa" som de så fint heter ^^

Eller har ni gjort om hålet också, så att det är större?

Förövrigt har jag haft ett likadant CPU-block ^^
Fick rätt dåliga temps dock =/

Men hoppas att du får till det. Ska följa

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

glömde skriva att de är upp borade
ska lappa blocket vet inte om det blir idag elle morgon

Permalänk

hehe nice!
Hoppas att det blir bra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

orkade inte mer idag och behöver 2000 papper hade bara 1000 som bäst hemma

Permalänk
Medlem

Trevligt med vattenkylning!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men det där vattenblocket har tendens att spricka i plexiglaset så det börjar läcka. Mitt gjorde det för drygt 3 dagar sedan då mitt grafikkort och tillhörande förstördes :/:(

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

det var tråkigt att höra vilka temps hade du ?

Permalänk
Medlem

Vapochill wannabee

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt bygge, ser seriöst ut. Däremot hade jag aldrig litat på en glasslåda, hade istället använt mig utav metanoltankar för rc-bilar, finns att köpa i vilken hobbyaffär som helst, för 70-100 kr.

8p

Visa signatur

ASUS P9X79 PRO - Intel i7 3930K - 24GB HyperX - NUFFSAID.

Permalänk
Medlem

ok för står inte riktigt vad det är för tank du menar kan du länka till en bild ?

mvh jerry

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
Vapochill wannabee

xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuRac3ll
Ser bra ut men det där vattenblocket har tendens att spricka i plexiglaset så det börjar läcka. Mitt gjorde det för drygt 3 dagar sedan då mitt grafikkort och tillhörande förstördes :/:(

Tänkte jag skulle säga precis detsamma.. Mitt vattenblock med plexi sprack efter ca 3 veckor, som också resulterade i grafikkort krasch. Fick då ett nytt lock frest ut i aluminium på en lokal svarv utbildning. Har funkat sen.
Kolla hur min blev på http://www.sweclockers.com/album/?id=3571

Visa signatur

Ja ja.. Ursäkta att jag skriver en del fel, men jag har ALDRIG gått i svensk skola. Kolla mina byggloggar : http://www.sweclockers.com/album/?id=3571 http://www.sweclockers.com/album/?id=3664